• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beslutsångest- PAM670, 26320rosé eller 26470OR

Paneraiman82

Silver
2-Faktor
Hej Bullen!
Jag är en kille på snart 35 år som har ett problem. Jag kan inte välja klocka och har lite smått abstinens och svårt att sova om nätterna :)
Snart ska något nytt inhandlas då man sålt av en hel del! Tankarna går på en Panerai Pam 670 equation of time eller AP i rose guld. Haft många AP och många Panerai. Det som talar för paneraien är tavlan alla dagar i veckan, sedan har jag aldrig testat en 47mm Panna tidigare. Men en stål klocka för så mycket stålar. Vad säger ni? Har hört att den bara tillverkats i 500x så det kanske kan vara värt det. AP är alltid AP och roséguld är alltid roséguld... Sjukt svårt att veta vad jag ska köpa 26320rose eller Pannan eller kanske en 26470OR. Ilands problem jag vet ;)

IMG_1734.PNG

Tacksam för svar

equation of time är en så obskyr och cool komplikation att knappt ens klocknördar vet vad det är :D men jag måste säga att den bruntavlade versionen är trevligare än den blåa. Den bör även lira med fler typer av band & kläder
PAM-670-656.jpg

Beror ju lite på vad du har annars i lådan?
Har du annat som passar när en 47mm Panna kanske inte är optimalt, hade jag nog valt Panerai.
Om inte, AP.

Har redan haft 26400 fast i stål och tycker den är förstor! Paneraien känns enligt kompisar mycket mindre än 44mm AP trots att den är 47mm det gillas :)
Ska du ha en AP är det definitivt en 26400 du ska ha, mkt snyggare än 42mm. Annars är ju equation of time sjukt coolt! Tänkte du köpa nytt? Annars kan jag tänka mig att den måste skickas iväg direkt för att bli inställd rätt.
IMG_4053.PNG
n

Har redan haft 26400 fast i stål och tycker den är förstor! Paneraien känns enligt kompisar mycket mindre än 44mm AP trots att den är 47mm det gillas :)

n
Ja den är stor, men tycker den funkar minst lika bra som en 44/47mm panna! Gå och pröva en 47mm panna på nymans och pröva samtidigt någon 26400, tror de kommer bära rätt likvärdigt!

Ska du ha en AP är det definitivt en 26400 du ska ha, mkt snyggare än 42mm. Annars är ju equation of time sjukt coolt! Tänkte du köpa nytt? Annars kan jag tänka mig att den måste skickas iväg direkt för att bli inställd rätt.
IMG_4053.PNG
Equation of time är väl ändå en av de onödigaste komplikationerna ever? Men lite coolt. Fast ändå väldigt onödig.

Tillbaka
Topp