• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Måste köpa något bättre att åka i..
Jag har ju alltid haft åsikter och tyckande i denna tråd, kanske för att jag haft en hel del bilar och provkört det mesta... Men nu börjar jag bli less på mig själv i allt "velande". Var på G att slå till på en A6 Allroad -15 med all utrustning men inser att de 250k kanske är lite väl onödiga.. så nu lutar det åt nått mindre istället för kanske 150-170k. Bmw 320d x-drive -14 eller möjligen en Audi A4 från typ 14-15... Inser också att 4wd kan bli något onödigt då jag ser ut att flytta söderut. Är så jävla less på dyra verkstadsbesök ska tilläggas.. så man kanske ska kolla på en Kia eller nått istället ... Input?!:angel:
Volvo är billiga att serva
Köp en xc70 var nöjd. Kanonbil.

Att försäkra också.

Har faktiskt fått bäst service på volvo. Då jämfört med tyska kollegor.
 

15202

Omega
Nyrikt är att köpa en X5:a och inte ha cash över till vinterhjulen... :cigar:
Jaja du kan tro vad du vill ;) Kan bifoga screenshot på mitt bankkonto å allt annat coolt som jag äger om du é tveksam... eller nää förresten -- känner dock inget större behov av att skryta på nätet, därav att jag é helt öppen i tråden me att jag tyckte 30k+ för fälgar é dyrt... den som påstår annat ljuger.!!
Tror kanske i såna kretsar som du verkar röra dig i att de e fult att säga att man tycker något e dyrt... medan man sitter me dyra krediter och en fin "fasad"!! själv bryr jag mig inte för jag har inget å bevisa

dé é så klart lätt att ta saker ur sitt sammanhang på nätet å göra en straw man + en billig oneliner för lite lajks... faktum kvarstår att dé finns nog ingen som inte reflekterat över hur man kan minska en kostnad på 30k+.... vem vet, du kanske é en sån big spender som inte bryr dig alls?? ;)

aja ha en bra dag!!
 

15202

Omega
Men lägg av, vaffan. Det finns folk här inne som har en jävla Porsche där bara förmånsvärdet månadsvis är vad du lägger på däck, årsvis.

Carlf har en STOR dos humor i vad han skriver.

Edit: hyfsat stor i alla fall
???? De finns folk i världen som har båtar som kostar mer att starta en vad deras bilar kostar.... hur e d relevant????
de finns folk i värden som tjänar mer per sekund än vad andra drar in i årslön.... relevant??

har jag inte rätt att säga att jag tycker fälgar e dyrt, utan attnågon ska kritisera mej för att jag inte har "råd"?? förstår faktiskt inte hur du tänker
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
???? De finns folk i världen som har båtar som kostar mer att starta en vad deras bilar kostar.... hur e d relevant????
de finns folk i värden som tjänar mer per sekund än vad andra drar in i årslön.... relevant??

har jag inte rätt att säga att jag tycker fälgar e dyrt, utan attnågon ska kritisera mej för att jag inte har "råd"?? förstår faktiskt inte hur du tänker
Du sitter ju själv och säger vad folk ska tycka. Tagga ned lite.
"30k+ för fälgar é dyrt... den som påstår annat ljuger.!! "
"faktum kvarstår att dé finns nog ingen som inte reflekterat över hur man kan minska en kostnad på 30k+"
 

Chattras

Cartier
Jaja du kan tro vad du vill ;) Kan bifoga screenshot på mitt bankkonto å allt annat coolt som jag äger om du é tveksam... eller nää förresten -- känner dock inget större behov av att skryta på nätet, därav att jag é helt öppen i tråden me att jag tyckte 30k+ för fälgar é dyrt... den som påstår annat ljuger.!!
Tror kanske i såna kretsar som du verkar röra dig i att de e fult att säga att man tycker något e dyrt... medan man sitter me dyra krediter och en fin "fasad"!! själv bryr jag mig inte för jag har inget å bevisa

dé é så klart lätt att ta saker ur sitt sammanhang på nätet å göra en straw man + en billig oneliner för lite lajks... faktum kvarstår att dé finns nog ingen som inte reflekterat över hur man kan minska en kostnad på 30k+.... vem vet, du kanske é en sån big spender som inte bryr dig alls?? ;)

aja ha en bra dag!!
Det är ju liten medaljens baksida att köpa den typen av bil. Jag kör själv en X5 men såg till att få med vinterhjul på köpet. Köper man bilar i det övre prissegmentet så får man leva med att kring-kostnaderna är i paritet. Lite som att köpa en Ferrari och gnälla på att det är dyrt att serva den. Tycker man att vinterhjul till sin bil blir för dyrt så kanske man skulle kollat på en annan bil. Det kommer ju inte som en överraskning att de behövs. Sen att det är en jävligt tråkig kostnad kan jag inte förneka.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Där håller jag inte med. Xc70 är mer bekväm. Sen är v90 mycket bättre än v70. Speciellt utrymme inuti samt körglädje
Men nu var ju budgeten mer åt v70 hållet.
Håller med där men säger V70. Tycker V70 är trevligare än xc70.
Och känn dig nöjd och sikta inte efter V90 eftersom V70 är bättre än V90 på alla punkter enligt mig.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det är ju liten medaljens baksida att köpa den typen av bil. Jag kör själv en X5 men såg till att få med vinterhjul på köpet. Köper man bilar i det övre prissegmentet så får man leva med att kring-kostnaderna är i paritet. Lite som att köpa en Ferrari och gnälla på att det är dyrt att serva den. Tycker man att vinterhjul till sin bil blir för dyrt så kanske man skulle kollat på en annan bil. Det kommer ju inte som en överraskning att de behövs. Sen att det är en jävligt tråkig kostnad kan jag inte förneka.

Ferrari är gratis att serva sedan sju år tillbaka. ;)
 

15202

Omega
Det är ju liten medaljens baksida att köpa den typen av bil. Jag kör själv en X5 men såg till att få med vinterhjul på köpet. Köper man bilar i det övre prissegmentet så får man leva med att kring-kostnaderna är i paritet. Lite som att köpa en Ferrari och gnälla på att det är dyrt att serva den. Tycker man att vinterhjul till sin bil blir för dyrt så kanske man skulle kollat på en annan bil. Det kommer ju inte som en överraskning att de behövs. Sen att det är en jävligt tråkig kostnad kan jag inte förneka.
Tack för ditt svar kul att diskutera bilar å tillbehör

Yes den blir dyrare på alla plan utom kansk service för jag har hört att BMW ska ha rimliga servicekostnader..
Yepp, visst e d en tråkig kostnad men förhoppningsvis kan jag vända de till nått kul - kanske kanhitta nåra rolia fälgar och få variation... d e ju alltid tråkigt när vintercäken ska på men om man hittar en bra modell så blir de kanske nått kul att se fram emot!!

Min x5a e vit, vad tror du om svarta fälgar (original givetvis!!).. blir de ett schysst stuk eller lite för mycke?? ska tilläggas att rutorna ej e tonade,...

Ja, jag tycker de va dyrt...
För dyrt/har inte råd? - en helt annan femma som vissa försökte göra sig lustiga över... å drog slutsatser utifrån premisser dé inte har en aning om :)
Givetvis ska man i min värld uttömma alla alternativ innan man slår till, samma gäller förstås köp av däck å fälg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tack för ditt svar kul att diskutera bilar å tillbehör

Yes den blir dyrare på alla plan utom kansk service för jag har hört att BMW ska ha rimliga servicekostnader..
Yepp, visst e d en tråkig kostnad men förhoppningsvis kan jag vända de till nått kul - kanske kanhitta nåra rolia fälgar och få variation... d e ju alltid tråkigt när vintercäken ska på men om man hittar en bra modell så blir de kanske nått kul att se fram emot!!

Min x5a e vit, vad tror du om svarta fälgar (original givetvis!!).. blir de ett schysst stuk eller lite för mycke?? ska tilläggas att rutorna ej e tonade,...

Ja, jag tycker de va dyrt...
För dyrt/har inte råd? - en helt annan femma som vissa försökte göra sig lustiga över... å drog slutsatser utifrån premisser dé inte har en aning om :)
Givetvis ska man i min värld uttömma alla alternativ innan man slår till, samma gäller förstås köp av däck å fälg

Den svenska avundsjukan kanske slog till. Bara att garva nästa gång du kör om en Hitlerkälke. :D
 

15202

Omega
Den svenska avundsjukan kanske slog till. Bara att garva nästa gång du kör om en Hitlerkälke. :D
mm... avundsjuka å illvilja e två fenomen som lätt bubblar upp när man pratar bilar... å då menar jag inte att x5 é nått speciellt, tror snarare du upplevt mer av dé me dina bilar som jag läst om i tråden? kanske nån som dratt nyckeln eller liknande i lacken??
sånt é ju intressant att diskutera: hur många me "fina" bilar har upplevt negativa grejer kopplat till bilar (förutom stöld å sånt)?

Men ja - ja ska garva varje gång jag kör om en sån dära fullsmetad passat alltrack som absolut inte é snikversion hehe...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
mm... avundsjuka å illvilja e två fenomen som lätt bubblar upp när man pratar bilar... å då menar jag inte att x5 é nått speciellt, tror snarare du upplevt mer av dé me dina bilar som jag läst om i tråden? kanske nån som dratt nyckeln eller liknande i lacken??
sånt é ju intressant att diskutera: hur många me "fina" bilar har upplevt negativa grejer kopplat till bilar (förutom stöld å sånt)?

Men ja - ja ska garva varje gång jag kör om en sån dära fullsmetad passat alltrack som absolut inte é snikversion hehe...

När jag var 22 år gammal och köpte en snudd på ny 911 så visade vissa av mina vänner en riktigt ful sida. Jag har upplevt otroligt mycket negativt från andra på grund av mitt bilintresse. Men jag har även upplevt så mycket positiva saker vilket är det viktiga. Men det är som det är i Sverige. Spelar ingen roll om du arbetat dygnet runt i flera år och levt på nudlar. Köper du en ball bil så är du en skitstövel.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
När jag var 22 år gammal och köpte en snudd på ny 911 så visade vissa av mina vänner en riktigt ful sida. Jag har upplevt otroligt mycket negativt från andra på grund av mitt bilintresse. Men jag har även upplevt så mycket positiva saker vilket är det viktiga. Men det är som det är i Sverige. Spelar ingen roll om du arbetat dygnet runt i flera år och levt på nudlar. Köper du en ball bil så är du en skitstövel.

Ungefär som det vanliga påståenddt jag får på Vipern, "Den måste dra hur mycket som helst!", eller frågan om hur mycket den drar.
Vem fan bryr sig? Är svaret.
Det påståendet/frågan är därför att dom ska på något snedvridet vis känna sig bättre.
"Den där har en lastbilsmotor" typisk kommentar från någon i en dieselbil.

Folk Är dumma i huvudet :)
 

15202

Omega
Ungefär som det vanliga påståenddt jag får på Vipern, "Den måste dra hur mycket som helst!", eller frågan om hur mycket den drar.
Vem fan bryr sig? Är svaret.
Det påståendet/frågan är därför att dom ska på något snedvridet vis känna sig bättre.
"Den där har en lastbilsmotor" typisk kommentar från någon i en dieselbil.

Folk Är dumma i huvudet :)
mm de där e intressant, att de måste hitta nått negativt att säga om den.. går att applicera på klockor också, särskilt rolex.
 

Chattras

Cartier
Tack för ditt svar kul att diskutera bilar å tillbehör

Yes den blir dyrare på alla plan utom kansk service för jag har hört att BMW ska ha rimliga servicekostnader..
Yepp, visst e d en tråkig kostnad men förhoppningsvis kan jag vända de till nått kul - kanske kanhitta nåra rolia fälgar och få variation... d e ju alltid tråkigt när vintercäken ska på men om man hittar en bra modell så blir de kanske nått kul att se fram emot!!

Min x5a e vit, vad tror du om svarta fälgar (original givetvis!!).. blir de ett schysst stuk eller lite för mycke?? en ska tilläggas att rutorna ej e tonade,...

Ja, jag tycker de va dyrt...
För dyrt/har inte råd? - en helt annan femma som vissa försökte göra sig lustiga över... å drog slutsatser utifrån premisser dé inte har en aning om :)
Givetvis ska man i min värld uttömma alla alternativ innan man slår till, samma gäller förstås köp av däck å fälg
Jag kör själv en vit X5 med m-paket och tonade rutor. Anledning till att rutorna är tonade är mest för hundens skull och inte för att det skall vara fräckt. Men när det kommer till svarta fälgar skulle jag säga att det beror lite på utförande. Jag kör en 40e Hybrid och känner inte att svara fälgar skulle passa. Skulle kännas lite som "dekal-trim" för mig. Däremot ar jag en polare som kör en X5 M med svarta fälgar och det känns mera ok. På min R8 sitter det svarta fälgar och jag gillar inte riktigt hur känsliga de är för stenskott osv så skulle personligen inte vilja ha det på en "vardagsbil".
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor

BadkarsPiraten

Vacheron
Nej inte någon hisnande upplevelse men min v90 cc är mycket mer responsiv än min förra xc70. Gör en del skillnad.




Såklart inget fel på dom, var mest en liten humoristisk pik till x5 och däckgate

Jag tycker faktiskt att gamla V70 plattformen är en bra bil rakt igenom.
Långt ifrån perfekt, men riktigt bra.
V90 tycker jag har alldeles för mycket skit för att ens göra den OK. Tyvärr.
Kan börja med att de bullrar som fan (gamla v70 är tystare), Onödigt stötiga/hårda i fjädring och fullständigt odugligt bagageutrymme.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag tycker faktiskt att gamla V70 plattformen är en bra bil rakt igenom.
Långt ifrån perfekt, men riktigt bra.
V90 tycker jag har alldeles för mycket skit för att ens göra den OK. Tyvärr.
Kan börja med att de bullrar som fan (gamla v70 är tystare), Onödigt stötiga/hårda i fjädring och fullständigt odugligt bagageutrymme.
Min xc70 bullrade mer än min v90 helt klart. Visst spelar däcken o akustikrutor in osv. Men jag upplever den som en mycket bättre bil rakt igenom på alla punkter förutom bagaget men föredrar större baksäte än bagage.
Även om v70 är en riktigt skottsäker och vettig bil. Tråkig men en fullträff för barnfamiljer. Står sig fortfarande i designen tycker jag.
 

Ponlarsson

Panerai
Min xc70 bullrade mer än min v90 helt klart. Visst spelar däcken o akustikrutor in osv. Men jag upplever den som en mycket bättre bil rakt igenom på alla punkter förutom bagaget men föredrar större baksäte än bagage.
Även om v70 är en riktigt skottsäker och vettig bil. Tråkig men en fullträff för barnfamiljer. Står sig fortfarande i designen tycker jag.
Sista faceliften av Fas2:an, den med silvrig grill etc är riktigt trevlig att titta på.
 
Topp