• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök i Seiko:s butik i NYC

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Seiko nazis är INGENTING mot en upprörd Omegaman!! Kom hem nu din jä..l så ska vi banka vett i din Rolexomtöcknade skalle!!;-)
In youre face!!
image.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
JakobZ har inte insett hur grymma moderna omegor är

Helt rätt, man behöver få sitta i lugn och ro. Helst utrustad med lupp och känna beundra. Känns som GS butiken stressat fram personal utan utbildning.

Första gången jag provade 16610 skämdes jag över länkens känsla tur jag inte frågade om det var en attrapp. Nu anser jag att 14060M är världens bästa klocka!

GS är skitcoola om nån vill köpa min hojta till så jag kan köpa en qaurtzdykare [emoji1]
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Var inne i den butiken när jag var i NYC för några månader sen också. Föga imponerad av personalen. Hon som jag pratade med visste ingenting och då menar jag INGENTING om Seikos sortiment. Jag kunde produktkatalogen utantill i jämförelse - och jag är inte ens halvintresserad av Seiko! Kan dock inte uttala mig om kvaliteten i GS då jag aldrig provade någon men sortimentet de hade inne när jag var där var riktigt magert. Tack för reportaget non the less dock, kan inte få nog av dina NYC-trådar :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Smaken är ju olika JZ, men jag tycker du har fett fel.


Absolut, men var faktiskt ordentligt besviken. Hade en helt neutral inställning när jag klev in, visst den blev inte bättre av att personalen var sämst men jag kan fortfarande inte förstå storheten hos GS och då har jag ändå testat ett gäng modeller.

Med undantag för den lilla prylen, den var schysst! Tar lätt den framför Cellini men hade nog kanske sneglat på en AT om vi nu ska jämföra mot rimliga konkurrenter (som iofs inte Cellini är)

Snark... Obvious troll is obvious.
Tror måånga rolex-fanboys (mig själv inkluderad) tar yonssons gmt före din.

Bla bla bla, ja det tillförde ju mycket.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Absolut, men var faktiskt ordentligt besviken. Hade en helt neutral inställning när jag klev in, visst den blev inte bättre av att personalen var sämst men jag kan fortfarande inte förstå storheten hos GS och då har jag ändå testat ett gäng modeller.

Med undantag för den lilla prylen, den var schysst! Tar lätt den framför Cellini men hade nog kanske sneglat på en AT om vi nu ska jämföra mot rimliga konkurrenter (som iofs inte Cellini är)



Bla bla bla, ja det tillförde ju mycket.

Ja, dålig personal hjälper ju inte direkt. Den du gillade, SBGW031, är riktigt juste, finns också i 18K gulguld, SBGW038. Hoppas du får en annan chans att kolla på GS.
 

Helvetia

Cartier
Absolut, men var faktiskt ordentligt besviken. Hade en helt neutral inställning när jag klev in, visst den blev inte bättre av att personalen var sämst men jag kan fortfarande inte förstå storheten hos GS och då har jag ändå testat ett gäng modeller.

Med undantag för den lilla prylen, den var schysst! Tar lätt den framför Cellini men hade nog kanske sneglat på en AT om vi nu ska jämföra mot rimliga konkurrenter (som iofs inte Cellini är)



Bla bla bla, ja det tillförde ju mycket.

Du satte standarden själv med att jämföra med förra generationens tråk-safirare. Tack för bilderna men jag undrar seriöst hur du kan missa nivån på främst fasningar och polering. Tavlorna är ju grymma. Fattar att man kan störa sig på att samma varumärke säljer billiga klockor osv. Länkarna är inte heller samma upplevda byggkvalitet som moderna rolex. Men att du missade som är bra fattar jag inte.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Absolut, men var faktiskt ordentligt besviken. Hade en helt neutral inställning när jag klev in, visst den blev inte bättre av att personalen var sämst men jag kan fortfarande inte förstå storheten hos GS och då har jag ändå testat ett gäng modeller.


Håller med. Jag har besök Omegas flaggskepps-butik i Cannes två gånger, båda gångerna jag klivit ur butiken har jag tänkt "Wow, måste köpa en Omega snart!" Brukar inte bli entusiastisk över Omega men den personalen visste precis vilka features jag kunde tänkas tycka vara intressanta, och träffade helt rätt vid två helt olika tillfällen!
 
  • Like
Reactions: ZQT

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Seiko och GS.

Mindre imponerade butik än Lange (se reportaget hos Lange här: https://klocksnack.se/threads/besök-på-a-lange-söhne-i-nyc.32517/ ) lite liten och mörk, instängd.

Fullkomligt inkompetenta säljare i butiken. När jag frågade lite basicfrågor så fick jag svaret att dom inte visste, följt av tystnad. Jag kunde få lite kataloger om jag ville... Suck... Nåväl, påväg ut kom jag på att jag lovat yonsson att knäppa lite bilder och fråga lite frågor som vore "intressant" hehe... Började klämma lite på GS och frågade om de kunde berätta om spring drive, nej tydligen inte. Där gav jag upp, provade några dinkor och drog så snabbt som möjligt...


Många här på forumet har sagt att GS har sån kvalitet, man känner hantverket osv... Nja. Verkligen nja... Skulle jag jämföra GS GMT:arna både high-beat och den vanliga svarta så har de båda vääääääldigt långt kvar i kvalitetskänsla till min GMT, som inte är något speciellt. Hos GS-divern så har länken inte en chans mot de nya länkarna på t.ex. en 116610, eller ja inte på 16710 heller och dom länkarna är inte verkligen inte något speciellt. Tyckte kvaliteten kändes i nivå mellan Omega och Longines någonstans. Oklart. Och inte någon över huvud taget chans till andra klockor med samma prislapp.


Jag fattar inte heller varför man vill ha en transparent baksida på en klocka om urverket är fult som stryk? Rolex 3135 är ju mycket vackrare och det visar man inte någonstans, inte bara caliber 3135 utan de flesta urverken. Rent estetiskt ser urverken ut som en gammal Olma jag hade. Skräp med andra ord. Nej, verkligen inte imponerad. Ska man ha glasbaksida så får man lägga ned jobb på att urverket ska vara vackert. Funkar inte annars.


Den enda som jag tyckte va schysst var en lite mindre rackare som dom fått in tidigare idag, tavlan var lite krämvit av något slag och tavlan stod ut lite, den va schysst.

Observera att jag inte skriver detta för att jävlas med någon utan snarare om någon kan förklara för mig vad som är så fantastiskt med GS eftersom ingen utav de klockorna som jag testade hade jag lagt pengar som motsvarande skulle resulterat i en Omega och en Longines typ. Eller Rolex (men de spelar inte i samma liga så svårt att jämföra GS med Rolex)





Tack för ett trevligt inlägg med mycket bilder! Jag kan hålla med om glasbaksida på standardverk, även om jag tycker verket ser betydligt bättre ut än ett AS-verk i en gammal olma. :)

har inte sett så många GS live, men det känns onekligen som det kan vara värt ett besök i den butiken ifall man vill skapa sig en egen uppfattning om seiko o ch GS.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Trist med oengagerad och icke kunnig personal. Kan verkligen förstöra ens bild av ett varumärke.

Konstigt med tanke på hypen krig nyöppnandet. Att bara ställa in lite gubbar och gummor känns otroligt ostrategisk. Om man ska jämföra kulturella aspekter känns det även ännu märkligare med tanke på att min bild av Japan är precision och noggrannhet. Well well. Hoppas för deras egna skull att de snart märker av sina brister.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Fan New York har ju allt! En dag ska jag också emigrera:)

Trist att upplevelsen inte blev den bästa men du fick iallafall klämma på annat än Calvin Klein kvartsare:)
 
Topp