• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Sicka lyxdäck ni rullar med! Själv kör jag på fin fina Sunny däck i dimensionerna 215/35-19 fram och 225/30-19 bak. Förvånad över hur bra de är med tanke på vad de kostade. Sjukt mycket billigare än Toyo 888r eller Toyo T1r som jag kört innan. Gubbdödare av rang vad avser komforten med gummisnoddar på fälgarna. :D
Tolkar jag rätt, du körde toyo r888, ett r-däck o nu kör du sunny? Menar du att de på något sätt går att jämföras i egenskaper??
 
Tolkar jag rätt, du körde toyo r888, ett r-däck o nu kör du sunny? Menar du att de på något sätt går att jämföras i egenskaper??

Jag körde trippel 8: or på förra bilen ja. Då det bana som var temat men nu är det lågt och så litet glapp mellan hjulhus och däck som är fokus. Menar på inget sätt att det går att jämföra dom men jag är däremot positivt överraskad av skitdäcken (Sunny) som inte alls är så dåliga som jag trott.

Edit:
Bjuder på en kass bild av bilen från idag i vårsolen utanför garaget.

IMG_0064.JPG_zpslb7iws0v.jpeg
 
Senast ändrad:
Jag är bra sugen på att förhandsboka
Men är orolig över batterierna och en privatköpt bil.
Hade det varit företagsbil hade jag inte tvekat.

Dock så går jag i planerna att öppna eget :)

image.png
Bokade imorse, vet inte varför egentligen då jag har tjänstebil idag... Men 2018 kanske jag har annat behov eller så går den att sälja.
 
Snyggt! Den såg inte alls dum ut :)

image.jpeg
Spontana tankar:
Utvändig design bra.
Men man refererar till model s som en lyxbil priset för model s är dyrt men inredningen superspartansk, hur blir då denna inredning om priset mindre än hälften o tesla ser det som en budgetbil?
Sen lev först 2018 i sverige, känns knappast runt hörnet..
 
Utvändigt gillar jag inte att det inte är öppet framtil ser ut som att det är en lermodell som inte är klar

Spontana tankar:
Utvändig design bra.
Men man refererar till model s som en lyxbil priset för model s är dyrt men inredningen superspartansk, hur blir då denna inredning om priset mindre än hälften o tesla ser det som en budgetbil?
Sen lev först 2018 i sverige, känns knappast runt hörnet..
 
Utvändigt gillar jag inte att det inte är öppet framtil ser ut som att det är en lermodell som inte är klar

Håller med angående designen, men det är ju bara för att man är "indoktrinerad" i att det ska se ut på ett visst sätt.
I detta fallet håller man aerodynamiken högre än kylningsförmåga (av förklarliga skäl), varför det ska se ut precis som det gör.
 
Jo
Håller med angående designen, men det är ju bara för att man är "indoktrinerad" i att det ska se ut på ett visst sätt.
I detta fallet håller man aerodynamiken högre än kylningsförmåga (av förklarliga skäl), varför det ska se ut precis som det gör.

Förstår att det är för aerodynamiken, går säkert att tunnla osv som en konventionell sportbil. Men då istället för att skapa marktryck.

Men det ser ändå ofärdigt ut, nuvarande Volvo v40 har lite av den tendensen med.
 
Iofs är ju nya Teslan ett "work in progress"! Men nu vet vi iaf hur den ska se ut. Någon annan som skulle se live-eventet som det strulade för? Jäklar att det blev överbelastat. Stigit upp tidigare och allt... Nåväl.
 
Spännande att se vilket typ av bolag tesla är 2018. De har väl bara visat vinst ett kvartal.
 
Så jävla snygg! Vilket skick. Grymt. Bästa bilen på många många sidor!!!! Mer info!

Tack! Roligt att höra! :)
Även om jag inte, helt och hållet, håller med... Det var trots allt en fucking Daytona ett par sidor bak! ;)

Men visst... Jag gillar den! :)

Min sedan (snart) fyra år tillbaka, "vanlig" sextrettifemma, åttionia, svensksåld, ca 17.000 mil och relativt nylackerad i originalfärgen Zinnoberrot.
 
Är jag ensam om att tycka Teslas bilar är fula? Gillar inte designen varken invändigt eller utvändigt. Tekniken är däremot cool.
Nej det är du inte.
Model 3 ser ut som när en femåring försökt rita av en Model S. Ser fullständigt bedrövlig ut, som om bilen handikappanpassad eller något.
Jag lockas inte heller alls av känslan att åka runt i en rullande iPhone. En del blir dock väldigt attraherade av det.
 
Är jag ensam om att tycka Teslas bilar är fula? Gillar inte designen varken invändigt eller utvändigt. Tekniken är däremot cool.
Jag tycker de ser ok ut, inte mer. Samma med känslan inuti och bakom ratten. Tills man stampar plattan i mattan... :)
 
Jag tycker de ser ok ut, inte mer. Samma med känslan inuti och bakom ratten. Tills man stampar plattan i mattan... :)
Låter som Nissan GTR, känner fler som ägt, varav en, modifierat extremt mycket. Ingen har behållt bilarna längre än runt året, tycks inte finnas en själ i bilarna...
 
Tillbaka
Topp