• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
760 menar du ?
Jo det räcker ju såklart men en M bil är ju alltid något spec. Kanske inte lika magiskt som förut dock.
Men hela konceptet gör det inte bara hk.
Sen lär den bli utan v12 o mer sportig än lyxglidaren 760 är.
Tycker den verkar vara tillräckligt snabb/sportig för en lyxsedan. Ogillar bilar som ser vulgärt snabba ut, men det är ju tycke och smak.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
De tappade det på 80-talet? Har svårt med åren här men de nya ser bara omoderna ut.

Namnet mycket för egen del, romantiserar säkerligen. Tror dock att om 15-20år så kmr många tycka att de senare är lika coola som jag gör idag. Kanske, eller garanterat inte, lika coola som de Alpinor från "din" series moder e24... Men, personligen så är de ändå bad ass
 

DaKa

Cartier
Nu är väl Volvon förvisso en storlek större men de är ju ändå relativt jämförbara, hur upplever du skillnaden i detaljfinish och kvalitet?
Volvon står sig väldigt väl mot mercan!!! Faktiskt impad!! Har v90 som tjänstebil och åker mycket, sjukt bra säten och komfort!! Mycket bil för pengarna!!! Rekommenderas!! Merca är jualltid merca och ILS lysen är en klass för sig

//D
 

vincent76

Omega
E2263F5E-816A-45F0-9318-0ECF31072E84.jpeg
Har ägt denna en vecka nu Bmw M2 2017 helt underbar:)
 
Senast ändrad:

Tapiren

Cartier
Volvon står sig väldigt väl mot mercan!!! Faktiskt impad!! Har v90 som tjänstebil och åker mycket, sjukt bra säten och komfort!! Mycket bil för pengarna!!! Rekommenderas!! Merca är jualltid merca och ILS lysen är en klass för sig

//D
Kul! Vi har också en Volvo, men en XC60. Jag tycker att inredning och finish är riktigt bra, men jag har inte jämfört den ingående mot någon nyare MB, därav min fråga.

Hybriden vi har är dock prissatt av en total galning, med tillval landar man lätt närmare 800.000 för den trots allt ganska lilla XC60, nya BMW 530 hybrid är 300.000 billigare. Jag gillar Volvos designspråk, men den prisskillnaden är hård att smälta, även om den kanske inte märks så konkret för den med förmånsbil.
 

Pictor

Audemars
5B4F1AFD-C312-404F-96DE-A4B599252BA5.jpeg
635 E24 1983. Varit min trogna kompis sen 1989. Klarar det mesta.....Då var vita bilar rätt hippt, men nu dräller det av vitt på vägen. Moden kommer o går som bekant, men min fjordblå 02 tii och min Alpinablå B10 står mitt hjärta närmst. Kulörer med karaktär.
 
Topp