• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar åt syrror - Insamling för att kunna hålla sjuksköterskor med egen bil

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ja, detta blir i sak en nån slags tiggeritråd.
Och ja, jag har brottats mycket med om jag vill blanda mitt privatliv (KS) med mitt arbete (för stunden att försöka rodda lite gratis bilar till sjuksköterskor).
Landade dock i att det var lite fjantigt att ens fundera över. Särskilt som att vi faktiskt försöker göra någonting bra i en ganska pissig situation och att KS brukar vara sensationellt bra när det gäller denna typen av kraftsamlingar.
Det vet jag inte minst sen jag roddat två BCF-auktioner under våra vintage-träffar.

Ni kan läsa lite mer om själva upplägget här:
https://www.nissanbil.se/nyheter/bi...att-hjalpa-sjukvardspersonalen-med-transport/

För att vara helt transparent. Vi hade nog alldeles för högt ställda förhoppningar på insamlingen och/eller inte tillräckligt goda vägar att sprida informationen så snabbt som vi behövt..
Sjuksköterskor som behövde bilar var det däremot ingen hejd på. :)
Så fair warning - vi lär inte nå upp i vårt mål, men alla "små bäckar" kommer att användas till att i alla fall underlätta lite för dem.

Vi har också försökt att utmana andra bilhandlare/generalagenter att haka på initiativet och ställa upp med ytterligare bilar. Verkar som att det kommer att kunna komma in ett par ytterligare, den vägen.


Har givetvis kollat upp med forumledningen att det är okej att posta här.
Tack för ett grymt forum och att ni dessutom släpper igenom sånt här.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Fan vad glad jag blir! Uppriktigt.

Ja, det är väl nånstans vid såna här tillfällen som man inser att man ändå har det helt okej som arbetar med vad man gör.
Visst kan man vara lite trött på sitt eget ibland. Men att tvingas till att arbeta extremt långa och extremt pressande pass är liksom en helt annan värld.
Och vad har de för något alternativ? Vem ska annars försöka ta oss igenom denna skit, liksom?

Visst kan man också argumentera för att de själva valt att pendla kollektivt, vilket så klart också är ett bra alternativ i vanliga fall.
Men i denna tid så känns det som att de kan behöva både lite respit i form av lugn och ro och dessutom att minimera risken som det kollektiva ändå innebär.
När Region Stockholm då gått in och löst så att de slipper parkeringskostnader så ville vi försöka lösa med resterande bit. :)

Tack!
 

idagtisdag

Cartier
Fan vad glad jag blir! Uppriktigt.

Ja, det är väl nånstans vid såna här tillfällen som man inser att man ändå har det helt okej som arbetar med vad man gör.
Visst kan man vara lite trött på sitt eget ibland. Men att tvingas till att arbeta extremt långa och extremt pressande pass är liksom en helt annan värld.
Och vad har de för något alternativ? Vem ska annars försöka ta oss igenom denna skit, liksom?

Visst kan man också argumentera för att de själva valt att pendla kollektivt, vilket så klart också är ett bra alternativ i vanliga fall.
Men i denna tid så känns det som att de kan behöva både lite respit i form av lugn och ro och dessutom att minimera risken som det kollektiva ändå innebär.
När Region Stockholm då gått in och löst så att de slipper parkeringskostnader så ville vi försöka lösa med resterande bit. :)

Tack!
Bumpar tråden genom att fråga vad du jobbar med, jag förstår inte riktigt din del i det hela. Självklart frivilligt, helt ok om du vill hålla det privat.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Haha, sorry.
Inte tokigt tydligt, inser jag nu. Så tack för frågan! :)

Jag jobbar med marknadsföring på Mobility Motors och dotterbolag.
I och med att vi, som många andra, tar det någorlunda lugnt med marknadsföringen under denna tid så har jag istället lagt en del tid på detta initiativ.

Och även om jag verkligen tycker att mitt ”vanliga gig” är riktigt skoj så får jag nog säga att det känns på ett litet annat sätt när jag pratar med sjuksköterskor och roddar med deras upphämtning av bil. Det blir så uppenbart att det faktiskt gör lite skillnad för dem och det känns så klart bra att kunna hjälpa till med.

Nu kommer vi tyvärr aldrig att nå upp till målet med vår insamling. Ambitionsnivån är trots allt uppskruvad till elva och bilbranschen är väl, generellt sett, inte den mest omtyckta av branscher. Inte heller är vi riktigt tillräckligt stora eller har riktigt tillräckligt många superlojala följare.

Men eftersom Klocksnack ändå är en rimligt stor del av min tid utanför arbetsdagarna så ville jag passa på att ta upp det här också, för att få en liten extraskjuts.

Så stort tack till alla er som bidragit eller hjälpt till att sprida länken vidare!


Här är förresten ett par inlägg om syrror som varit och hämtat ut sina bilar:

https://www.nissanbil.se/nyheter/leveranserna-till-vara-syrror-rullar-pa/

https://www.nissanbil.se/nyheter/asa-ar-en-hjalte/
 
  • Like
Reactions: bvb

idagtisdag

Cartier
Haha, sorry.
Inte tokigt tydligt, inser jag nu. Så tack för frågan! :)

Jag jobbar med marknadsföring på Mobility Motors och dotterbolag.
I och med att vi, som många andra, tar det någorlunda lugnt med marknadsföringen under denna tid så har jag istället lagt en del tid på detta initiativ.

Och även om jag verkligen tycker att mitt ”vanliga gig” är riktigt skoj så får jag nog säga att det känns på ett litet annat sätt när jag pratar med sjuksköterskor och roddar med deras upphämtning av bil. Det blir så uppenbart att det faktiskt gör lite skillnad för dem och det känns så klart bra att kunna hjälpa till med.

Nu kommer vi tyvärr aldrig att nå upp till målet med vår insamling. Ambitionsnivån är trots allt uppskruvad till elva och bilbranschen är väl, generellt sett, inte den mest omtyckta av branscher. Inte heller är vi riktigt tillräckligt stora eller har riktigt tillräckligt många superlojala följare.

Men eftersom Klocksnack ändå är en rimligt stor del av min tid utanför arbetsdagarna så ville jag passa på att ta upp det här också, för att få en liten extraskjuts.

Så stort tack till alla er som bidragit eller hjälpt till att sprida länken vidare!


Här är förresten ett par inlägg om syrror som varit och hämtat ut sina bilar:

https://www.nissanbil.se/nyheter/leveranserna-till-vara-syrror-rullar-pa/

https://www.nissanbil.se/nyheter/asa-ar-en-hjalte/
OK! Om man skruvar konceptet ytterligare, skulle man kunna sätta era bilsäljare till att köra "vårdpersonals-über", då räcker varje bil till fler personer, och säljarna får något att göra.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
OK! Om man skruvar konceptet ytterligare, skulle man kunna sätta era bilsäljare till att köra "vårdpersonals-über", då räcker varje bil till fler personer, och säljarna får något att göra.

Absolut, men då tappar man iofs lite konceptet med att sjuksköterskorna ska försöka träffa så få personer som möjligt och därmed minimera risken till smitta.

Sen hade det nog också blivit en logistisk mardröm som vi nog inte rätt ut.
Über kallas ju trots allt tech-bolag hellre än taxibolag för att de har ett smart system för att fördela sina körningar.
Vi har inte det.
Så jag har faktiskt svårt att se att vi kunnat mäkta med att köra fler sjuksköterskor säkert än med bilutlåningen vi nu gör.
Vi har ju inte i närheten av lika många säljare som de bilar vi delar ut.

Men uppskattar uppslaget! Roligt att fler är med och vill hjälpa till!
 
Topp