• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest deluxe - Behåll eller sälj?

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Hello!

Min första trådstart här på KS, känner att jag behöver lite tankar och idéer!

Har idag en Daytona 16520 med svart tavla som jag är väldigt nöjd med. Suget efter att prova annat vill dock inte riktigt ge med sig och framförallt saknar jag att ha två klockor att byta av med. Daytonan funkar väl egentligen till allt, samtidigt är det inte en beater och heller ingen dressare utan något mellanting... Tanken slog mig därför häromdagen att flippa Daytonan och lägga pengarna på en stålis (säg 116610) samt en lite mer dressig modell på läder (typ instegs-Radiomir eller ngt från IWC).

Rådet "behåll Daytonan och spara ihop till de andra också" funkar tyvärr inte för tillfället då jag står inför en kommande lägenhetsrenovering :)

Alltså; behåll Daytonan eller sälj? Och om jag ska sälja, vilka två klockor ska jag då köpa? Tips mottages tacksamt!

Bilder gör som bekant en tråd roligare :D

IMG_4044.JPG
Du har ju faktiskt själv svar på frågan. Om du är en OWG och inte känner dig bekväm med Daytonan i alla lägen så släpp all sentimentalitet och sälj. Man ska alltid känna sig bekväm med sin klocka i de situationer man använder den annars försvinner ju glädjen med att bära våra ögonstenar. Alternativet är som sagts att behålla och köpa någon prisvärd Orient eller Seiko. Beater eller dressare är upp till dig och vilket komplement du vill ha till Daytonan. Läs igenom Seiko och Orient trådarna så får du massor med uppslag.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Man up och använd som beater! Klockor ska användas för tusan. Tycker du ska komplettera med en vit tavla istället för att köpa nytt/sälja. Möjligtvis även hitta dig något snyggt svart gummi att variera till svarta tavlan med men då ska det vara ett gummi som fäster på ändlänkarna inte mot boetten.

Köp dig en skx009 att ha vid sidan om annars också för grovgörat
 

JayJay

Rolex
För egen del hade jag sålt. Pengarna du får för en Daytona räcker ju faktiskt till två justa klockor. Däremot hade jag velat vara klar över vilka klockor som ska in redan innan flippen.

Edit: såg nu att tråden var gammal. Kul att TS valde "rätt" väg.
 
Topp