• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök hos Breguet i NYC

Marquise

Omega
Må ju säga att det var ett trevligt butiksbiträde, de brukar höja på ögonbrynen när du fotograferar i de lite mer exklusiva affärerna.
 

par

Patek
2-Faktor
Grymt bra! Hur tycker du storleken känns? Jag blir kluven när de bygger på tradition men ändå något som ser så stort ut i dia.
 

Icaras

Rolex
Tack för att du delar med dig, kan ju även ses som en mindre guide till NYs klockbutiker.

Breguet är ingen favorittillverkare, men säkerligen fint hantverk!

När blir det Omegas butik, eller har jag missat de ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grymt bra! Hur tycker du storleken känns? Jag blir kluven när de bygger på tradition men ändå något som ser så stort ut i dia.
Alldeles för stora tyvärr...



Må ju säga att det var ett trevligt butiksbiträde, de brukar höja på ögonbrynen när du fotograferar i de lite mer exklusiva affärerna.
Jag säger alltid att jag gör ett reportage för en svensk klocksite, då är de flesta rätt tillmötesgående. Det brukar räcka långt om man är intresserad annars!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kul med häftiga spännande klockor! Gillar tyvärr inte stilen och designen (känslan av 100 år gamla fickur allihopa), men fina är de!
Trevliga reportage, men någon måste ju vara först att korrigera (känns detta igen?): inte silikon, kisel menar du! :D
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kul med häftiga spännande klockor! Gillar tyvärr inte stilen och designen (känslan av 100 år gamla fickur allihopa), men fina är de!
Trevliga reportage, men någon måste ju vara först att korrigera (känns detta igen?): inte silikon, kisel menar du! :D


Haha, ja HELT rätt, "silicon" är det ju på engelska, dum jag är... Haha. Samma sak när jag kallade ekologiska grönsaker för organiska hehe.
 

SJ Smythe

Cartier
Ändrades månfasen när man bytte tidszon? Nog inträffar fullmåne i princip samtidigt på hela jorden, åtminstone med den noggrannhet man kan förvänta sig hos en månfasklocka. Genuint nyfiken.
 

SJ Smythe

Cartier
Månfaskomplikationen bör då vara minst sex gånger så noggrann som en "vanlig" månfas som hackar sig fram en gång per dygn och förmodligen ännu noggrannare då siffran sex baseras på extremfallet då två personer är på motsatt sida av jorden (parallaxeffekten yonsson)

Inser att jag har alldeles för mycket vakentid mitt i natten när jag kan fundera på sånt här. Min lilla dotter får bära skulden tycker jag.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Haha, ja HELT rätt, "silicon" är det ju på engelska, dum jag är... Haha. Samma sak när jag kallade ekologiska grönsaker för organiska hehe.
När jag bodde i USA hade jag en benägenhet att säga att jag skulle "krossa gatan" :)

Kul reportage. Tackar. Jag har nu lärt mig att deras vita tavlor är snygga, men deras stål/silver tavlor är inget för mig.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Portofino

Panerai
Trevligt! Jag har liiite svårt för bandhornen på deras classique serie. De kramar liksom inte åt handleden utan står mer rakt ut. Finns säkert vissa som gillar det men jag är inte en av dem.
 
Topp