• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök på Bergströms i Malmö.

Sjobedan

Rolex
Eftersom att jag i december/januari satte upp mig på kölistan till en hulk så ringde de mig häromdagen och berättade att klockan var min om jag önskade.

Jag gick dit igår under lunchen för att pilla lite på den, överväga fördelar och nackdelar. (Lägga halva bröllopsbudgeten på klocka eller inte)

Minns inte vad säljaren heter, men han är oerhört trevlig och kunnig!

Jag fick titta på lite mer än Hulken som jag var intresserad av.
image.jpg
Den är ju så jävla bra! Det suger att jag inte köper den nu. Men jag gifter mig hellre.
image.jpg
Den skiftar så fint i olika ljus... Attans, man kanske skulle?

Nej, vi tittar på en annan som passar budgeten lite bättre då...
image.jpg
Den är ju också bra, men det är ingen hulk. Och jag har en ambition om att alla klockor jag köper ska stanna. Men denna lär få lämna om jag köper en hulk. Eller?

Så bad säljaren mig att vänta lite. Han försvann bak och skulle hämta något.

Ut kommer han med en verklig graal!
image.jpg

Tyngden, närvaron, tavlan, ja allt! Perfektion.

image.jpg

Länken är bara för bra. Den passade för övrigt direkt, man kanske skulle sälja lägenheten?

image.jpg

Denna bilden får avsluta.

Har hört lite blandat om Bergströms. Men måste säga att det bemötandet jag har fått är i världsklass. Saknades dock lite kaffe ;)

Och jag är nästan övertygad om att min hulk kommer att köpas genom Bergströms.

Tack för mig.
 

jandan

Panerai
Det är kört, @Sjobedan . Gifta sig, barn som skall ha sitt och blir bara dyrare ju äldre de blir..... Det är bara att inse, du får hålla dig till billiga Seikos...:D
 

azcii

Patek
2-Faktor
Du, min herre... Är inte snäll. Känner att jag har abstinens utan att ens äga klockan... Är det rätt klocka då eller? ;)
Det tycker jag ;) Blir det fel är det bara att sälja, man tappar inte så jättemycket på en så pass populär klocka.. Men tvekar på att du kommer vilja sälja den, jag är helnöjd och de enda två rolexmodellerna som någonsin lockat mig är Hulken och Milgauss.
 

Sjobedan

Rolex
Det tycker jag ;) Blir det fel är det bara att sälja, man tappar inte så jättemycket på en så pass populär klocka.. Men tvekar på att du kommer vilja sälja den, jag är helnöjd och de enda två rolexmodellerna som någonsin lockat mig är Hulken och Milgauss.
Det är ju just det. Jag vill köpa klockor för att behålla dem. Och när vi väl ska gifta oss så måste jag sälja klockan eller bilen. För mig är valet inte svårt. Bilen... Men sambon prioriterar lite annorlunda ;)
 

Sjobedan

Rolex
Halva bröllopsbudgeten? Ska du gifta dig i en guldkostym på Bahamas eller? Fan, kör ett drop in-bröllop bara och köööööör på Hulken!
Stor familj, god mat och dryck, local är svindyrt, ring, brudklänning dyyyyyrt, blommor är också jävligt dyrt. Listan kan göras lång.
Drop in hade varit kul, I vegas. Men då är vi ändå uppe I samma pengar ;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har alltid fått bra bemötande hos bergströms i Malmö.

Ang klockan tror jag också att man kan tröttna lite på den gröna färgen. Är det sub man är ute efter så tror jag på en vanlig subc, med eller utan datum är det som står sig längst.
 

djanbin

Omega
Riktigt nice, kör på Hulken och låt resten lösa sig...

BTW synd om Bergströms nu som måste rea ut de där klockorna till minst halva priset, eftersom de är använda och begagnade när någon provat dem, har jag läst här.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Platina Day date är väl ändå det optimala valet?! Det blir inte mycket bättre än så.
Du kan inte föreslå något romantiskt som att gifta sig på stranden, bara ni två? Lägger du upp det rätt så kan det fungera.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Eftersom att jag i december/januari satte upp mig på kölistan till en hulk så ringde de mig häromdagen och berättade att klockan var min om jag önskade.

Jag gick dit igår under lunchen för att pilla lite på den, överväga fördelar och nackdelar. (Lägga halva bröllopsbudgeten på klocka eller inte)

Minns inte vad säljaren heter, men han är oerhört trevlig och kunnig!

Jag fick titta på lite mer än Hulken som jag var intresserad av.
image.jpg
Den är ju så jävla bra! Det suger att jag inte köper den nu. Men jag gifter mig hellre.
image.jpg
Den skiftar så fint i olika ljus... Attans, man kanske skulle?

Nej, vi tittar på en annan som passar budgeten lite bättre då...
image.jpg
Den är ju också bra, men det är ingen hulk. Och jag har en ambition om att alla klockor jag köper ska stanna. Men denna lär få lämna om jag köper en hulk. Eller?

Så bad säljaren mig att vänta lite. Han försvann bak och skulle hämta något.

Ut kommer han med en verklig graal!
image.jpg

Tyngden, närvaron, tavlan, ja allt! Perfektion.

image.jpg

Länken är bara för bra. Den passade för övrigt direkt, man kanske skulle sälja lägenheten?

image.jpg

Denna bilden får avsluta.

Har hört lite blandat om Bergströms. Men måste säga att det bemötandet jag har fått är i världsklass. Saknades dock lite kaffe ;)

Och jag är nästan övertygad om att min hulk kommer att köpas genom Bergströms.

Tack för mig.
Låter som det blir ett bra brölopp med tanke på att 150+ ska spenderas. :)
Sedan är det starkt att stå på kö o sedan tacka nej i sista minuten. Hört att Bergströms är knepiga att förhandla med, stämmer det?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag håller med om att personalen på bergströms i Malmö har olika kvalitet (precis som vi andra). Vissa är säljare, andra säljer klockor.
Jag blev väl mottagen av Ari (??). Ett superbesök.
 

Sjobedan

Rolex
Låter som det blir ett bra brölopp med tanke på att 150+ ska spenderas. :)
Sedan är det starkt att stå på kö o sedan tacka nej i sista minuten. Hört att Bergströms är knepiga att förhandla med, stämmer det?
Listpris rakt av. Inte en krona I avslag. Men jag hade å andra sidan kunnat köpa den från Chrono24 för drygt 70k. Men var är nöjet? Inget personligt överlämnande etc. :)

förhoppningen är ju att det blir en ordentlig fest med mycket god mat och dryck med bra musik :)
 
  • Like
Reactions: D.S
Topp