• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beroende

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Nää vet inte vad du menar, är det möjligtvis en chronolink herrn har på bild? :pompus: (tar fram luppen).
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Om man skall vara lite seriös. Som med alla beroenden är det lugnt så länge det inte påverkar livet i allmänhet alltför negativt.
 

fredtiger

Cartier
Klockor alltså, för er som undrar vad jag syftade på i första inlägget. Själv planerar jag en lätt åktur på 192 km (enkel väg) efter jobb idag för att titta på klocka. Har lurat i mig själv (och min fru) att det blir skönt att kunna släppa det här med klockor efter att jag införskaffat mig en lämplig beater/bruksklocka. Någonstans inom mig finns ett uns tvivel på att botemedlet verkligen är en ny klocka...:rolleyes:
 

Camo00

Patek
Klockor alltså, för er som undrar vad jag syftade på i första inlägget. Själv planerar jag en lätt åktur på 192 km (enkel väg) efter jobb idag för att titta på klocka. Har lurat i mig själv (och min fru) att det blir skönt att kunna släppa det här med klockor efter att jag införskaffat mig en lämplig beater/bruksklocka. Någonstans inom mig finns ett uns tvivel på att botemedlet verkligen är en ny klocka...:rolleyes:
Stillar hungern en liten, liten stund kanske? :)
 

vekktah

Cartier
För mig har det stillats av att sluta köpa substitut. Jag har velat ha rolex från mer eller mindre första stund. Och sen jag tog steget, bet ihop och slantade så avtog det besattheten. Nu känns det mer som att jag kan unna mig en ny klocka vid speciella tillfällen eller som belöning för något. När jag haft mina rolex har jag faktiskt alltid kännt att : "det här är fett! Den här är jag 100% nöjd med." Så kände jag aldrig innan på samma sätt. Just nu är jag inte ett dugg sugen på AP eller PP eller liknande och hoppas innerligt att det fortsätter så. Vissa AP ser dock lite trevliga ut...
 

max

Dancing Queen
För mig har det stillats av att sluta köpa substitut. Jag har velat ha rolex från mer eller mindre första stund. Och sen jag tog steget, bet ihop och slantade så avtog det besattheten. Nu känns det mer som att jag kan unna mig en ny klocka vid speciella tillfällen eller som belöning för något. När jag haft mina rolex har jag faktiskt alltid kännt att : "det här är fett! Den här är jag 100% nöjd med." Så kände jag aldrig innan på samma sätt. Just nu är jag inte ett dugg sugen på AP eller PP eller liknande och hoppas innerligt att det fortsätter så. Vissa AP ser dock lite trevliga ut...
Jag älskar hur du inom posten vänder från att vara helt nöjd till att få cravings för något nytt och sen direkt startar en ny tråd för att smygstarta inköpsproceduren av nästa klocka :D :D
http://www.klocksnack.se/threads/ap-volcano-någon-som-sitter-på-en.6444/
 

fredtiger

Cartier
För mig har det stillats av att sluta köpa substitut. Jag har velat ha rolex från mer eller mindre första stund. Och sen jag tog steget, bet ihop och slantade så avtog det besattheten. Nu känns det mer som att jag kan unna mig en ny klocka vid speciella tillfällen eller som belöning för något. När jag haft mina rolex har jag faktiskt alltid kännt att : "det här är fett! Den här är jag 100% nöjd med." Så kände jag aldrig innan på samma sätt. Just nu är jag inte ett dugg sugen på AP eller PP eller liknande och hoppas innerligt att det fortsätter så. Vissa AP ser dock lite trevliga ut...
Säkert den rationella vägen att gå, alltså att köpa det som man verkligen vill ha. Å andra sidan så utvecklas ju både kunskap, smak och intresse med tiden så risken att få upp ögonen för något nytt lurar kanske bakom hörnet likväl...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Sen jag köpte min Flinga har jag känt mig helt besvärsfri. Inget köpsug, kollar knappt köp o sälj och klocksurfar ytterst måttligt på EBAY.

Fast å andra sidan har jag bara haft Flingan i några veckor så klådan kommer nog snart tillbaka ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Siter fast också...
Har så svårt att bestämma mig när det skall köpa nåt nytt...det finns ju såååå mycket jag bara vill ha!:eek:

Har dock insett att det här med att titta på möjliga objekt, jämföra och diskutera är rätt kul ändå, och en del av det roliga.
mvh
Michael
 

vekktah

Cartier
Jag älskar hur du inom posten vänder från att vara helt nöjd till att få cravings för något nytt och sen direkt startar en ny tråd för att smygstarta inköpsproceduren av nästa klocka :D :D
http://www.klocksnack.se/threads/ap-volcano-någon-som-sitter-på-en.6444/

Hehe, ja vad ska man säga. Är dock lite kluven inför AP. Jag vet inte ärligt talat om jag hade uppskattar designen eller märket. Med rolex kan jag ärligt säga att det är designen som är anledningen. Det Varumärkets styrka är inte för inte om man säger så. Det är väl förtjänt (även om de flippat ur totalt på sistone)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Otäckt beroende, siten är helt fantastastisk också (måste logga in ett par ggr per dag aldrig varit med i facebook(inga ambitioner gå med heller) men det här är ju GRYMT) tack vare klocksnack är jag nu övertygad att jag måste ha en Aquanaut för att överleva...
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Beroende är ordet! Dock stillades köp suget lite då jag köpte speedyn, men jag är som sagt ute efter en Rolex 1680 eller 1675. Tycker det är en kul hobby, dyrt i början men man får oftast tillbaka pengarna när man säljer (kanske inte om man köper helt nytt) Mycket trevligare att ha ''pengarna'' runt handleden än på banken.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Beroende är ordet! Dock stillades köp suget lite då jag köpte speedyn, men jag är som sagt ute efter en Rolex 1680 eller 1675. Tycker det är en kul hobby, dyrt i början men man får oftast tillbaka pengarna när man säljer (kanske inte om man köper helt nytt) Mycket trevligare att ha ''pengarna'' runt handleden än på banken.

Man mår bättre med pengarna runt handleden.
 
Topp