• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beslutsångest - Ännu en sådan här tråd

Schill

Basic
Goddag goddag kära KS'are!
Nu kommer ju ännu en sådan här tråd!
Men jag har lite beslutsångest inför ett kommande klockköp!
Jag har mellan 20k-30k att lägga på att utvidga och börja bygga på min blivande samling.
Just nu har jag en Sjöö Sandström Worldtimer som jag älskar, men suget har blivit för stort och jag känner att det är dags att en blir två!
Så vad hade ni om ni hade haft mellan 20-30k att lägga på ett nytillägg?
Jag har funderat på att försöka få tag på en Cartier Tank alt. en datejust 1603 så spektrat i sig är rätt brett!
Hur resonerar ni?

Hur vill du att samlingen ska bli? Enhetlig: tex att man bara samlar på dykare eller bara ett visst märke. Bredd: tex dykare ,kronograf, GMT, dressare från olika märken. olika färger på urtavlorna, olika boettmaterial etc.

Hur vill du att samlingen ska bli? Enhetlig: tex att man bara samlar på dykare eller bara ett visst märke. Bredd: tex dykare ,kronograf, GMT, dressare från olika märken. olika färger på urtavlorna, olika boettmaterial etc.
Just nu är väl fokus mest på att "bygga ut" med en klocka som i sig är relativt mer åt det mer uppklädda hållet.
När det kommer till märken är det egentligen alla märken:)

Just nu är väl fokus mest på att "bygga ut" med en klocka som i sig är relativt mer åt det mer uppklädda hållet.
När det kommer till märken är det egentligen alla märken:)
Min röst går till Longines Legend Diver. Min favorit just nu och har väl varit det ett tag, fast är ju lite sugen på en Speedy. Tycker den passar till det mesta och med väldigt många olika typer av armband.
Lycka till med jakten!
98DE6BC6-6765-42C8-885B-00E24702716D.jpeg
0A6973EF-5C98-48D2-B2EC-AB9FE49D5DBC.jpeg
38552758-98F6-4831-911A-BA94A39A1A29.jpeg

Goddag goddag kära KS'are!
Nu kommer ju ännu en sådan här tråd!
Men jag har lite beslutsångest inför ett kommande klockköp!
Jag har mellan 20k-30k att lägga på att utvidga och börja bygga på min blivande samling.
Just nu har jag en Sjöö Sandström Worldtimer som jag älskar, men suget har blivit för stort och jag känner att det är dags att en blir två!
Så vad hade ni om ni hade haft mellan 20-30k att lägga på ett nytillägg?
Jag har funderat på att försöka få tag på en Cartier Tank alt. en datejust 1603 så spektrat i sig är rätt brett!
Hur resonerar ni?
Här kommer ett till tips! Du har ju varit rätt bred i urvalet. Jag har således förhållit mig till prisspannet på 20-30tkr och utgår från nya ur och min smak :)
En Carl F. Bucherer Manero autodate. Produktplacerad i John Wick filmerna, där den bärs av huvudrollsinnehavaren. Otroligt fin IRL och har en i mitt tycke underbar tavla.
9F7822C0-91A3-440F-9BF0-B919EAD825DE.jpeg

Påstår jag det? Då förslagen från TS själv var bland annat 1603 tex så antar jag begagnat är ett alternativ.
Men inte en ny för 30k?

Jajamensan! Begagnat är inget problem! Just nu handlar det bara om att hitta den som känns helt rätt!

Reverson är en klocka jag länge kollat på men precis som ni sa är den lite över budget och som student tar det relativt lång tid att få ihop 35-45 tusen :(

Tillbaka
Topp