• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bernhardt Globemaster GMT

vekktah

Cartier
Tja!

Nu har min GMT-beater tjänat sitt syfte och söker ny ägare.
Sen jag fick den för ett par månader sen så har den fått en del små repor från sandstränder på spännet men inget som inte klär en beater. Den har också fått en helt ny fin GMT-ring (original, dock ej monterad ännu). Sitter ett ETA 2836 i som håller tiden utmärkt.

I övrigt komplett med länkbitar och papper + box.

Måste säga att känslan och kvalitet överaskat mig, många anser logotypen som ett hinder, men den diskreta gula färgen gör att man knappt tänker på den. 200WR (dök till 22m med den förra veckan och det tålde den bra) så den kan ses som nyligen trycktestad. :lol:
Klockren semesterklocka då man håller koll på tiden hemmavid samtidigt. Hade otippat stor nytta av det i västindien.
Länken är att väldigt skön kvalitet och känns pålitlig med skruvade länkar. Kort sagt. mycket för pengarna

Hojta om fler bilder önskas.

Köpte för 1700:- kan släppa den för 1500:- nypris på den här va $449 (finns inte längre att köpa)

lite text om modellen:
http://www.ablogtowatch.com/bernhardt-g ... om-reader/
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357576166.070360.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357576166.070360.jpg
    83.4 KB · Visningar: 739

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool! Grymt häftigt med urverket. Läskigt bra pris dessutom för en klocka med GMT ETA-urverk.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Bernhardt Globemaster GMT

Den är sjukt nice och kanske skulle man slänga in ett bud?

Tills dess vill jag bara vara Besserwisser och påpeka att urverket är ett moddat ETA 2826 enligt specen. Men då både 2826 och 2836 är varianter av 2824 (stort datum resp dag+datum) så kan det ju kvitta.
Bernhard har moddat ett 2826 och bytt ut datumhjulet mot GMT-komplikationen...
 

max

Dancing Queen
Re: Sv: Bernhardt Globemaster GMT

Camo00 skrev:
Den är sjukt nice och kanske skulle man slänga in ett bud?

Tills dess vill jag bara vara Besserwisser och påpeka att urverket är ett moddat ETA 2826 enligt specen. Men då både 2826 och 2836 är varianter av 2824 (stort datum resp dag+datum) så kan det ju kvitta.
Bernhard har moddat ett 2826 och bytt ut datumhjulet mot GMT-komplikationen...
Ursäkta kladd i tråden men det är ett ETA 2836, dagfunktionen har gjorts om och datumfunktionen finns kvar i femmans position.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Bernhardt Globemaster GMT

max skrev:
Camo00 skrev:
Den är sjukt nice och kanske skulle man slänga in ett bud?

Tills dess vill jag bara vara Besserwisser och påpeka att urverket är ett moddat ETA 2826 enligt specen. Men då både 2826 och 2836 är varianter av 2824 (stort datum resp dag+datum) så kan det ju kvitta.
Bernhard har moddat ett 2826 och bytt ut datumhjulet mot GMT-komplikationen...
Ursäkta kladd i tråden men det är ett ETA 2836, dagfunktionen har gjorts om och datumfunktionen finns kvar i femmans position.

Se där, datumet var ju kvar! Ett ödmjukt Ursäkta för felaktigt påstående! Oerhört klantigt av mig, så nu måste jag nog köpa den?! :roll:

Gällande verket finns det uppenbarligen olika info, men då datumet ÄR kvar är det nog ett 2836 med dag-komplikationen bytt mot GMT!! Tack Max! :)

@Vekktah: PM skickat....
 
Topp