• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Sveriges mest välutrustade 330 :)
large_255553-2451969-jpg.208617

208619-9187aa072b754590709edde5714dc568.jpg


Gamla E61an med V8 var väldigt trevlig den med..
550-jpg.12412


Och den snyggaste av dem alla.. Kanske skulle man ha låtit bli att sälja.
DRKQPdt.jpg
Har du sålt den klassikern!?
 

Yfront

Omega
För vår swl


Nää det förstår jag, har endast ett barn så det går utmärkt. Personligen tkr jag mindre bilar är mycket roligare att köra än stora, den enkla anledningen för mig.

Vi har en 3-serie som andra bil. Fantastiskt kul att köra trots att bara är 320 varianten.. har två barn där en har suttit i bakåtvänd stol fram till nu. funkat bra med liten britax Hi-way II.. alla har suttit bra i bilen men grabben är rätt petit.. haft den på nån längre resa. Men ska man ha med vagn med liggdel tillsammans med väskor så är man ju rökt.. annars tycker jag man klarar sig långt om man inte tar med sig halva bohaget..
 

Isodor

Audemars
Någon Lexusägare här som är nöjd? Motiverar priset det man får? Ligger ju trots allt över Tyskarna i samma segment.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Någon Lexusägare här som är nöjd? Motiverar priset det man får? Ligger ju trots allt över Tyskarna i samma segment.

Det är några år sedan nu, men hade en IS250 under knappt 6 år. Under den tiden fick jag byta en glödlampa och skramlade innerbackspegel på garanti, det var allt. Grym service hos återförsäljaren. Riktigt bra finish på inredningen med en hel del läckra och praktiska detaljer. Ska man klaga på något var det väl bränsleförbrukningen på V6'an som satt i. Snittade litern över ett år, men det lär väl dagens hybrider spöa med råge. Mycket behaglig att köra men inte lika kul som dom två BMW jag har haft under 6 år sen dess, som också har varit i princip felfria.

OBS, på vinterfälg/-däck:
Lexus outside.jpg


Grym inredning som sagt, i alla fall i den "Executive" jag hade. Lite halt läder jämfört med BMW's lite grövre:
Lexus inside.jpg
 

Bally

Cartier
Någon Lexusägare här som är nöjd? Motiverar priset det man får? Ligger ju trots allt över Tyskarna i samma segment.
Farsan kör en RX450h sen några år tillbaka och han slutar aldrig prata om hur nöjd han är. Han har haft den nu i snart 5 år och har inte haft ett enda problem med den. Vi trodde ett tag att det var ett fel på batteriet / generator då bilen laddade ur sig när den stod längre perioder, visade sig att det var en iPod som låg och laddade hela tiden och efter nog tid så var batteriet slut, så det kan man inte direkt beskylla Lexus för!
 

Orson

Omega
2-Faktor
Någon Lexusägare här som är nöjd? Motiverar priset det man får? Ligger ju trots allt över Tyskarna i samma segment.
Kör en IS250 sedan 6 år tillbaka som har i princip all utrustning som gick att få, mycket behaglig och relativt rolig bil tycker jag. Har några polare som haft diverse BMW med många fel på. Själv är det enda jag behövt göra är att byta en vattenpump som läckte med det är det enda. Funderar på att byta till en RX450h då jag vill ha högre bil med fyrhjulsdrift. Riktigt nöjd med bilen och det är alla andra som jag känner som kör Lexus också.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Tror det ska bli bra, trots avsaknaden av M-sport, men man kan inte få allt :)

Grattis, en riktigt trevlig bil, som jag hade en vanlig 4-dörrars av i knappt 5 år. Ser att det är sportvarianten i alla fall. Även om du inte fick med M-sportpaketet, fick du med tillvalet M-sportratt? När jag beställde min 420 Gran Coupé för lite över ett år sedan tjatade säljaren på mig att jag måste välja till den ratten men jag ville inte betala 2k för det. Då prutade han in en i alla fall "... då den blir mycket mera lättsåld för mig när du byter nästa gång.". Klart mycket bättre ratt dessutom ... :cigar:

Invändigt 1.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
FB_IMG_1526984273968.jpg
Grattis, en riktigt trevlig bil, som jag hade en vanlig 4-dörrars av i knappt 5 år. Ser att det är sportvarianten i alla fall. Även om du inte fick med M-sportpaketet, fick du med tillvalet M-sportratt? När jag beställde min 420 Gran Coupé för lite över ett år sedan tjatade säljaren på mig att jag måste välja till den ratten men jag ville inte betala 2k för det. Då prutade han in en i alla fall "... då den blir mycket mera lättsåld för mig när du byter nästa gång.". Klart mycket bättre ratt dessutom ... :cigar:

Invändigt 1.jpg
Jag har ju haft några Bmws genom åren och det är sällan man blir besviken så jag hoppas den håller ihop, har sällan haft tur med mina bilar, oavsett märke :arghh:
Tyvärr, ingen M-ratt i kärran. Säljaren gjorde rätt, sånna säljare får återkommande kunder, well played :D
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
FB_IMG_1526984273968.jpg

Jag har ju haft några Bmws genom åren och det är sällan man blir besviken så jag hoppas den håller ihop, har sällan haft tur med mina bilar, oavsett märke :arghh:
Tyvärr, ingen M-ratt i kärran. Säljaren gjorde rätt, sånna säljare får återkommande kunder, well played :D

Mycket snyggt med shadowline OCH svarta rails. :cool: Sportratt istället för M-sporten behöver inte vara fel, det kan kollegans granne intyga som blivit av med sin 4 gånger! :wtf:
Annars är väl vad som döljer sig under huven rätt väsentligt också...
Edit: såg pratbubblan nu...
 
Topp