• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Gabriel90

Panerai
Glöm inte Golf R Variant och Seat Leon Cupra ST

Den sistnämnda är en grymt kompetent bil för pengarna (7.58 på ringen med 280hk varianten) och praktisk

Blev en ingen sådan för jag lurar på att komplettera med något annat framöver
Provkörde Leon st cupran också.
vilken underbar bil... men blev på tok för dyrt i försäkring för mig. Nästan 3,500kr/mån
 

Richie

Audemars
2-Faktor

Gabriel90

Panerai
Bör ju tilläggas att man klarar sig på halvförsäkring på så ny bil! :) 3,5k måste ju vara för hel @Gabriel90 ? låter iofs helt orimligt för en Seat i vilket fall som helst..
Den var inte en helt ny som jag provade, -2014.
Fyller 27år, bor i södertälje. Jävla skithåla med massa bilbränder titt som tätt !
Södertälje är en av de 3 dyraste städerna i sverige när det kommer till försäkring på bilar.

Octavia rs:en skulle kosta mig 4,500kr/år (hel) på mammas namn i örebro
Nu bor dem i sädertälje och premien har gått upp till sjuka 11,000kr/år (hel) på hennes namn
 

Jens

Greedo
Den var inte en helt ny som jag provade, -2014.
Fyller 27år, bor i södertälje. Jävla skithåla med massa bilbränder titt som tätt !
Södertälje är en av de 3 dyraste städerna i sverige när det kommer till försäkring på bilar.

Octavia rs:en skulle kosta mig 4,500kr/år (hel) på mammas namn i örebro
Nu bor dem i sädertälje och premien har gått upp till sjuka 11,000kr/år (hel) på hennes namn
Mitt bästa beslut förra året var att flytta från Södertälje, fy fan vilken jävla skithåla det har blivit. Flytta därifrån, valfri annan kommun är snart bättre. Tyvärr så ser man ingen tendens till att bilbränderna avtar heller så det är väl snart cykel som gäller där, om man nu får ha den ifred!


J
 
D

Deleted member 5780

Guest
Mitt bästa beslut förra året var att flytta från Södertälje, fy fan vilken jävla skithåla det har blivit. Flytta därifrån, valfri annan kommun är snart bättre. Tyvärr så ser man ingen tendens till att bilbränderna avtar heller så det är väl snart cykel som gäller där, om man nu får ha den ifred!


J
Öppna ditt hjärta nu.
Skämt åsido så finns det många anledningar att undvika flera förortsregioner, ffa om man har barn som måste gå i skola tillsammans med busets avkomma. Bilbekymmer bleknar i jämförelse.
 

Gabriel90

Panerai
Mitt bästa beslut förra året var att flytta från Södertälje, fy fan vilken jävla skithåla det har blivit. Flytta därifrån, valfri annan kommun är snart bättre. Tyvärr så ser man ingen tendens till att bilbränderna avtar heller så det är väl snart cykel som gäller där, om man nu får ha den ifred!


J
Håller med dig tyvärr.
Då vet du själv hur priserna på försäkringar ser ut... idiotiskt dyrt
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Fyfaen... tips ifrån coachen.....


Tvätta inte bilen utomhus när det är 13 minus ute :D. Men renare än så här lär den aldrig vara igen.

Imorgon blir det en omgång med maskeringstejp, en omgång med Menzerna SF4000, samt lackförsegling. Får se om jag orkar lägga på tvåkomponents eller inte

20170106_172256.jpg
 

Edin

Panerai
Öppna ditt hjärta nu.
Skämt åsido så finns det många anledningar att undvika flera förortsregioner, ffa om man har barn som måste gå i skola tillsammans med busets avkomma. Bilbekymmer bleknar i jämförelse.

Håller helt med och med en mamma som jobbat som lärare i Södertälje ett antal år (om än många av dessa i Pershagen) men inte längre vet lite hur det kan vara.
På bilsidan fick jag spelet när hon lånade min bil jag hade vid tillfället och någon jävla odåga till unge snodde vintilhattarna (RAYS) och knivade två däck. Tur som fan skolan hade kameror för den ungens föräldrar fick pynta fyra nya R-däck eller polisanmälan som val...
 

par

Patek
2-Faktor
Håller helt med och med en mamma som jobbat som lärare i Södertälje ett antal år (om än många av dessa i Pershagen) men inte längre vet lite hur det kan vara.
På bilsidan fick jag spelet när hon lånade min bil jag hade vid tillfället och någon jävla odåga till unge snodde vintilhattarna (RAYS) och knivade två däck. Tur som fan skolan hade kameror för den ungens föräldrar fick pynta fyra nya R-däck eller polisanmälan som val...
Rimligt att ha med kniv i skolan, fyfan...
 

Edin

Panerai
Tackar det är 150 tsi:n, räcker för att köra barn i och damen som skall köra på motorvägen för att sedan köra av på första avfarten dagligen :D

Dom är ju trevliga dom med! Mamma var på vippen att köpa en 110 Hk Tdi men avstod och dom rör ju på sig dom med. Allt beror ju på vad man går ifrån. Kommer man från 115hk bensin upplevs inte 110 hk diesel särskilt slött. Kommer man däremot från 350 hk V8 känns 85 hk sjukt slött.. :D

Surt på tanklocket. men går det inte bara att "klicka" tillbaks?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Haha ja det kan jag tänka mig att det känns slött :D

20170107_155350.jpg


Dom är ju trevliga dom med! Mamma var på vippen att köpa en 110 Hk Tdi men avstod och dom rör ju på sig dom med. Allt beror ju på vad man går ifrån. Kommer man från 115hk bensin upplevs inte 110 hk diesel särskilt slött. Kommer man däremot från 350 hk V8 känns 85 hk sjukt slött.. :D

Surt på tanklocket. men går det inte bara att "klicka" tillbaks?
 

Bilagor

  • 20170107_155350.jpg
    20170107_155350.jpg
    50.8 KB · Visningar: 13

m_s

Patek
2-Faktor
Ska byta bil till vår/sommar. Har spenderat veckan med att försöka förstå vad fan man ska ha.

Sportar just nu en Volvo XC70 D4 AWD med lagom lull i. Otroligt nöjd men som sagt 3 år till sommaren så är sugen på nytt.

Kort behovs (eller ja okej vill ha då) lista:
  • AWD/4WD
  • Automat
  • Någorlunda bra tryck i motorn
  • Bra säkerhet / Lite förarassistans är självklart trevligt
  • Bra med utrymme (vi är 2 vuxna och 3 barn, däremot bara 1 bilbarnstol och inga vagnar längre, woohoo)
  • Gärna kunna styra uppvärmning etc på distans (Volvo On Call är ju jäkligt smutt)

Just nu lutar det starkt åt en Volvo V90 Cross Country, fått ihop en bra utrustning som listar på 510' men blir min för runt 460'.

Har varit och kollat Audi, tyvärr känns det som A6 Allroad Quattro springer iväg snabbt i pris, hamnade på runt 490' och då rätt basic. Väldigt trevliga köregenskaper däremot!

BMW var bara att glömma, 5-serien på utgång och ny på väg in plus de har för små baksäten för att funka med tre barn (plus säljaren var så jävla ointresserad så jag blev förbannad och gick)

Volkswagen har jag bara testat nya Tiguan - Snygg kompakt kärra men 190 TDI var så slö så jag somnade (vet inte om det var något fel på den,enligt polare är det samma TDI som i Audi? Tryckte plattan i botten och det gick slött som fan, inget klipp alls). I slutändan för liten kom jag fram till.

Tar tacksamt emot tips på andra bilmärken eller modeller - Its a damn jungle out there!
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Ska byta bil till vår/sommar. Har spenderat veckan med att försöka förstå vad fan man ska ha.

Sportar just nu en Volvo XC70 D4 AWD med lagom lull i. Otroligt nöjd men som sagt 3 år till sommaren så är sugen på nytt.

Kort behovs (eller ja okej vill ha då) lista:
  • AWD/4WD
  • Automat
  • Någorlunda bra tryck i motorn
  • Bra säkerhet / Lite förarassistans är självklart trevligt
  • Bra med utrymme (vi är 2 vuxna och 3 barn, däremot bara 1 bilbarnstol och inga vagnar längre, woohoo)
  • Gärna kunna styra uppvärmning etc på distans (Volvo On Call är ju jäkligt smutt)

Just nu lutar det starkt åt en Volvo V90 Cross Country, fått ihop en bra utrustning som listar på 510' men blir min för runt 460'.

Har varit och kollat Audi, tyvärr känns det som A6 Allroad Quattro springer iväg snabbt i pris, hamnade på runt 490' och då rätt basic. Väldigt trevliga köregenskaper däremot!

BMW var bara att glömma, 5-serien på utgång och ny på väg in plus de har för små baksäten för att funka med tre barn (plus säljaren var så jävla ointresserad så jag blev förbannad och gick)

Volkswagen har jag bara testat nya Tiguan - Snygg kompakt kärra men 190 TDI var så slö så jag somnade (vet inte om det var något fel på den,enligt polare är det samma TDI som i Audi? Tryckte plattan i botten och det gick slött som fan, inget klipp alls). I slutändan för liten kom jag fram till.

Tar tacksamt emot tips på andra bilmärken eller modeller - Its a damn jungle out there!
XC60 D4 Classic, utgående modell men automat/AWD ingår + klimatpaketet (VOC, rattvärme mm)?
 
Topp