• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bespoke ändlänkar?

denjohan

Rolex
Pledge Member
Kostade på min Seiko -64 kronograf en totalrenovering i somras. Nu sitter den på en förvisso tidsenlig BoR från Seiko, men jag skulle egentligen vilja ha den på rätt orginallänk.

1DA9B7EB-D1DA-49A3-B0B3-ECDA558EADA0.jpeg


Jag har originallänken i min ägo, dock saknas ändlänkar. Att påstå att dessa är sällsynta är att devalvera ordet "sällsynt".

4896FF00-F08E-4CB4-ABF0-F2BAA4526B5A.jpeg


Är det någon som någonsin har fått sig ett par bespoke ändlänkar till en dinka? Tänker att det potentiellt är lättare och faktiskt också billigare än att jaga rätt på originaländlänkar. Och när jag ändå är igång, har ni någon att rekommendera för att renovera en länk? Orginallänken är fin, men claspen behöver fixas, den låser inte som det är nu.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Kostade på min Seiko -64 kronograf en totalrenovering i somras. Nu sitter den på en förvisso tidsenlig BoR från Seiko, men jag skulle egentligen vilja ha den på rätt orginallänk.

1DA9B7EB-D1DA-49A3-B0B3-ECDA558EADA0.jpeg


Jag har originallänken i min ägo, dock saknas ändlänkar. Att påstå att dessa är sällsynta är att devalvera ordet "sällsynt".

4896FF00-F08E-4CB4-ABF0-F2BAA4526B5A.jpeg


Är det någon som någonsin har fått sig ett par bespoke ändlänkar till en dinka? Tänker att det potentiellt är lättare och faktiskt också billigare än att jaga rätt på originaländlänkar. Och när jag ändå är igång, har ni någon att rekommendera för att renovera en länk? Orginallänken är fin, men claspen behöver fixas, den låser inte som det är nu.
@rogart-63 fixade väl ett par ändlänkar till sin Scubapro? Vad är det för typ av lås? Borde väl vara en enkel fix :)
 

rogart-63

Patek
Borde det inte sitta ett Seiko lås på den ? Det som sitter där nu verkar nästan vara ett ryss spänne . Kollade och det ser faktiskt ut att vara ett sånt som sitter där. Så det är nog original spännet .
 
Senast ändrad:
Topp