• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Yay. Påställning!

image.jpeg

Helrätt! Inte grå- ellersvartmetallic, rätt stuk, rätt fälgar, rätt motor. Den där bakvingen är fan på gränsen till x-rated. Du är (borde iaf vara) en lycklig man!


Cool sak! Vad är det för nåt chassi och motor?
 
Tung!! Automat? 35? Berätta mer och visa fler bilder!!!

"Tung" är helt rätt. En djävla dunderklump, som knappast är nåt accelerationsmonster av moderna mått mätt! ;)
Tyvärr(?) automat, ja. Jag tycker egentligen att modellen ska ha automatlåda - men så våldsamt roligt är det ju inte!

Helrätt! Inte grå- ellersvartmetallic, rätt stuk, rätt fälgar, rätt motor. Den där bakvingen är fan på gränsen till x-rated. Du är (borde iaf vara) en lycklig man!

Färgen, Zinnoberrot, var faktiskt det enda som var viktigt. Fick kompromissa med lådan, men ångrar mig inte. Under de fyra år jag har haft den så har jag nämligen inte hittat någon annan i samma färg - åtminstone inte i Sverige.

Det är lite märkligt att bli lycklig av nåt sånt här, men ja - den gör mig absolut lycklig.
Första rundan för året är alltid fantastisk!

Förvisso sugen på något nytt nu, men aldrig att jag säljer denna!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
"Tung" är helt rätt. En djävla dunderklump, som knappast är nåt accelerationsmonster av moderna mått mätt! ;)
Tyvärr(?) automat, ja. Jag tycker egentligen att modellen ska ha automatlåda - men så våldsamt roligt är det ju inte!



Färgen, Zinnoberrot, var faktiskt det enda som var viktigt. Fick kompromissa med lådan, men ångrar mig inte. Under de fyra år jag har haft den så har jag nämligen inte hittat någon annan i samma färg - åtminstone inte i Sverige.

Det är lite märkligt att bli lycklig av nåt sånt här, men ja - den gör mig absolut lycklig.
Första rundan för året är alltid fantastisk!

Förvisso sugen på något nytt nu, men aldrig att jag säljer denna!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg

Underbara bilder, sjukt stiliga former. Gillar särskilt när man ser den snett uppifrån och den kilformade fronten framträder.
 
En mycket vacker bil det där. Mycket vacker. Hoppas man ser den live någon gång på stan! :)

"Tung" är helt rätt. En djävla dunderklump, som knappast är nåt accelerationsmonster av moderna mått mätt! ;)
Tyvärr(?) automat, ja. Jag tycker egentligen att modellen ska ha automatlåda - men så våldsamt roligt är det ju inte!



Färgen, Zinnoberrot, var faktiskt det enda som var viktigt. Fick kompromissa med lådan, men ångrar mig inte. Under de fyra år jag har haft den så har jag nämligen inte hittat någon annan i samma färg - åtminstone inte i Sverige.

Det är lite märkligt att bli lycklig av nåt sånt här, men ja - den gör mig absolut lycklig.
Första rundan för året är alltid fantastisk!

Förvisso sugen på något nytt nu, men aldrig att jag säljer denna!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 
Frank verkar ha dock ha varit otrogen höger bak med en sten/vägg/pelare i sitt tidigare liv. För inte är det väl du som varit så oförsiktig med honom? ;)
Nää, när jag tog över honom var han en stackars 3:e bil i hushållet, fick inte mkt kärlek där. :( Jag pratar med honom varje dag, imorgon ska vi åka och bada, i tvätthallen. ;)
 
Jag brukar alltid köpa conti, dock så var goodyear tystast enligt test förra gången jag köpte så då blev det det. Synd att inte allt text kom med i fotot ovan. Tänk på att få saker slår hög däcksida, så välj så små fälgar som möjligt. Och rätt bil. :)

Ja det verkar vara Goodyear efficient grip som tar alla testerna med Conti premium contact som tvåa. Dock så är ju dessa testade i rätt stor skillnad på dimensionerna från mina. Jag har 225 40 18, tror du att det har någon betydelse när ovan nämna är testade i 175/65R14 och 195/50R15..
 
Fel bil :D Det är Seven-replikan som pratas om runt de tiderna. Den superfina 635:an i tråden stämmer säkert tabellen för.

Haha! Nja, skulle jag hävda några femsekunderstider så hade jag reggat "trollkonto" först! ;)

Högst tveksamt att den skulle göra det på nio, också. Kanske när den var fabriksny?
Hyggligt säker på att familjekombin, med sin inte ens hälften så stora turbosnurra, drar BMW:n vid rödljusen. Men det är ju inte riktigt det som är grejen!
 
Haha! Nja, skulle jag hävda några femsekunderstider så hade jag reggat "trollkonto" först! ;)

Högst tveksamt att den skulle göra det på nio, också. Kanske när den var fabriksny?
Hyggligt säker på att familjekombin, med sin inte ens hälften så stora turbosnurra, drar BMW:n vid rödljusen. Men det är ju inte riktigt det som är grejen!
Min första bil o kanske den jag tyckt mest om var e28 m535, massor med hjärta för Shark, man borde egentligen köpa den e28 m5 som är tillsalu nu på blocket.. Omkörd isåfall av typ polobilar men håller till 100% med, i dessa fall är det inte det som är grejen..
 
Min första bil o kanske den jag tyckt mest om var e28 m535, massor med hjärta för Shark, man borde egentligen köpa den e28 m5 som är tillsalu nu på blocket.. Omkörd isåfall av typ polobilar men håller till 100% med, i dessa fall är det inte det som är grejen..
Fullkomligt älskar BMW bilarna från den här tiden. Så jävla coolt med avgassystemet liiite off-center på E28an. Och så snygga...
 
"Tung" är helt rätt. En djävla dunderklump, som knappast är nåt accelerationsmonster av moderna mått mätt! ;)
Tyvärr(?) automat, ja. Jag tycker egentligen att modellen ska ha automatlåda - men så våldsamt roligt är det ju inte!



Färgen, Zinnoberrot, var faktiskt det enda som var viktigt. Fick kompromissa med lådan, men ångrar mig inte. Under de fyra år jag har haft den så har jag nämligen inte hittat någon annan i samma färg - åtminstone inte i Sverige.

Det är lite märkligt att bli lycklig av nåt sånt här, men ja - den gör mig absolut lycklig.
Första rundan för året är alltid fantastisk!

Förvisso sugen på något nytt nu, men aldrig att jag säljer denna!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
Fantastisk bil måste jag säga! Wow.
 
Superläcker!
Jqg är lite dålig på aston, är detta en vantage? Effekt?
Är en Vantage, ser ut som varianten med V8, V12 har mer luftintag i huven( @Niklas du kunde i alla fall köpt v12:an haha). Ser ut att vara en av de nyare modellerna 420 alt. 430 om det är en S ser ut som en S med läppen på bakluckan.

Eller är det en N420?

Stämmer det?
 
Senast ändrad:
Några här son kör 60-70 tals jänkare?

Har blivit riktigt sugen på ett renoveringsobjekt men har varken tid eller kunnande (eller utrymme :)) så vore kul att dregla över andras :D
 
Tillbaka
Topp