• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök på A. Lange & Söhne i NYC

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt bra reportage, kul att du använde film också! Tackar för det!
Känns som du blev lite småkär i den där tjejen. [emoji12]
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Fantastisk läsning och bilder, men så jag också en stor beundrare av ALS!
Underbara klockor och vilket sjyst bemötande du verkar ha fått :)
Kan villigt erkänna att jag sitter här och avundas dig en smula.
Tack för reportaget!
 
  • Like
Reactions: ZQT

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Grymt! Vad kostar klockorna på ett ungefär?

image.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fantastisk läsning och bilder, men så jag också en stor beundrare av ALS!
Underbara klockor och vilket sjyst bemötande du verkar ha fått :)
Kan villigt erkänna att jag sitter här och avundas dig en smula.
Tack för reportaget!

Jag nämnde att jag gjorde ett reportage för ett klockforum i Sverige, var intresserad av klockor och lite påläst innan och jag kom dit. Det var riktigt trevligt :)

Så vad var det i goodiebagen..?!
Jag håller med dig om Langematik, lätt snyggast. Vad mätte den?

Langematik, grym... Drömt om den i flera år och nu fick jag prova den. Den var lite mindre än jag trott, den är 38,5mm och 10,2mm tjock. Häftigt är också att rotorn (som är i 21k guld) är förstärkt med en linje av platina i ytterkanten för att göra den tyngre. Riktigt coolt!

Skoj att läsa, härligt med ett bra
bemötande trots priserna. Undrar hur många besök där som resulterar i köp:)

Dom sålde tydligen en hel del faktiskt, vilket jag kan tänka mig, finns mycket köpkraft här kan jag lova. Speciellt på upper east side...
 

Brogren

Cartier
Langematik, grym... Drömt om den i flera år och nu fick jag prova den. Den var lite mindre än jag trott, den är 38,5mm och 10,2mm tjock. Häftigt är också att rotorn (som är i 21k guld) är förstärkt med en linje av platina i ytterkanten för att göra den tyngre. Riktigt coolt!

Den lät riktigt trevlig och mycket bättre storlek än vad jag trott, speciellt med komplikationerna. Enda jag inte är såld på är datumvisningen.

Och svarade inte på goodiebag-frågan! ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt, JakobZ!
Är kluven till Zeitwerk. Fantastiskt hantverk, så klart ...men är den snygg?
Gillar inte att andradecimalen är nedsjunken...
 
  • Like
Reactions: ZQT

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Frågade faktiskt om det, anledningen är att skivorna måste gå under varandra. Jag tycker inte den är så snygg och framför allt så är den för stor.

Den byter ju även fjärde siffran i två steg, skivan hoppar ett litet steg vid typ 50 sekunder, vilket gör att det ser lite skevt ut. Det är tydligen på grund av att det tar så mycket kraft att röra flera av skivorna samtidigt precis som du varit inne på tidigare.

Jag tycker ändå att den är riktigt cool, inte minst teknikmässigt. Skulle jag köpa en för de pengarna, kanske är tveksamt, då skulle man nog ha ett gäng andra ur i lådan redan.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Mycket bra Jakob!
ALS är helt fantastiska, bra att du zoomat in på Langematik.. spara, spara, spara :cigar:
Tack för alla bra bilder och välskrivet inlägg!
 
  • Like
Reactions: ZQT

par

Patek
2-Faktor
Tack! Jag gillar verkligen Lange! Tycker de ibland gör "lite för mycket" så är mest förtjust i deras renare modeller.
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp