• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest, hjälp!

Mygal

Omega
Hej!

Går i tankar att köpa en till klocka men beslutsångest gör det hela svårare, så tänkte höra vad folket här tycker :).

Först var jag helt klar med att skaffa en Omega Aqua Terra automat 41,5 (231.10.42.21.03.003).
Sen började jag fundera på att utöka min lilla samling med en quartz istället och köpa en begagnad Omega Aqua terra 38,5 (231.10.39.61.06.001) med den lite roligare urtavlan.

Sen var jag runt och kikade på lite klockor och fick då syn på Breitling Superocean Heritage 42 (A1732124-BA61-154A) och blev genast även intresserad av den, inte samma "typ" av klocka men jag fattade tycke för den också.

Första tanken var att jag ska ha den här klockan när jag ska gifta mig och då spontant känns Aqua Terra mer passande om det nu blir denna, vilken av storlekarna?

För tillfället har jag en svart Longines Hydroconquest 41mm och omega seamaster 41mm 2531.80.00


Provade en AT 41,5mm i New York nu i somras:

IMG_3068.JPG

Så här ser det ut när jag bär min 2531.80.00:

IMG_2567.JPG

Passar även på att tacka för ett trevlig forum och hoppas på lite hjälp och tar gärna emot tips på andra klockor som skulle passa ändamålet! :)
 

Hugii

Audemars
Ska du gifta dig med en klocka? :)

Aqua Terra är fin men SOH 42 är inte dum heller. :)
Köp det som känns bäst att ha på armen året runt. Du kanske föredrar "dykare" med tanke på att du äger redan två? Kommer Aqua Terra göra dig lycklig i alla dar?
Bara du kan avgöra det.... jag är nöjd med min SOH :)
 
Urverken gör valet enkelt. Det är lite (läs enorm) skillnad på Omegas kaliber 8500, världens bästa urverk i serieproduktion, och Breitlings visserligen slitstarka men tekniskt så mycket enklare kaliber 17 (ETA 2824-2 i Chronometre-grade eller om de nu har gått över till klonen SW200 från Selitta).

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp