• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beslutsångest 101

Thezz

Basic
Hej KS.

Jag har fått förmånen att införskaffa en klocka för omkring 50000kr, jag var tittat runt och fastnat för 3 stycken klockor men har jäääte svårt att bestämma mig.

Klockorna är följande.
BA6D8188-BABF-4AAF-86DD-F70EC96B4D24.png

Omega Aqua terra 15000 Gauss:
9F6584C6-605F-4613-B3F6-C4AC3E61C8A9.png

Rolex airking Ref 116900:
F5BC3C7D-1A2F-419E-84DF-780F69842104.png

Rolex OP Dark rhodium 114300:

En Rolex är ju alltid en Rolex men omegan känns lite mer speciel än de båda Rolex klockorna. Det är min första riktiga klocka så vänder mig till er här som har lite mer erfarenhet i dethär. Är öppen för lite andra förslag också men det ska va i samma stil ungefär!

Jag hade nog gått för en begagnad Datejust :) Men av de tre du kikat på så skulle jag ta Air King, väldigt underskattad modell :)

Både Aqua Terra gauss och air-king är häftiga klockor och kul då dem är lite mer ovanliga.
Dock tror jag du bör tänka igenom vad för typ av klocka du vill ha.
En som passar till allt, eller har du fler klockor att komplettera med?
Gaussen med sina gula färgklickar är ingen klocka som passar i alla lägen skulle jag säga, där är OP:n mer allround! :)
ATn är 41.5mm och air king är 40mm och OP är 39mm väl? Har du testat hur de sitter på dig?

Av dessa så röstar jag för AT´n men som sagts tidigare så sätter det som gör klockan intressant (Färg klickarna) även vissa begränsningar för till vad den passar så då kanske Oystersteel är det mer tidlösa valet!

Både Aqua Terra gauss och air-king är häftiga klockor och kul då dem är lite mer ovanliga.
Dock tror jag du bör tänka igenom vad för typ av klocka du vill ha.
En som passar till allt, eller har du fler klockor att komplettera med?
Gaussen med sina gula färgklickar är ingen klocka som passar i alla lägen skulle jag säga, där är OP:n mer allround! :)
ATn är 41.5mm och air king är 40mm och OP är 39mm väl? Har du testat hur de sitter på dig?
Jaaa jag har varit o testat AT och airkingen båda satt bra just för att AT har korta ”horn?” Där länken börjar så den faller bra airkingen satt också bra den har jag en bild på länkar den!

Bilagor

• 9E0EF5E8-BD71-4746-A255-8B71C97C7492.jpeg
    9E0EF5E8-BD71-4746-A255-8B71C97C7492.jpeg
    91 KB · Visningar: 2
ATn, men hade kanske satsat på en annan modell än just Gaussen för att lättare munna matcha. Men Gaussen är fin ändå!

Hej KS.

Jag har fått förmånen att införskaffa en klocka för omkring 50000kr, jag var tittat runt och fastnat för 3 stycken klockor men har jäääte svårt att bestämma mig.

Klockorna är följande.
BA6D8188-BABF-4AAF-86DD-F70EC96B4D24.png

Omega Aqua terra 15000 Gauss:
9F6584C6-605F-4613-B3F6-C4AC3E61C8A9.png

Rolex airking Ref 116900:
F5BC3C7D-1A2F-419E-84DF-780F69842104.png

Rolex OP Dark rhodium 114300:

En Rolex är ju alltid en Rolex men omegan känns lite mer speciel än de båda Rolex klockorna. Det är min första riktiga klocka så vänder mig till er här som har lite mer erfarenhet i dethär. Är öppen för lite andra förslag också men det ska va i samma stil ungefär!

Jag skulle välja AT:n av dessa tre.

Helt klart omegan. Har haft OPn och tycker den är ganska tråkig för dom pengarna. Air king faller mig inte heller i smaken. Finns ju många ATs att välja bland :)

Jag gillar alla tre, och ATn och Air-kingen hade jag kunnat köpa själv. Men detta är din andra tråd om samma fråga och jag tror inte du kommer komma närmare ett smakråd genom att fråga oss eftersom det i slutändan handlar om vad du tycker känns bäst och ser bäst ut.

Hade det varit jag hade jag nog köpt ATn, som är en klocka jag älskar och känner att jag saknar i min samling men eftersom jag önskar köpa en annan passar det rätt dåligt med båda två nu så det får nok bli nästa år. Jag tycker också den med gula, och den med blå, detaljer är riktigt snygg och livar upp klockan lite mer som kan passa en 18åring.

Oavsett vilken du köper tror jag du kommer bli nöjd.

Bra grundval där! Tror Airkingen växer på en med tiden. Lite för stor för mig, men helt klart den mest unika här o det skänker ju massa glädje. Förväntade mig att det skulle hagla tips om beggad 214270 dock. :)

Jag gillar alla tre, och ATn och Air-kingen hade jag kunnat köpa själv. Men detta är din andra tråd om samma fråga och jag tror inte du kommer komma närmare ett smakråd genom att fråga oss eftersom det i slutändan handlar om vad du tycker känns bäst och ser bäst ut.

Hade det varit jag hade jag nog köpt ATn, som är en klocka jag älskar och känner att jag saknar i min samling men eftersom jag önskar köpa en annan passar det rätt dåligt med båda två nu så det får nok bli nästa år. Jag tycker också den med gula, och den med blå, detaljer är riktigt snygg och livar upp klockan lite mer som kan passa en 18åring.

Oavsett vilken du köper tror jag du kommer bli nöjd.
Det var mer bara att jag har lyckats koka ner alternativen till dethär tre valen som jag starta denna tråd!

Tillbaka
Topp