• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bezel / insert till seamaster pre Bond?

antikmartin

Silver
2-Faktor
E25E4FC4-770B-4305-9433-C3ACC0874D2B.jpeg

Hej !
Denna Omega seamaster 200 automatic pre Bond skulle må bra av ett nytt insert.

Klockan är en full size / jumbo 40 mm automatic 368.1051. Letar därför insert alt komplett bezel till just denna ref men är det någon som känner till om även quartz varianten Av denna ( 366.1051? )
Alt st 398.1041 och dess Quartz variant 396.1041 passar? Isåfall är jag tacksam för tips om insert / komplett bezel även där .

Innan du beställer.. kolla och mät boeten en gång till, vill inte trampa någon på tårna och kan ha fel men det ser ur som en 38mm?! Är du säker det inte är en Midsize 38mm..Syftar på placeringen av datumet..

Ahh.. ser nu att det är en auto, då vet du säkert bättre än jag om det är en 40mm, vad jag observerade och grundade min fråga på var att på Quartz modellen så ser man skillnaden mellan 38 vs 40 på datumluckans placering. Mellanrum mellan Rutan och 3ans streck på 40mm och på 38mm bryter rutan strecket. Inte meningen att skapa förvirring

Hej .
Nja , tröttnade på att leta och en kompis ville byta åt sig den .... Han har den kvar men har
Inte heller hittat något insert ännu .

Tillbaka
Topp