• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest angående en svart-guld(DZ7347)?

Sunrise

Omega
Ifärd med att slå till på en DZ7347. Har några frågor.

*Enligt tillverkaren ligger diametern på hela 61 mm. Men jag har sett bilder på folk som burit den och uret verkar bäras betydligt mindre. Skulle ni våga köpa klockan utan att ha provat den? Jag vill verkligen ha en Mr daddy 2.0 men kan tänka mig en Overflow (DZ4340) om 61 mm blir för stor.

*Hur är kvaliteten på Diesel ur och då framförallt legeringarna? Enligt specifikationer är Mr Daddy 2.0 tillverkad av en specialstål som innehåller äkta guldbitar. Men det kan väl knappast vara 24 karat? Hur som helst framförallt rädd för att mineralglas kommer vara känsligt vid everyday use.

*Om man handlar från Diesels hemsida. Är man garanterad ett nytt ur? Vill inte punga ut tusentals kronor på ett begagnat ur.
 

Zingo

Rolex
:wideyed:

image.jpeg
image.jpeg
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Om du verkligen vill ha en så köp! Diesel erbjuder väl öppetköp dessutom?
Glöm inte posta bilder när du fått hem den.
 

Husse

Patek
Nä, jag funderar när jag ska få hem min LoCC som jag beställde förra veckan!
75mm och hellume i plutonium;)
Skämt åsido, gillar du klockan så köp! Men hoppas att du är medveten om vad du köper!
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Köp den! Saknas bara en neonröd adidas-dräkt, en guldkedja tjockare än 8mm, nike air force och duuuuu är klaaaaaaar brorsan. Fetaste klockan i centrum. Om jag ska vara det minsta seriös så ser klockan mest ut att tillhöra instrumentpanelen i cockpiten på en Boeing 737.
 
Topp