• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bezelbyte breitling

SuckerMc

Breitling
Hej igen!

Lite frågor angående ett eventuellt byte av bezel på en super avenger?
Till saken hör den att jag letat land och rike runt efter en breitling super avenger med vit tavla och nu har jag hittat en i fint skick dock en semibuckla (dåligt ordval?) på bezeln.
Priset är välkommet på uret men då är frågan vad ett byte skulle gå loss på?

Jag ska försöka leta rätt på en urmakare i Sthlm imorgon bitti som gör detta men otålig som man är så skriver jag här först

Tacksam om nån har en idé!

Mvh
 

Rikard

Omega
Går gör det alltid, bara en fråga om tid och pengar. Om du inte har allt för bråttom kan jag kolla imorgon och återkomma.
 

Rikard

Omega
Nu har jag kollat, 4300:- för enbart denna åtgärd, gör du det i samband med en service eller täthetsservice hamnar priset på 4000:-.
Nu vet jag inte om jag får skriva vars du kan laga klockan för dessa priser pga forumregler och sånt men om jag säger att jag jobbar i en klockbutik i Västerås så kanske du kan lista ut det :).
Detta är iaf priserna vi har för denna reparation.

Hoppas detta hjälpt dig med att bestämma dig för hur du ska göra.

MVH Rikard
 

SuckerMc

Breitling
Nu har jag kollat, 4300:- för enbart denna åtgärd, gör du det i samband med en service eller täthetsservice hamnar priset på 4000:-.
Nu vet jag inte om jag får skriva vars du kan laga klockan för dessa priser pga forumregler och sånt men om jag säger att jag jobbar i en klockbutik i Västerås så kanske du kan lista ut det :).
Detta är iaf priserna vi har för denna reparation.

Hoppas detta hjälpt dig med att bestämma dig för hur du ska göra.

MVH Rikard


Stort tack för hjälpen!

Självklart kom nästa puck, köpa klocka utan papper och låda *suck*
 

poormans

Rolex
är 4k komplett bezle dvs med raiders och alla skruvar, ect ??

eller plockar man över de lösa delarna så det bara är själva metallringen??

har du bra koll kan du väl handla utan papper och låda annars bör du nog gå till en urmakare som öppnar och kollar så det inte sitter en kina klon i den då det verkar vara mkt fejk i omlopp därute

cheers
christian
 

svesam

Rolex
Gå till annan AD och jämför priser.
Jag bytte komplett bezel på min SOHC för under 2000kr
hos min AD.

/Daniel
 
Topp