• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beställa klocka hos Rolex AD.

Var idag inne hos en Rolex AD och skulle beställa min första nya Rolex, har köpt en del andra nya tidigare, därför vart jag väldigt förvånad
hur det gick till. Jag visste redan vilken klocka jag ville ha, dom hade inte precis den hemma men testade en
116710LN bara för att känna hur den satt på armen. Sa sedan att jag ville betsälla en 116710 BLNR, säljaren meddelade då
att jag blir ställd i en kö tog personnummer och mobil nummer och meddelade att jag kommer få ett SMS när en klocka dyker upp (hoppades få in någon i Feb) och som jag förstod det så är det den som svarar fört som får köpa den, blev lite ställd av detta men accepterade det hela.
Efter att gjort lite ärenden på stan så började jag fundera lite är det verkligen så det skall gå till?
Vad hände med att lägga en handpenning och säga att det kan ta upp till 8 veckors lev tid, inte mig emot men sitta och kolla på sms nja.
Till saken hör att jag sällan är på plats utan reser mycket i jobbet.
Vet att det är en eftertraktad modell men visst måste man kunna beställa en?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju bara att fråga hos nästa AD om det icke behagar, även om jag tycker det låter lite udda.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Det är det som gör att Rolex till Rolex, det är inte AD som styr vilka klockor dom får in, Rolex styr hela marknaden genom att ge oss det klockor som dom tycker vi ska ha. Därför är det alltid efterfrågan på nya och begagnade Rolex, och andrahands värdet bibehålls högt. Hade det varit vi klocknördar som bestämde skulle ju alla ha Rolex men då skulle dom inte ha något andrahandsvärde... Klokt val vänta du på din klocka, konstigt bara att dom AD gav dig ett ca datum, vanligtvis har dom ju ingen aning när just,din klocka kommer in.
Ha en fin helg och stort grattis till din första nya Rolex och snart välkommen i klubben....
 
P

Philippe Stern

Guest
Var idag inne hos en Rolex AD och skulle beställa min första nya Rolex, har köpt en del andra nya tidigare, därför vart jag väldigt förvånad
hur det gick till. Jag visste redan vilken klocka jag ville ha, dom hade inte precis den hemma men testade en
116710LN bara för att känna hur den satt på armen. Sa sedan att jag ville betsälla en 116710 BLNR, säljaren meddelade då
att jag blir ställd i en kö tog personnummer och mobil nummer och meddelade att jag kommer få ett SMS när en klocka dyker upp (hoppades få in någon i Feb) och som jag förstod det så är det den som svarar fört som får köpa den, blev lite ställd av detta men accepterade det hela.
Efter att gjort lite ärenden på stan så började jag fundera lite är det verkligen så det skall gå till?
Vad hände med att lägga en handpenning och säga att det kan ta upp till 8 veckors lev tid, inte mig emot men sitta och kolla på sms nja.
Till saken hör att jag sällan är på plats utan reser mycket i jobbet.
Vet att det är en eftertraktad modell men visst måste man kunna beställa en?
Vilken AD? Lallarna i Uppsala?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det är det som gör att Rolex till Rolex, det är inte AD som styr vilka klockor dom får in, Rolex styr hela marknaden genom att ge oss det klockor som dom tycker vi ska ha. Därför är det alltid efterfrågan på nya och begagnade Rolex, och andrahands värdet bibehålls högt. Hade det varit vi klocknördar som bestämde skulle ju alla ha Rolex men då skulle dom inte ha något andrahandsvärde... Klokt val vänta du på din klocka, konstigt bara att dom AD gav dig ett ca datum, vanligtvis har dom ju ingen aning när just,din klocka kommer in.
Ha en fin helg och stort grattis till din första nya Rolex och snart välkommen i klubben....
Blev lite snurrigt det där va..
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
En fråga på (nästan) samma tema: tar AD normalt kreditkort (typ amex) eller är det visa som gäller? Ser ju gärna lite eurobonus...

Främst aktuellt med Rob eller bergströms i malmö.

On topic: lite konstigt förfarande tycker jag.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
En fråga på (nästan) samma tema: tar AD normalt kreditkort (typ amex) eller är det visa som gäller? Ser ju gärna lite eurobonus...

Främst aktuellt med Rob eller bergströms i malmö.

On topic: lite konstigt förfarande tycker jag.

Handlar inte av Rob eller Bergströms men på Nymans Ur. Förvänta dig inte superbra pris om du vill betala med Amex. Blir en avgift för butiken... Du kan betala med Amex, om du vill. Inga avgifter för butiken om du betalar med Visa, banköverföring eller Swish.

Men prisskillnaden kanske gör det värt om du får flyga till solen "gratis" i efterhand ;)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Handlar inte av Rob eller Bergströms men på Nymans Ur. Förvänta dig inte superbra pris om du vill betala med Amex. Blir en avgift för butiken... Du kan betala med Amex, om du vill. Inga avgifter för butiken om du betalar med Visa, banköverföring eller Swish.

Men prisskillnaden kanske gör det värt om du får flyga till solen "gratis" i efterhand ;)
Tack. Har svårt att göra av med mina poäng... Får bli ngt mer "kontant"...
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Handlar inte av Rob eller Bergströms men på Nymans Ur. Förvänta dig inte superbra pris om du vill betala med Amex. Blir en avgift för butiken... Du kan betala med Amex, om du vill. Inga avgifter för butiken om du betalar med Visa, banköverföring eller Swish.

Men prisskillnaden kanske gör det värt om du får flyga till solen "gratis" i efterhand ;)
Snicksnack, har inte gjort någon skillnad på priset när jag betalat med Amex, vet inte hur du gör men jag brukar göra upp om priset innan jag betalar blir ju lite svårt för dom att ändra sig bara för att man drar upp ett Amex. Trodde dessutom att du var "VIP-kund" och då borde det ju inte spela någon roll oavsett.
 
Senast ändrad:

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Handlar inte av Rob eller Bergströms men på Nymans Ur. Förvänta dig inte superbra pris om du vill betala med Amex. Blir en avgift för butiken... Du kan betala med Amex, om du vill. Inga avgifter för butiken om du betalar med Visa, banköverföring eller Swish.

Men prisskillnaden kanske gör det värt om du får flyga till solen "gratis" i efterhand ;)

Bullshit. Har köpt en Rolex på Rob med Amex. Priset förhandlade vi innan, och de påtalade ingenting om vilket betalsätt som gällde.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ring Engströms i Jönköping eller Bergströms i Göteborg, nån av dom har den säkert inne och så får du den uppskickad, ingen väntetid och du slipper sms-racet.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hur funkar det med priset när man beställt en klocka och ska hämta upp? Är det listpris som gäller då det är en beställningsvara/eftertraktad modell?

Kan inte tänka mig någon som betalar list på en Rolle oavsett modell
 
P

Philippe Stern

Guest
Hur funkar det med priset när man beställt en klocka och ska hämta upp? Är det listpris som gäller då det är en beställningsvara/eftertraktad modell?

Kan inte tänka mig någon som betalar list på en Rolle oavsett modell
Vad är listpris???
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Bullshit. Har köpt en Rolex på Rob med Amex. Priset förhandlade vi innan, och de påtalade ingenting om vilket betalsätt som gällde.

Läs första meningen istället för att skriva "bullshit".

Jag skrev om Nymans, inte Rob. Har köpt sju klockor (plus en del tillbehör) och hjälpt vänner med köp där, så jag vet vad jag pratar om.

Och jag upprepar: detta gäller Nymans.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Hur funkar det med priset när man beställt en klocka och ska hämta upp? Är det listpris som gäller då det är en beställningsvara/eftertraktad modell?

Kan inte tänka mig någon som betalar list på en Rolle oavsett modell
Förhandla pris innan beställning i sånt fall. Prisökning kan ske om Rolex bestämmer sig för det... Finns flera exempel på detta några ggr per år då folk beställt och fått en ökning på pris av typ 10% pga Rolex höjt.. eller som när Schweiz släppte valutan fri.. då blev det också dyrare.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Läs första meningen istället för att skriva "bullshit".

Jag skrev om Nymans, inte Rob. Har köpt sju klockor (plus en del tillbehör) och hjälpt vänner med köp där, så jag vet vad jag pratar om.

Och jag upprepar: detta gäller Nymans.

Tycker bara det är konstigt att Nymans tar ut en högre avgift om man betalar med Amex. Speciellt när de handskar med många internationella kunder. Detta har jag aldrig upplevt på alla ställena jag använt Amex. Från små till stora belopp.
Inget illa menat med "bullshit"
 
Hur funkar det med priset när man beställt en klocka och ska hämta upp? Är det listpris som gäller då det är en beställningsvara/eftertraktad modell?

Kan inte tänka mig någon som betalar list på en Rolle oavsett modell
Frågade om det, har handlat av dom förut så skulle få någon form av rabatt. Om jag inte får tag på någon hos någon annan Ad så vill jag nog veta priset nu, som det var förra hade ju Rolex en ganska kraftig prishöjning.
 

andyman111

Breitling
Spännande händelseutveckling senaste 3 åren :) Vore kul o knata in i hos en AD idag och förvänta sig o ha en 116710BLNR på armen när man går ut..
 

skalman65

Breitling
Var idag inne hos en Rolex AD och skulle beställa min första nya Rolex, har köpt en del andra nya tidigare, därför vart jag väldigt förvånad
hur det gick till. Jag visste redan vilken klocka jag ville ha, dom hade inte precis den hemma men testade en
116710LN bara för att känna hur den satt på armen. Sa sedan att jag ville betsälla en 116710 BLNR, säljaren meddelade då
att jag blir ställd i en kö tog personnummer och mobil nummer och meddelade att jag kommer få ett SMS när en klocka dyker upp (hoppades få in någon i Feb) och som jag förstod det så är det den som svarar fört som får köpa den, blev lite ställd av detta men accepterade det hela.
Efter att gjort lite ärenden på stan så började jag fundera lite är det verkligen så det skall gå till?
Vad hände med att lägga en handpenning och säga att det kan ta upp till 8 veckors lev tid, inte mig emot men sitta och kolla på sms nja.
Till saken hör att jag sällan är på plats utan reser mycket i jobbet.
Vet att det är en eftertraktad modell men visst måste man kunna beställa en?

Rolex verkar under helt egna rutiner .....:rolex:
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tror ni det kommer förändras eller är det såhär vi kommer ha det framöver? Mycket snack om lågkonjunktur men frågan är om det kommer påverka så himla mycket om den inte skulle bli extrem, vilket mycket talar emot att så blir fallet. Dessutom kan ju rolex bara minska på produktionen om efterfrågan viker
 
Topp