• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

image.jpeg

Bentley GT
 

De Daytona som används i Miami Vice är McBurnie, precis som min bil. Min bil producerades för att användas i serien men då dom böt ut Daytona mot Testarossa så behövdes den inte och lackades då om som röd och hamnde sen i Sverige. Sitter en Corvette 8:a bakom huven på 425 hk, så det är ett jävla drag ha ha. Gillar faktiskt denna kärra mer än min V12 Diablo även om det är en McBurnie och inte en orginal. :) Original Spyder ligger idag från 35 miljoner och uppåt så det är som du förstår en omöjlighet...!
 
Jag är bra sugen på att förhandsboka
Men är orolig över batterierna och en privatköpt bil.
Hade det varit företagsbil hade jag inte tvekat.

Dock så går jag i planerna att öppna eget :)

image.png
 
Det går nu att ställa sig på kö för GT2RS. Hur vet jag det? En kille jag känner litegrann har precis gjort det. Juste, han ställde sig på kö för en GT3RS också. Suck. Lite avis...

Med tanke på att 997an hade 620 hästar lär denna bli ännu mer galen. Säkert inte långt ifrån 700 hästar. Bra det, jänkarna måste sättas på plats nu känner jag!:cool:
 
Det går nu att ställa sig på kö för GT2RS. Hur vet jag det? En kille jag känner litegrann har precis gjort det. Juste, han ställde sig på kö för en GT3RS också. Suck. Lite avis...

Med tanke på att 997an hade 620 hästar lär denna bli ännu mer galen. Säkert inte långt ifrån 700 hästar. Bra det, jänkarna måste sättas på plats nu känner jag!:cool:
Kön har varit uppe länge, för gt2 rs är det inte sannolikt att din vän får en bil. För gt3rs är det mycket osannolikt att han får en.
Helt sjukt med porschemarknaden nu! Många tittar på alterntiven, o jag förstår dem!
 
Kön har varit uppe länge, för gt2 rs är det inte sannolikt att din vän får en bil. För gt3rs är det mycket osannolikt att han får en.
Helt sjukt med porschemarknaden nu!
Alright - mer än jag visste. Han stod långt upp i kön, tror 22a plats för GT2an och 8e för GT3an, men som du säger är det helt sjukt nu. Hoppas han lyckas få tag på åtminstone en av dem. Skulle räcka hehe.
 
Kön har varit uppe länge, för gt2 rs är det inte sannolikt att din vän får en bil. För gt3rs är det mycket osannolikt att han får en.
Helt sjukt med porschemarknaden nu! Många tittar på alterntiven, o jag förstår dem!
"Too much easy floating around!"
I princip alla i 50-60-årsåldern som ägt sitt hus i Stockholm sedan de var unga har ju blivit mångmiljonärer. Det är nog många som förverkligar drömmen om en riktigt fin Porsche, hela kalaset finansieras av "minusränta".
 
hade tänkt köpa nya sommardäck till min 120 (2013). Är det någon som har tips? Är riktigt trött på rft och skulle gärna ha ett par lite tystare och med lite mer komfort.
 
hade tänkt köpa nya sommardäck till min 120 (2013). Är det någon som har tips? Är riktigt trött på rft och skulle gärna ha ett par lite tystare och med lite mer komfort.

Conti brukar vara ett säkert kort, PremiumContact eller SportContact. Farsan var riktigt nöjd med dom han körde sist, SportContact i gubbdimension på en diesel-Passat.

Conti, Goodyear och Michelin brukar alltid leverera vettiga sommardäck. Tror det blir Goodyear för mig i år, mest för att det är dom min däcknisse lyckas fixa bäst priser på.
 
Conti brukar vara ett säkert kort, PremiumContact eller SportContact. Farsan var riktigt nöjd med dom han körde sist, SportContact i gubbdimension på en diesel-Passat.

Conti, Goodyear och Michelin brukar alltid leverera vettiga sommardäck. Tror det blir Goodyear för mig i år, mest för att det är dom min däcknisse lyckas fixa bäst priser på.

Har mest kikat på pirelli och Michelin men kanske får kolla på lite annat också. Kör 225/45/18, vad är gubbdimension enligt dig? :p
 
Har mest kikat på pirelli och Michelin men kanske får kolla på lite annat också. Kör 225/45/18, vad är gubbdimension enligt dig? :p

225/65-16 eller nåt sånt körde han :D
I år blir det Goodyear EfficientGrip Performance i 235/45-17 för honom, lyckats fixa en uppsättning 17" till hans bil.

Blir antagligen Eagle F1A2 av innevarande generation för mig, A3 som lanseras för den här säsongen verkar inte hinna komma i rätt dimensioner. Bara jag slipper RFT, så!

Annars har jag fyra 18" RFT från 235:an till övers, körda 50 mil :p
 
hade tänkt köpa nya sommardäck till min 120 (2013). Är det någon som har tips? Är riktigt trött på rft och skulle gärna ha ett par lite tystare och med lite mer komfort.
Jag brukar alltid köpa conti, dock så var goodyear tystast enligt test förra gången jag köpte så då blev det det. Synd att inte allt text kom med i fotot ovan. Tänk på att få saker slår hög däcksida, så välj så små fälgar som möjligt. Och rätt bil. :)
 
Senast ändrad:
Sicka lyxdäck ni rullar med! Själv kör jag på fin fina Sunny däck i dimensionerna 215/35-19 fram och 225/30-19 bak. Förvånad över hur bra de är med tanke på vad de kostade. Sjukt mycket billigare än Toyo 888r eller Toyo T1r som jag kört innan. Gubbdödare av rang vad avser komforten med gummisnoddar på fälgarna. :D
 
225/65-16 eller nåt sånt körde han :D
I år blir det Goodyear EfficientGrip Performance i 235/45-17 för honom, lyckats fixa en uppsättning 17" till hans bil.

Blir antagligen Eagle F1A2 av innevarande generation för mig, A3 som lanseras för den här säsongen verkar inte hinna komma i rätt dimensioner. Bara jag slipper RFT, så!

Annars har jag fyra 18" RFT från 235:an till övers, körda 50 mil :p

Gott! Nej det enda jag har bestämt mig för är att det fan inte ska bli RFT. :)
 
Vad har ni för däcktryck på era bilar? Enligt klistermärket på dörren ska jag fylla mina 235/35 R19 enligt följande:
IMG_6706.jpeg

När jag var inne på däckfirman sa dom att minst 3,0 bar på alla däck var det riktiga. Har aldrig fullastad bil.
Vad gäller?
 
Vad har ni för däcktryck på era bilar? Enligt klistermärket på dörren ska jag fylla mina 235/35 R19 enligt följande:
IMG_6706.jpeg

När jag var inne på däckfirman sa dom att minst 3,0 bar på alla däck var det riktiga. Har aldrig fullastad bil.
Vad gäller?
Självklart det som står på bilen, inkl tryck/last och däcktyp. Finns rättsfall i domstol i Sverige, fel däck, inget på försäkring.
3.0 i det fallet är för idioter som gillar stötig färd och ej har koll på sina däck. Även bilens Vmax långvarigt bör ej vaa problem, enligt fotad däckinfo, enligt det jag ser på bilden om inget beskurits bort.
 
Vad har ni för däcktryck på era bilar? Enligt klistermärket på dörren ska jag fylla mina 235/35 R19 enligt följande:
IMG_6706.jpeg

När jag var inne på däckfirman sa dom att minst 3,0 bar på alla däck var det riktiga. Har aldrig fullastad bil.
Vad gäller?
Går nog att köra mer än 2.8 men men...
Däcksbredd bör spela in om nu den inte är den samma som originalstorleken
 
Senast ändrad:
Vad har ni för däcktryck på era bilar? Enligt klistermärket på dörren ska jag fylla mina 235/35 R19 enligt följande:
IMG_6706.jpeg

När jag var inne på däckfirman sa dom att minst 3,0 bar på alla däck var det riktiga. Har aldrig fullastad bil.
Vad gäller?
Har för mig att jag kör 2,8 på mina 19".
Hörde både 3,0 och 2,6 - valde att köra ~2,8 bara för det. :)
 
Tillbaka
Topp