• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bestämma sig..

slow

Breitling
Jag har en budget på mellan 100 - 120k att köpa en ny klocka, har redan en Breitling for bentley 6.75
och är nu sugen på antingen en submariner two tone eller kanske en daytona.
Tänkte handla på nymans ur i Stockholm och undrar om någon har andra förslag?

Finns en IWC Portuguese Yacht Club Chronograph "Laureus" för 116 som är väldigt fin med.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Mums! :hungry:



picture


116518-Rolex-Daytona-FD-WABRST-open-card-f-3.jpg
 

fc2

Rolex
120k var ingen dålig summa. Jag hade helt klart köpt en begagnad Breguet 5237, helt klart mer speciell än en Rolex Daytona. Dessutom får man väl säga att Breguet som märke ligger klart närmre PP, VC och AP än vad Rolex gör. Liksom Daytonan är den i 18K men kan även fås i platinum. Enda "nackdelen" för många är att den är manuell.

Annars finns ju fina begagnade ALS, VC, PP och AP man kan få för 120k. Kan inte hitta en enda anledning till att jag skulle köpa en ny Rolex faktiskt, framförallt inte en för 120k.

Tolka inte detta som ett nedlåtande inlägg eller en generell kritik mot Rolex utan bara som mina egna tankar kring ditt klockköp.
 

Galaxy

Rolex
Jag skulle också satsat på någon Breguet. Roligt om än aningen underskattat märke (enligt mig). Annars är AP15300 riktigt snygg också, alternativt en VC Overseas.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
'

Okej, tack för tipset.
Jag hade väll inte tänkt att sälja den dock utan mest ha några fina klockor som håller i många år.


Ska du sälja Breitlingen då? :angel:
Skämt åsido, så skall du ju skaffa nått som komplettera din befintliga klocka. Och du gillar säkert större klockor då, så en Portuguese är ju en fin klocka.
 

16610

Patek
2-Faktor
Härlig budget. Om jag va du hade jag nog letat helguld från Rolex beg. Eller en ny två ton sub med blå tavla och sedan en klocka till;)
 
  • Like
Reactions: Gio

jompa

Breitling
Annars finns ju fina begagnade ALS, VC, PP och AP man kan få för 120k. Kan inte hitta en enda anledning till att jag skulle köpa en ny Rolex faktiskt, framförallt inte en för 120k.


Instämmer helt, skulle jag ha denna summa skulle jag lätt skaffa något mer spännande än rolex (inget illa om rolex).
 

slow

Breitling
Man kan ju alltid köpa fler klockor senare, tror det väger mellan IWC och Submariner just nu. kanske en stål submariner och en omega.
Om man ska ha en AP vill man ju ha en rejäl Royal Oak Offshore och dom kostar ju nästan dubbelt så mycket.
 

fc2

Rolex
Usch ROO är inte värdig att ha AP på tavlan. Tror Rolex blir bra till TS, han känns inte som en Breguet/ALS-kille.
 

J&B

Omega
Menar du att ett par tighta jeans med rosa piké och en vulgo AP ROO är ute? :rolleyes:

Absolut inte, finns många nattklubbar i Rumänien där det fortfarande är the shit :)

Skämt åsido, gillar man ROO så ska man så klart köra på det men jag hade föredragit en 15202 varje dag i veckan. Tror en ROO är bland det sista jag skulle lägga de pengarna på, efter Hublot då så klart.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Med din budget kan du köpa bra beg också... Alla på listan nedan! Sex bra klockor är roligare än en bra, tycker jag.

Priserna är ungefärliga:
JLC Reverso Grand Taille, 30k
Rolex GMT 1675, 30k
Omega Speedmaster, 17k
Rolex Day Date 1803, 30k
Rolex DJ som beater för resten av budgeten

Köper du nytt finns risken alltid att du säljer, då förlorar du massa pengar på affären. Köper du beg kan du till och med tjäna lite vid försäljning.

Vad du än väljer att göra önskar jag dig lycka till!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IWC portoguise är nog det bästa mellanläget du kan hitta. Stor, men med snyggt designspråk.

Skulle råda dig att besöka även andra butiker. Nymans verkar inte direkt stå i hög kurs här.
 
Topp