• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beslutsångest

Hej.
Jag behöver er hjälp.
Jag är på gång att göra ett nytt klockinköp men problemet är att jag inte kan bestämma mej för vilken modell.Smått förälskad i båda.Valet står mellan Rolex 16610LV Kermit och Rolex Daytona 116500LN .
Om man bortser från att det skiljer ca.100.000:- ute på andrahandsmarknaden,vilket val hade ni gjort?
Mvh
Michael

Jag hade valt 116500, gärna på jubilee.

kKaoxV5.jpg

Bild från @karleonesub16610

Senast ändrad:
Snyggt.
Eller hoppas på att Rolex släpper Oysterflex till stål Daytonan.
Ett oyster Flex kan du säkert få hjälp att köpa av någon som har en klocka de säljs till, om du absolut måste ha dessa halvändlänkar så finns de som aftermarket.

Men ett OF borde inte vara så svårt att få tag på trots att du inte har en klocka där de ingår vid nyköp

Ett oyster Flex kan du säkert få hjälp att köpa av någon som har en klocka de säljs till, om du absolut måste ha dessa halvändlänkar så finns de som aftermarket.

Men ett OF borde inte vara så svårt att få tag på trots att du inte har en klocka där de ingår vid nyköp

Kruxet är väl att hitta det i rätt längd på andrahandsmarknaden. Finns väl i åtminstone 8-10 längder, per sida.

Ja, men det borde inte vara nåt jätteproblem väl? Om du räknar ut din handleds omkrets, säg 16cm, så mäter du klockan, från lugghål till lugghål (över tavlan) och sedan köper du ett glidelockspänne till en Submariner som du kan ställa om själv upp till ca 20mm.
Om du räknar ut din 16 cm handled minus klockhuvudets längd så borde du få fram ett ungefärligt längdmått på OF bandet.
Räknar du med glidelockspännet ställt ungefär i mitten så har du 10mm åt värdera håll att "spela på".
Eller kanske mäta länkens längd med spännet borträknat eller nåt? Jag är lite nyvaken här, men med ett glidelock så borde det inte kunna bli helt galet iaf.

Bästa hade varit om man hade kunnat köpa ett nytt hos AD i efterhand.Då hade man kunnat prova ut rätt längd,men jag har för mej att det inte går.Funka enbart om du köper eller äger någon av guldmodellerna som levereras med Oysterflex.

Bästa hade varit om man hade kunnat köpa ett nytt hos AD i efterhand.Då hade man kunnat prova ut rätt längd,men jag har för mej att det inte går.Funka enbart om du köper eller äger någon av guldmodellerna som levereras med Oysterflex.
Ja det hade så Klart varit det bästa, men i en inte helt perfekt värld kan man kanske få hjälp av någon fellow forumsnackare, iaf om man bor i någon större stad, om inte annat så vet man ju vad man INTE SKALL HA iaf.

Efter mycket kolland på bland annat YouTube har jag nu äntligen bestämt mej för en Kermit.
Nu gäller bara att kunna hitta ett fint ex.Både Mint och fullset.
Tack för era kommentarer.
/Micke

Tack för hjälpen,men jag har nu efter mycket funderande och letande på bla.YouTube bestämt mej för en Kermit.
Daytonan är en väldans fin klocka men på tok för dyr på andrahandsmarknaden.Dessutom har jag lite svårt för den polerade boetten och länken och den lite smått röriga urtavlan med alla visare och på tok för mycket text.Jag hade gärna betalt fullpris hos AD men som alla känner till helt omöjligt.Sen gillar jag den lite somriga gröna färgen och Maxidial på Kermiten.
Mvh
Micke

Tack för hjälpen,men jag har nu efter mycket funderande och letande på bla.YouTube bestämt mej för en Kermit.
Daytonan är en väldans fin klocka men på tok för dyr på andrahandsmarknaden.Dessutom har jag lite svårt för den polerade boetten och länken och den lite smått röriga urtavlan med alla visare och på tok för mycket text.Jag hade gärna betalt fullpris hos AD men som alla känner till helt omöjligt.Sen gillar jag den lite somriga gröna färgen och Maxidial på Kermiten.
Mvh
Micke

Grattis till ett bra val! :)

Tillbaka
Topp