• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök hos AD.... i Skövde...

Hasse-54

Breitling
Sonen och jag besökte en AD i Skövde igår (25/11), jag skulle lämna min frus 79163, Lady Datejust G/S, för att den plötsligt stannat. Den servades där för 2 år sedan, är av årsmodell 2000. Sonen frågade om service angående sin 16610 från 1989. Han fick till svar ring urmakaren imorgon efter 10.00. Efter besöket sa sonen; "Vill de inte sälja?" Inte ett erbjudande om "något"! En inbjudan om det som är nytt, nya brochyrer, se vad som är nytt, inte ens en kopp kaffe". Jag håller med sonen, trots att jag "servat" 4 Rolex hos denna AD. (c.a 5000:-/st) /H
 

16610

Patek
2-Faktor
Märkligt! Håller med dig och sonen. Hoppas det blir bättre i butiken. Bemöta kunder är viktigt!
 

Sond

Patek
Låter sunt och seriöst. Jag vill inte få en försäljare på halsen när jag lämnar in min klocka på service.

Däremot vill jag gärna ha tillbaka den snabbt och lite småprat om den modellen.
 

par

Patek
2-Faktor
Jo det är lite märkligt.

Var på företags-Posten idag. De säljer varken paket eller fodrade kuvert, hur tänker man då? Vill man hindra folk från att skicka fler paket eller vill man helt enkelt inte tjäna enkla pengar när folk ska skicka något och behöver diverse produkter?

Skulle jag öppna upp en post/transportföretag är nog det första jag skulle överväga hur jag kan få merförsäljning. Marginalerna på själva försändelserna är urusla så kan jag sälja kuvert för 40kr som jag köper in för 5kr så är det en bra idé?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Låter sunt och seriöst. Jag vill inte få en försäljare på halsen när jag lämnar in min klocka på service.

Däremot vill jag gärna ha tillbaka den snabbt och lite småprat om den modellen.

Blir man bra bemött i övrigt så hållet jag med, skönt att få ett seriöst bemötande gällande det man kom in för och inte påpackad något man inte bett om, förutom kaffe såklart :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Jo det är lite märkligt.

Var på företags-Posten idag. De säljer varken paket eller fodrade kuvert, hur tänker man då? Vill man hindra folk från att skicka fler paket eller vill man helt enkelt inte tjäna enkla pengar när folk ska skicka något och behöver diverse produkter?

Skulle jag öppna upp en post/transportföretag är nog det första jag skulle överväga hur jag kan få merförsäljning. Marginalerna på själva försändelserna är urusla så kan jag sälja kuvert för 40kr som jag köper in för 5kr så är det en bra idé?

Gjorde samma reflektion och frågade.
"Vi får inte konkurrera med våra serviceställen", blev svaret.
 
Topp