• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bevarar en 70-tals Rolex Datejust sitt värde

Liow

Basic
Hej,
Tänkte höra vad ni på forumet tror. Låt säga att jag köper en Rolex Datejust från 70-talet för runt 30-40 tusen kronor. Givet att jag inte försämrar skicket på klockan, tror ni den behåller sitt värde på sikt? Jag menar alltså inte detta som en investering istället för t.ex. aktier och fonder, utan att den på sin höjd bevarar sitt reala värde, dvs prisökning i samma takt som inflationen.
Jag förstår naturligtvis att den måste servas med jämna mellanrum och att detta kostar pengar, utan det är bara köpeskillingen jag syftar på.
Har sökt och försökt hitta tidigare trådar, sorry om jag startat en ny/onödig tråd.

Mvh
Liow

Hej,
Tänkte höra vad ni på forumet tror. Låt säga att jag köper en Rolex Datejust från 70-talet för runt 30-40 tusen kronor. Givet att jag inte försämrar skicket på klockan, tror ni den behåller sitt värde på sikt? Jag menar alltså inte detta som en investering istället för t.ex. aktier och fonder, utan att den på sin höjd bevarar sitt reala värde, dvs prisökning i samma takt som inflationen.
Jag förstår naturligtvis att den måste servas med jämna mellanrum och att detta kostar pengar, utan det är bara köpeskillingen jag syftar på.
Har sökt och försökt hitta tidigare trådar, sorry om jag startat en ny/onödig tråd.

Mvh
Liow
Historiskt sett så går de upp i värde. Det sagt så har jag ingen kristallkula som kan säga med säkerhet vad som händer. Jag tror dock att du är ganska så safe så länge som du köper en klocka i fint skick utan issues.

Tillbaka
Topp