• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besöker nymans, krons & rob. Tips?

Izze

Cartier
Hej,

Tänkte åka förbi dessa 3 imorgon och jag har lite aningar om vad jag vill sträcka mig till och från (mellan 20-75k) och förkärleken till Rolex finns naturligtvis, speciellt 114060 och även 116610LV (fastän den hamnar lite utanför budgeten) Men man vill ju se andra alternativ och klockorna ser ju faktiskt annorlunda ut i verkligheten än på bilder.

Kommer att vara mitt första riktiga besök med avsikt att bestämma mig för en klocka vid slutet av dagen.
Vad har ni för tips för mig? Även om ni tycker att jag borde kolla mer noggrant på någon specifik klocka.

Edit : Kommer även besöka Fredmans ur

Tack!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Alltid trevligt med klock span! Hoppas du finner det du söker så du kan njuta helgen med något trevligt på armen . Suktar du efter en sub så kör på den. Lycka till :)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag rekommendera 116710LN , haft min i en vecka och fullkomligt älskar den. Hoppas du finner vad du söker
image.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Franks Ur har Nomos om jag minns rätt och om det är intressant. Globen har väl Grand Seiko om det är intressant?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Franks Ur har spännande märken men om du inte pratar med ägaren så är överlag sjukt okunnig service.
 

Izze

Cartier
Måste säga att jag var inte redo för en sån här respons och absolut inte heller på en liveuppdatering. Jag knäppte en enstaka bild och den bifogar jag.
Efter att ha kollat runt mycket på diverse Rolex modeller, Omega, Tudor m.fl. har jag nästan bestämt mig för en Rolex submariner (no date) om inget annat roligt dyker upp inom min budget.

En klocka jag fastnade mycket för var Omega Constellation (123.20.38.21.02.002) men kunde inte nöja mig med den eftersom att den inte var hel guld :(

Kikade lite på Panerai hos Nymans och testade deras 42mm som satt ganska bra, men självaste charmen med en Panerai är väl att den ska vara stor? Så genom det så uteslöts det ganska fort.

Tudor Black Bay & Blue Bay fick jag även utesluta pga. deras pris (32k~ med stållänk) vilket jag tycker inte är värt för just dem klockorna, lägger hellre pengarna på andra alternativ. Köper man en Tudor så bör det vara andra hand, priserna rasar med 1-2 år på nacken.

Som jag sa, var inte redo för att ge er en rapport, tänkte mest gå dit och bara njuta, ber om ursäkt för besvikelsen! :D

Vad händer nu då? Jo, jag sitter och tänker lite till och i slutändan blir det väl så att jag lägger en beställning på en Submariner!

yTgiRaS.jpg
 

Izze

Cartier
Har även en fråga.

Finns det någon anledning för mig att åka till t.ex. Nymans och köpa en sub för 63 300 kr och inte köpa en från Uret för 59.695 kr?
Känns lite konstigt, och om jag skulle vilja köpa från dem, skulle dem bli förolämpande om jag bad dem matcha Urets pris? Känns bara bättre att köpa alla framtida klockor från en och samma AD.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har även en fråga.

Finns det någon anledning för mig att åka till t.ex. Nymans och köpa en sub för 63 300 kr och inte köpa en från Uret för 59.695 kr?
Känns lite konstigt, och om jag skulle vilja köpa från dem, skulle dem bli förolämpande om jag bad dem matcha Urets pris? Känns bara bättre att köpa alla framtida klockor från en och samma AD.

Kollat med Rob E ?
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
kan vara värt att köpa hos AD när skillnaden är så liten. Forumsponsorn kanske kan ge någon liten rabatt och så får du fin service samtidigt. Korta länken osv.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Kostar de bara 63.300? Jag hade utan tvekan plockat ut den hos AD om priset skiljer så lite. Framförallt roligare att stötta en AD och känslan måste vinna att gå ut med den på armen i stället för ett kolliID.
 
Topp