• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bezel Seamaster

Cryssarn

Rolex
Hej.
Råkar någon här veta vad en urmakare kan tänkas ta för att byta ut en bezel på en seamaster? Jag vet att det finns guider för att göra det själv. Men känner mig lite för osäker för att pyssla med det.
 

Cryssarn

Rolex
Drog iväg ett par i måndags, men inte fått några svar än. Får ta och börja ringa antar jag. Tänkte bara kika om någon råkade ha ett hum först ;)
 

Isodor

Audemars
Byte av keramiskring på PO kostar ca 5000:-sek har jag i bakhuvudet. Men som sagt, fråga dem.
 

vonhall

Rolex
Jag fick betala 3000 kr för en ny bezel och jobb till en SMP chrono. Fast du menar kanske att du har bezeln redan och bara vill vill byta rent fysiskt?
 

RDFG

Cartier
Betalade 3300 för delar plus byte på en blå smp. Men bytte även krona och kronhals (?) vid samma tillfälle
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag tycker att du ska höra med Zethraues ur i Växjö. Maken till serviceminded kille har jag sällan mött på.
 
Topp