• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Biatec lanserar sin första dykarklocka!

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har följt det slovakiska märket Biatec ett tag nu och har testat samtliga av deras klockor som haft grym kvalité, finish och urverk för priset. Nu lanserar de en dykarklocka som är väldigt unik, välspeccad och jag vet att de kommer hålla hög kvalité.
Vad tycker ni om dem? För mig själv kan det mycket väl bli ett köp. De kommer till sommaren.
Pre-order price är runt 1000 eur inklusive moms.
https://www.biatecwatches.com/product-collection/leviathan-en/
Biatec-Leviathan-02-diving-watch.jpg Biatec-Leviathan-02-diving-watch-water-resistance-300-m-blue-dial.jpg Biatec-Leviathan-02-diving-watch-water-resistance-300-m-dial-02.jpg Biatec-Leviathan-02-diving-watch-water-resistance-300-m-detail-case-blue.jpg Biatec-Leviathan-diving-watch-bracelet-02.jpg Biatec-Leviathan-02-diving-watch-water-resistance-300-m-pic-03-blue.jpg
807ca9114ab41a072875e3f77236b456.png

Riktigt välgjord baksida
Biatec-Leviathan-01-4.jpg

Specifikationer:
2f94667caceed3c26e30b940cd9aacdb.png

Urverk
92bbf425294f5529ce14c78669c5af5c.jpg
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
3an ser riktigt rolig ut färgmässigt, påminner om black bay. Genomtänkt och effektiv placering av loggan vid 12. Skulle vilja ha fler bilder på bandhornen som gör måtten l2l avlånga sett till bredden. Fyrkantig utseende, känns industri/ingenjör.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
3an ser riktigt rolig ut färgmässigt, påminner om black bay. Genomtänkt och effektiv placering av loggan vid 12. Skulle vilja ha fler bilder på bandhornen som gör måtten l2l avlånga sett till bredden. Fyrkantig utseende, känns industri/ingenjör.
Håller med! Finns inte många bilder på den just nu tyvärr så det återstå att se exakt hur den bärs osv.
 

Torulf

Cartier
Såg riktigt bra ut. Alltid kul när mindre tillverkare vågar göra dykare som diffar markant från Submarinern.

Gillade den blåa mest, men tror det blir en klocka jag överväger först när recensioner har kommit ut.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hmm... Jag tyckte den såg ut som en korsning mellan en Victorinox och en Invicta. Ovanlig form på länk o boett så love or hate antar jag.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hmm... Jag tyckte den såg ut som en korsning mellan en Victorinox och en Invicta. Ovanlig form på länk o boett så love or hate antar jag.
Ja så är det. En lite ovanligare form/design gör att det blir så. Jag tror det gör det lite roligare faktiskt, för då är det så att de som gillar den verkligen gillar den mycket. Bra move från ett mindre märke. Gör man en massa simpla och klassiska klockor som alla tycker ser bra ut men ingen verkligen gillar så frågar ju konsumenten sig om man verkligen ska köpa en Biatec eller bara gå för något mer traditionellt märke.
 

Husse

Patek
Ja precis, jag hade velat ha lite mer borstning. Baklocket är verkligen riktigt välgjort, kul att se :)
Nu väntar jag på att nån tillverkare ska gå lite utanför boxen med boettmaterial!
Jag vill se boetter i koppar, kanske inte så tåligt, men vackert lär det bli!
Cortenstål, ruffigt och coolt material som slutar rosta pga att det rostar!
Gjutjärn, rostfritt och ser”dykmässigt” ut
Vill komma bort från en massa polerade ytor, även med ytbehandling blir det nåt som man kommer att ha i bakhuvudet, vilket stör användandet.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu väntar jag på att nån tillverkare ska gå lite utanför boxen med boettmaterial!
Jag vill se boetter i koppar, kanske inte så tåligt, men vackert lär det bli!
Cortenstål, ruffigt och coolt material som slutar rosta pga att det rostar!
Gjutjärn, rostfritt och ser”dykmässigt” ut
Vill komma bort från en massa polerade ytor, även med ytbehandling blir det nåt som man kommer att ha i bakhuvudet, vilket stör användandet.
Hade varit kul o se något sådant :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Nu väntar jag på att nån tillverkare ska gå lite utanför boxen med boettmaterial!
Jag vill se boetter i koppar, kanske inte så tåligt, men vackert lär det bli!
Cortenstål, ruffigt och coolt material som slutar rosta pga att det rostar!
Gjutjärn, rostfritt och ser”dykmässigt” ut
Vill komma bort från en massa polerade ytor, även med ytbehandling blir det nåt som man kommer att ha i bakhuvudet, vilket stör användandet.
Jag instämmer helt i att det är roligt med design som vågar ta ut svängarna. Och samma med material, finns ju stora möjligheter att sticka ut på ett bra sätt!
 

Rorre

Omega
3:an ser absolut intressant ut, men kommer inte punga ut 10 lök. Får se vad de landar på efter några månader när folk flippar.
 
Jag blir ärligt talat lite stressad av att titta på den, för mycket inklämt i en klocka, jag vill ha det lite ”less is more” :)
Men kul och toolig i övrigt!
 
Topp