• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bergana 60-talsautomatare

Haglund

Omega
Far min har hittat en gammal klocka han köpte i Geneve på 60-talet och använde mycket under en tid för att sedan glömma bort. Jag skakade igång den och ställde den. Återstår att se hur den håller tiden, men den gick igång lätt. Vi tänkte lämna den till en bekant till pappa som varit gammal urmakare och sedan skaffa ett liknande brunt läderband som den hade när den användes och sedan använda den. Den har sina spår efter användning, men det tillför mest charm tycker jag.

Jag har dock försökt ta reda på mer om klockan, men det verkar lite skralt. Att den tillverkats av Berg-Uhr, Uhrenfarbrik Wilhelm Beutter har jag fått fram, men inget om verket eller klockan som sådan. Är det någon som vet något spännande?

25E3C642-C2AD-43DB-897F-8D606CDAA6C2.jpeg
EA214185-7C55-4412-85C9-E5CBF8B9F0CD.jpeg
 
Topp