Arcticreef
Silver
”Behöver” en 38 mm klocka. En av dessa. Det är ingen större skillnad i pris. Finns det något rationellt skäl att välja den ena över den andra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror väl lite på hur du tänkt använda dem? Behöver du en kronograf, så ta kronografen. Tänker du en vardagsklocka du kan hoppa i plurret med så ta dykaren. Jag själv hade kört på blancpain men det är endast pga hur jag använder klockorna. Vardagligt, oömt och risk för bad. Estetiskt tilltalar de mig personligen mer eller mindre likvärdigt. Men användningsområdet känns som det bör styra!?”Behöver” en 38 mm klocka. En av dessa. Det är ingen större skillnad i pris. Finns det något rationellt skäl att välja den ena över den andra?
![]()
![]()
Har inte koll på hur de bärs, men L2L måttet spelar oftast minst lika stor roll som diametern, samt tryckknapparna på kronografen borde göra att den upplevs lite större. Även tavlans storlek eller vridringens närvaro, gör nog att de bärs olika stort.”Behöver” en 38 mm klocka. En av dessa. Det är ingen större skillnad i pris. Finns det något rationellt skäl att välja den ena över den andra?
![]()
![]()
Vilken färg är ”rätt”?Har haft El Primeron i rätt färg. Den är grym! Trots det hade jag valt BPn. BP är alltid BP.
Sweet Jesus! Bara för att serva en klocka med bara datum som komplikation!?Sedan kan du ju också fundera på hur du vill sköta din klocka. BP är grymma men ingen urmakare i Sverige kommer vilja röra den och service hos BP brukar betyda 6 månader och 15000kr (om det bara är service). Är pengar inga problem är BPn dock det självklara valet. Den historian märket har är oslagbart. Har en BP själv och får väl starta ett sparande för service.
TypSweet Jesus! Bara för att serva en klocka med bara datum som komplikation!?
den dära bp'n är nice!!!”Behöver” en 38 mm klocka. En av dessa. Det är ingen större skillnad i pris. Finns det något rationellt skäl att välja den ena över den andra?
![]()
![]()
kollar man swatchgroups servicekostnader i usa så ligger denna på runt 600 dollar att serva och behövs ej skickas till schweizSedan kan du ju också fundera på hur du vill sköta din klocka. BP är grymma men ingen urmakare i Sverige kommer vilja röra den och service hos BP brukar betyda 6 månader och 15000kr (om det bara är service). Är pengar inga problem är BPn dock det självklara valet. Den historian märket har är oslagbart. Har en BP själv och får väl starta ett sparande för service.
Najs! Och jag bor i USA ett stenkast från NYC. Så då bli inte kostnaderna oöverstigligakollar man swatchgroups servicekostnader i usa så ligger denna på runt 600 dollar att serva och behövs ej skickas till schweiz
![]()
![]()
bp'n har ett 1150 verk som inte exakt finns med i listan men 1151 finns med som är ett uppgraderat 1150 verk.
så några 15 loppor har jag svårt att se att det ska kosta att serva denna.
nästan så man själv blir lite sugen på att testa en 38mm dykare!
Tri-color såklartVilken färg är ”rätt”?