Laddar...
Nymans Ur 1851

Bestulen på allt ink min årsklocka i Paris

Diskussion i 'Diskussion' startad av Emil.Håkansson, 16 juli 2017.

1. Emil.Håkansson
    Trådstartare

Emil.Håkansson Rebel soldier

Hej KS,

Precis när jag tänkte att jag kände mig redo att posta om min hemska vecka i Frankrike så läste jag om Niklas inbrott och detta är ju inte i närheten så hemskt som vad han varit med om :( Mina tankar går till dig...

Vill bara dela med mig utav vad som hände mig och min sambo förra fredagen i Paris, kanske historien får någon att tänka en extra gång innan man packar med sig en extra klocka på semestern.

Mitt klockintresse började ganska tidigt under gymnasietiden men helt utan pengar och extrajobb så var det mest läsning och drömmande ett antal år. Åren gick och för ungefär 5 år sedan så hade jag sparat och sålt av grejer för att under en resa kunna köpa mig min första riktiga "keeper" efter mycket läsande och sömnlösa nätter så fall valet på en 1986(året jag är född) Rolex Submariner 16800 jag hade scoutat ut 3st via Chrono24 som jag skulle kolla på under veckan.
    Sagt och gjort en utav dom kändes för mig perfekt, upp med pengarna och jag var lycklig ägare utav min alldeles egna Submariner.

Denna klocka har ju såklart betytt något alldeles speciellt för mig genom dom senaste åren, för snart 3 år sedan blev jag pappa och har sedan dess tänkt att andra klockor kan avyttras om det skulle behövas men aldrig denna, den ska min grabb få när han är stor nog.

Bara en kort beskrivning om vad som hände i fredags, följt utav några bilder för att minnas min klocka :(

Vi skulle ner på ett bröllop i Frankrike, vi hade fixat barnvakt och skulle ha 4 dagar tillsammans varav dom 2 första i Paris.
    Vi hade packat allt det finaste vi hade för vår långweekend, Måttsydda kostymer, randsydda skor, smycken, väskor, fotoutrustning och då min sambo tyckte att jag skulle ha en klocka på länk på bröllopet även min 16800 i bagaget. Vi spenderade första dagen i Paris och dagen efter checkade vi ut från hotellet på morgonen för att göra några små stop innan vi lämnade Paris. Vi hade en ny Passat som hyrbil, vi lastade in allt vår bagage efter vi checkat ut i ett övervakat p-garage nära hotellet, drog för bagage gardinen och körde till vårat första stop. Parkerade i ett p-garage och käkade lunch och shoppade lite, körde vidare för att göra ett snabbt stop på Dior då min sambo bestämt sig för att hon skulle köpa några örhängen där. Hittade inget garage och reflekterade inte ens över vad vi hade i bagaget då det inte syntes något. Parkerade på en sidogata till vad jag tyckte verkade vara Paris finaste gata, och var borta en stund. När vi kom tillbaka till bilen så var den lilla sidorutan inslagen och bakdörren öppnad från insidan och sätena fällda och bilen var tom. Allt var borta, pass, plånböcker, kläder osv osv...det ända jag kunde tänka på var min klocka. Totalt var det grejer för 220-250k och vi kommer bara på mer och mer saker vi hade med oss.
    Vi har länsförsäkringar som tydligen har ett "bortaskydd" på 100k, kommer ju inte speciellt långt med det även om vi bara skulle ersätta det absolut nödvändigaste.

Så alla KS:are se över era försäkringar när ni reser, lämna inte saker i bilen eller på hotellrum. Och ta inte med något som inte går att ersätta.

Om någon har en 86- Sub i gott skick lägg ett PM

_A3B5289.jpg _A3B5599.jpg IMG_1636.jpg

Jimpa, Henkesson, Arsius11 och 16 andra gillar detta.
  2. Jonaz

Jonaz X-Wing Pilot

Från:
    Göteborg
    Usch., lider med er

Emil.Håkansson gillar detta.
  3. MacRulez4ever

MacRulez4ever Tie Fighter pilot

Beklagar det som hänt.. Helt sjukt vad mycke skit som händer runt om nu ang klockstölder.
    Vet inte ens vad jag ska skriva.....

4. Cristian

Cristian X-Wing Pilot

Tråkigt. Beklagar.

5. Greven

Greven Tie Fighter pilot

Verkligen tråkigt att höra.

6. chimaira

chimaira Stormtrooper

Fan vad tråkigt, beklagar verkligen. Det finns idioter överallt, man kan inte vara nog försiktig.
    Men som du själv skrev får du känna dig lycklig att du inte blev utsatt för det Niklas blev. Hoppas att det stulna går att ersätta till någon del.

7. Ontrackpiraten

Ontrackpiraten Y-Wing pilot

Från:
    Mölndal
    Beklagar. Men bra att ni slapp personskador.

8. Götlaborg

Götlaborg Tie Fighter pilot

Från:
    Götlaborg
    Man blir så jävla ledsen.

9. alfie

alfie Stormtrooper

Fy fan, beklagar

10. Makkanxd

Makkanxd AT-ST driver

Från:
    Stockholm
    Mycket skit för tillfället alltså.. usch.

11. MJ24

MJ24 AT-AT driver

Surt...att folk bara inte kan skilja mellan mitt och ditt är sorgligt.

philip.eldh och Emil.Håkansson gillar detta.
  12. Tolla

Tolla Rebel soldier

Hemskt!
    Lider med er.

13. Falconexpert

Falconexpert Ewok

Beklagar verkligen. Kämpa på!

14. nissehult

nissehult Tie Fighter pilot

Det har varit rätt mycket deppig läsning på KS det sista dygnet. Tråkigt.

Hoppas du hittar en ersättningsklocka.

15. rdianat

rdianat Stormtrooper

Trist! Surt med försäkringen också. Men skönt att ingen blev skadad.

16. Widowmaker

Widowmaker AT-ST driver

Fyyfan :( ledsamt att läsa, beklagar verkligen.. tack för att ni delar med er.

17. Blackmore

Blackmore Y-Wing pilot

Från:
    Göteborg
    Astrist :( Beklämmande att vissa idioter inte kan skilja på mitt och ditt.

18. Reverso

Reverso Stormtrooper

Från:
    Göteborg
    Tråkigt att höra att du blivit av med såppass mycket värdesaker och klockan med sitt affektionsvärde i synnerhet!

Hur länge var ni borta? Var det någon förutom er som kände till vad som fanns i bagaget?

19. Rum Runner

Rum Runner AT-AT driver

Ledsamt att läsa om, men tack för att du delar med dig av vad ni råkat ut för.

20. keroro

keroro Y-Wing pilot

Fy fan vad trist :(

21. Utforskaren

Utforskaren Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Beklagar :(

22. Sonnyboy

Sonnyboy Rebel soldier

Verkligen tråkigt att höra ):

23. jarrebarre99

jarrebarre99 Tie Fighter pilot

Från:
    Around town
    Mkt ledsamt.

24. mackman

mackman Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Mycket ståhej med stölder, rån och andra dumheter hit och dit. Mina tankar går till er, och de andra på forumet som drabbats av liknande incidenter. Hoppas att det ordnar upp sig hjälpligt ialafall.... man vet snart inte om man ska skratta eller gråta

25. JLW

JLW Tie Fighter pilot

Ush va tråkigt, beklagar eran förlust!

Ett tips till alla här, använd aldrig insynsskyddet! Det är som att skriva "värdesaker i bakluckan", nya Passaten har ett riktigt stort utrymme under bagagerumsgolvet som bland annat fotografer brukar förvara sin utrustning i då de ofta blev utsatta för samma sak när de användt insynsskydd.

Vill man va extra säker så öppna handskfack och mittkonsoll - det är en internationell kod för att man inte har något av värde i bilen.

Arsius11, Aquastaren, PJW och 8 andra gillar detta.
  26. NickL

NickL Y-Wing pilot

För jävla tråkigt, beklagar! :(

27. StarMan

StarMan AT-AT driver

Mycket tråkigt att höra, beklagar! Bra tips från @JLW här ovanför. Jag kommer nog att ändra mina rutiner kring förvaring i bilen nu.

Emil.Håkansson och JLW gillar detta.
  28. joca

joca X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    Usch :(

29. svesam

svesam X-Wing Pilot

Från:
    Höga Kusten
    Ännu än riktigt otrevlig historia...
    Lider med dig!

30. evki

evki Y-Wing pilot

Fy vad tråkigt!! Att inte bara förlura saker som står nära mans hjärta utan också få hela resan förstörd!!! Lider med dig!

Mårtenssons ur Brookfield