• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Besluts ångest! Christofer Ward, Tusenö eller Mido Ocean Star?

Ray Jay

Basic
Tjena alla klock-nördar.

Jag är sugen på en dykarklocka från ett mikro märke. Det finns massor där ute förstås. Men vilken ska man välja?

Hittils har jag fastnat lite för Mido Ocean Star. Även Tusenö shellback och Christofer Ward har varit på tapeten.

Vad har ni för erfarenheter? Tips?

Happy watch hunting!

Är du sugen på mikro kan du åtminstone stryka Mido från listan. De grundades 1918 och ingår numer i Swatch Group. Otroligt prisvärda klockor för övrigt. Ocean Star 200 och Ocean Star Tribute är riktigt välbyggda.

Har själv en Tusenö, dock windseeker. Är otroligt nöjd med finishen och kvaliten på den klockan. Kul att dessutom kunna bära ett svenskt märke!
När det gäller just dykare kan jag tipsa om Dan Henry:

1000003320.jpg

Är du sugen på mikro kan du åtminstone stryka Mido från listan. De grundades 1918 och ingår numer i Swatch Group. Otroligt prisvärda klockor för övrigt. Ocean Star 200 och Ocean Star Tribute är riktigt välbyggda.
Helt rätt! Men trots det så får jag iaf en känsla av mikro märke av Mido...

Jag är faktiskt rätt sugen på Christofer Ward nya trident pro 300 GTM. Men den verkar inte finna tillgänglig på deras site.

Jag är faktiskt rätt sugen på Christofer Ward nya trident pro 300 GTM. Men den verkar inte finna tillgänglig på deras site.
De släpptes för försäljning idag. Riktigt snygga, hade jag inte redan haft en vittavlad C65 Aquitaine GMT så hade jag nog köpt den med vit tavla!
slide1@2x.jpg

De släpptes för försäljning idag. Riktigt snygga, hade jag inte redan haft en vittavlad C65 Aquitaine GMT så hade jag nog köpt den med vit tavla!
slide1@2x.jpg
Hur är kvaliteten länken på Christofer Ward? Är det F-länken du har på din?

Tillbaka
Topp