• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jaha snart dags att bestämma sig för bil.... 7,5 basbellop

Ett riktigt I lands problem kan man tycka men vad händer med mercedes!!?

Provade nya E och visst är den fräsig men kvalietskänslan i material har tappat totalt. Den tyska tunga råa miljöförstörande känslan i prylarna är käpp rätt åt helvete. Hela mittkonsol skulle föreställa nån pianolackad historia. Visuellt en skönhet men att smeka var fruktansvärt.

Det enda som fortsätter hålla E klass ala 1990 typ Sinn Ubåts stål, är reglaget för ventilation (runda ratten)
image.jpeg


Jag är väl för gammal och har bättre förr attityd men gud vad besviken man blir!

Nä får kanske bli audi, tråkig att köra men håller fortfarande tysk känsla i knappar och reglage.. Man bor trots allt i bilen på jobbe.

Ok slut på neggokänslorna

En annan forummedlem sa samma sak om inredningen efter provkörning. Av bilderna att döma trodde jag att man kunde köpa nya E-klass över nätet. Tji fick jag.
 
Jaha snart dags att bestämma sig för bil.... 7,5 basbellop

Ett riktigt I lands problem kan man tycka men vad händer med mercedes!!?

Provade nya E och visst är den fräsig men kvalietskänslan i material har tappat totalt. Den tyska tunga råa miljöförstörande känslan i prylarna är käpp rätt åt helvete. Hela mittkonsol skulle föreställa nån pianolackad historia. Visuellt en skönhet men att smeka var fruktansvärt.

Det enda som fortsätter hålla E klass ala 1990 typ Sinn Ubåts stål, är reglaget för ventilation (runda ratten)
image.jpeg


Jag är väl för gammal och har bättre förr attityd men gud vad besviken man blir!

Nä får kanske bli audi, tråkig att köra men håller fortfarande tysk känsla i knappar och reglage.. Man bor trots allt i bilen på jobbe.

Ok slut på neggokänslorna

Nu har jag inte klämt och känt på nya E-klass men kört en del C-klass som till designen är mycket lik E-klass invändigt och den där bilden du kastade upp är väll ändå från gamla E-klass karossen? Annars håler jag med dig. Hur snygg lär den lackade plastbiten vara om säg ett år?
 
Jaha snart dags att bestämma sig för bil.... 7,5 basbellop

Ett riktigt I lands problem kan man tycka men vad händer med mercedes!!?

Provade nya E och visst är den fräsig men kvalietskänslan i material har tappat totalt. Den tyska tunga råa miljöförstörande känslan i prylarna är käpp rätt åt helvete. Hela mittkonsol skulle föreställa nån pianolackad historia. Visuellt en skönhet men att smeka var fruktansvärt.

Det enda som fortsätter hålla E klass ala 1990 typ Sinn Ubåts stål, är reglaget för ventilation (runda ratten)
image.jpeg


Jag är väl för gammal och har bättre förr attityd men gud vad besviken man blir!

Nä får kanske bli audi, tråkig att köra men håller fortfarande tysk känsla i knappar och reglage.. Man bor trots allt i bilen på jobbe.

Ok slut på neggokänslorna
Om jag hade 7,5 BB hade jag kikat på VW eller annat märke där budgeten faktiskt räcker till mer än ratt och pedaler. :)
 
Jaha snart dags att bestämma sig för bil.... 7,5 basbellop

Ett riktigt I lands problem kan man tycka men vad händer med mercedes!!?

Provade nya E och visst är den fräsig men kvalietskänslan i material har tappat totalt. Den tyska tunga råa miljöförstörande känslan i prylarna är käpp rätt åt helvete. Hela mittkonsol skulle föreställa nån pianolackad historia. Visuellt en skönhet men att smeka var fruktansvärt.

Det enda som fortsätter hålla E klass ala 1990 typ Sinn Ubåts stål, är reglaget för ventilation (runda ratten)

Jag är väl för gammal och har bättre förr attityd men gud vad besviken man blir!

Nä får kanske bli audi, tråkig att köra men håller fortfarande tysk känsla i knappar och reglage.. Man bor trots allt i bilen på jobbe.

Ok slut på neggokänslorna

Nya Volvon? Jag har bara klämt på de ganska maxade exemplaren som står vid Kungsträdgården men jag upplevde dessa som helt överlägsna A6 och 5-serie om man ser till inredningen och dess känsla. Någon enstaka detalj kändes förvisso lite billig men helheten var väldigt lyckad, inspirationen tycks hämtad från en exklusiv inredningsbutik snarare än föregående generation av samma modell.
 
April = påställning!

Jag är imponerad, Jaguar XJ-S är känd som tidernas sämsta bil men denna har faktiskt aldrig bråkat, köpte den för sju år sedan eller däromkring och har i princip inte kostat på den någonting, ac, värme, elsystem...allt bara funkar. Peppar-peppar-ta-i-trä!

Jag var ganska säker på att det skulle bli en försäljning nu i vår eftersom jag aldrig kör den men nu när den står nytvättad och myser i garaget så vet jag faktiskt inte, det kanske blir till att behålla den ett år till...

XJ.jpg

Fantastisk bil!
Om du ändå bestämmer dig för att sälja...
...så hade en svart XJ-S Coupé säkert passat bra bredvid en röd E24 Coupé! ;)
Sen årsmodell... Nittifemma eller så?
 
Fantastisk bil!
Om du ändå bestämmer dig för att sälja...
...så hade en svart XJ-S Coupé säkert passat bra bredvid en röd E24 Coupé! ;)
Sen årsmodell... Nittifemma eller så?
-92:a, första året med uppdaterade designen på baklamporna. Kanske den "smartaste" XJ-S:en, med lilla motorn och de flesta av uppgraderingarna som modellen fick. AC, värme, elstolar och en förbrukning på under litern, den är som att köra en modern bil.

Våra två semi-klassiker är väldigt olika men också trots allt ganska lika, de var väl konkurenter på sin tid antar jag.
 
-92:a, första året med uppdaterade designen på baklamporna. Kanske den "smartaste" XJ-S:en, med lilla motorn och de flesta av uppgraderingarna som modellen fick. AC, värme, elstolar och en förbrukning på under litern, den är som att köra en modern bil.

Våra två semi-klassiker är väldigt olika men också trots allt ganska lika, de var väl konkurenter på sin tid antar jag.

Den "osmartaste" borde i sånt fall vara en tidig åttiotalare med V12.
På orten där jag bor så står det en sån utanför en mack och bara förfaller.
Kom dit strax efter att vi flyttat till huset - vilket är, ganska precis, fem år sedan...
Vet inte hur många gånger jag tänkt att jag skulle jaga rätt i ägaren för att försöka köpa. Men utgångsläget blir ju bara sämre och sämre, så jag fortsätter nog att skjuta det på tiden!

Jag vet inte om de var så mycket konkurrenter?
På sätt och vis, visst... Men jag har alltid sätt Jagga-ägare lite som Cittra-ägare (och jag menar verkligen inget illa med det - jag älskar båda märkena), d.v.s. att de aldrig skulle titta på något annat än just en Jagga.
Då, mer än nu. Lite mer flytande numera - både hos Jaguar och Citroën.
 
Nu har jag inte klämt och känt på nya E-klass men kört en del C-klass som till designen är mycket lik E-klass invändigt och den där bilden du kastade upp är väll ändå från gamla E-klass karossen? Annars håler jag med dig. Hur snygg lär den lackade plastbiten vara om säg ett år?

Jo stämmer med bilden, men reglaget är detsamma på nya E klass. Kör själv E W212 och den får godkänt sett utifrån dagens mått. Men inte mer.

Problemet är att jag som är halvgubbe genom åren hunnit uppleva fräscha/nya MB W210 och BMW E34/39 vilket gör att man jämför dagens bilar. Det blir inte bra, jag är van vid en standard som är borta för alltid. Som sen 90 talist tror jag att man anser dagens E och F10 som extremt skottsäkra, lucky you!

Om jag hade 7,5 BB hade jag kikat på VW eller annat märke där budgeten faktiskt räcker till mer än ratt och pedaler. :)

Håller med, har dock möjlighet att öka på lite ur egen ficka :) Fleet edition E som jag kör nu är extremt maxad för 7,5 men det lär aldrig hända igen enligt säljaren....
 
Nya Volvon? Jag har bara klämt på de ganska maxade exemplaren som står vid Kungsträdgården men jag upplevde dessa som helt överlägsna A6 och 5-serie om man ser till inredningen och dess känsla. Någon enstaka detalj kändes förvisso lite billig men helheten var väldigt lyckad, inspirationen tycks hämtad från en exklusiv inredningsbutik snarare än föregående generation av samma modell.
Kommer helt klart ge den en chans, gillar den på bild! Även A6 kommer att komma i ny tappning. Vi får se :)
 
Nya Volvon? Jag har bara klämt på de ganska maxade exemplaren som står vid Kungsträdgården men jag upplevde dessa som helt överlägsna A6 och 5-serie om man ser till inredningen och dess känsla. Någon enstaka detalj kändes förvisso lite billig men helheten var väldigt lyckad, inspirationen tycks hämtad från en exklusiv inredningsbutik snarare än föregående generation av samma modell.

Nya A6:an, som kommer nästa år, kommer dock förmodligen blåsa Volvo av vägen bokstavligen :)
 
Jo stämmer med bilden, men reglaget är detsamma på nya E klass. Kör själv E W212 och den får godkänt sett utifrån dagens mått. Men inte mer.

Problemet är att jag som är halvgubbe genom åren hunnit uppleva fräscha/nya MB W210 och BMW E34/39 vilket gör att man jämför dagens bilar. Det blir inte bra, jag är van vid en standard som är borta för alltid. Som sen 90 talist tror jag att man anser dagens E och F10 som extremt skottsäkra, lucky you!

Nu vet jag inte om detta var riktat mot mig men jag är då inte någon 90-talist utan 80-talist så jag fattar vad du menar med kvalitén i e34 och e39 då de rullat två av varje inom familjen men ingen W210 eller annan Mb förens min egen. Maken till bil att rosta snabbare än en w210 är svår att finna. Dock fina invändigt bara den inte har en otroligt utdaterad Navi vilket gäller för E39 med. :)

Om du nu ska byta och jobbet står för fiolerna är väll ändå en Fleet Edition bland de bättre alternativen sett till utrustningen de bilarna ofta har. Bmw och Audi har vell inget motsvarande?
 
Jo stämmer med bilden, men reglaget är detsamma på nya E klass. Kör själv E W212 och den får godkänt sett utifrån dagens mått. Men inte mer.

Problemet är att jag som är halvgubbe genom åren hunnit uppleva fräscha/nya MB W210 och BMW E34/39 vilket gör att man jämför dagens bilar. Det blir inte bra, jag är van vid en standard som är borta för alltid. Som sen 90 talist tror jag att man anser dagens E och F10 som extremt skottsäkra, lucky you!



Håller med, har dock möjlighet att öka på lite ur egen ficka :) Fleet edition E som jag kör nu är extremt maxad för 7,5 men det lär aldrig hända igen enligt säljaren....


Tror ej att BMW har varit bättre än på e34 och e39.

Kanske två av tidernas bästa modeller oavsett tillverkare.
 
Nu vet jag inte om detta var riktat mot mig men jag är då inte någon 90-talist utan 80-talist så jag fattar vad du menar med kvalitén i e34 och e39 då de rullat två av varje inom familjen men ingen W210 eller annan Mb förens min egen. Maken till bil att rosta snabbare än en w210 är svår att finna. Dock fina invändigt bara den inte har en otroligt utdaterad Navi vilket gäller för E39 med. :)

Om du nu ska byta och jobbet står för fiolerna är väll ändå en Fleet Edition bland de bättre alternativen sett till utrustningen de bilarna ofta har. Bmw och Audi har vell inget motsvarande?
Både BMW och Audi har nettoprissatta företagserbjudanden.
 
Tillbaka
Topp