• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Det enda rätta.
Alfa Romeo Giulia Super

Finns ev en V70 också
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351936260.163359.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351936260.163359.jpg
    57.1 KB · Visningar: 2,727

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

BMW 320d, 2007 sedan.



...och så lite klockrelaterad bild. ;)
 

Bilagor

  • BmwMolle.jpg
    BmwMolle.jpg
    609.8 KB · Visningar: 2,768
  • BlackBay.jpg
    BlackBay.jpg
    61.6 KB · Visningar: 2,765

max

Dancing Queen
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Flippat sportbilar som ricrob flippar klockor, sålde av en evo8 och en austin mini med Yamaha R1-motor i när vi flyttade till stan och har nu lagt ner bilhobbyn med endast en bruksbil kvar.

En lexus Ct200 fick det bli, bra utrustningsnivå och tämligen tyst för att vara så liten.
Att staten ger mig en galet stor rabatt på förmånsvärdet eftersom det är hybridbil gör ju inte saken sämre!
Hade jag inte behövt bil till kontoret så hade jag skippat bil helt, är inte ofta jag använder den på helger egentligen.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Lexus IS200 -04. Bra men slö och lite törstig.

Jaguar Daimler XJ40 -90. Allt kanon. Enormt törstig.

Porsche 911S -69. Min keeper. Ägt den i femton år. Kört mindre än hundra mil totalt. Hysterirenovering som aldrig tar slut.

Klockor är egentligen ett intresse inom parantes för mig. Revovera tidiga 911 och köra sporthoj är min stora passion.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Helt okej :mrgreen: :mrgreen:
 
Senast ändrad:

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Har inte haft bil på flera år nu. Har dock racinglicens och har ägt ett par BMW, bl a en E30 318is som jag saknar enormt. Bor vanligtvis i centrala Sthlm och behöver inte bil. Vid eventuella IKEA-besök etc går jag och lånar mor och fars bil då de bor fem min bort. :D

Kör sen några år hoj och har haft en CBR600RR som såldes av för en lugnare CB600FA som såldes av för en ännu lugnare HD Street Bob. Vet inte riktigt om det var rätt tänkt då jag nu har en hoj som rör sig bra rakt fram men varken går att svänga eller bromsa med. :lol:

Beroende på var jag börjar jobba när jag kommer hem i vår blir det ev bilköp och isf lutar det åt BMW 118d. Snål som sjutton men fortfarande tillräckligt underhållande för att inte bli tråkig.

Såhär ser den ut. Numera även sänkt bak, fetare bakdäck och slimmad sadel:
DSC_0005.jpg
 

Knät

Cartier
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ingen rolig bil för tillfället, har passerat två Alfor och en 4-dörrars Lada Niva innnan bland annat..
Nu bruksas en Volvo V50 Summum.. Duger för att frakta familjen i men ska inom nån framtid bytas ut mot en Superb Combi.. Som skojbil så hägrar jag efter en Innocenti men kommer nog få nöja mig med en vanlig koja..

20120608101232.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rossi skrev:
Porsche 911S -69. Min keeper. Ägt den i femton år. Kört mindre än hundra mil totalt. Hysterirenovering som aldrig tar slut.

Klockor är egentligen ett intresse inom parantes för mig. Revovera tidiga 911 och köra sporthoj är min stora passion.
Hur kan du vara så ond att du postar detta utan en endaste bild? :lol:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jag har under en period av galenskap avverkat nio bilar på 16 månader. Numera pluggar jag och får nöja mig med en fullutrustad S60 2.4T. Jag har f.ö. slagit nytt rekord med denna och ägt en bil mer än 12 månader för första gången.

Jag har många drömbilar som jag hoppas kunna få äga i framtiden!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Har haft lite olika åk.....några man minns är två Maseratis.....en Rx 300....en Audi S4...en Audi Cab 3.0....nu en präktig trött traktor Freelander 2 xtra allt....
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Brukar flippa bil ungefär en gång om året. Kör just nu en Volvo S80 2.4D. Effektoptimerad hos Autotech så den går att köra relativt snålt samtidigt som den är rätt pigg för att vara en traktor ifrån Hisingen.

EB85EC7B-5976-4CC6-8988-5619C99A5639.jpeg
 
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Citroen C5 Break, 2,0 Hdi. -06
Ford Explorer. 4,0. -95
Jeep Grand Cherokee 5,2. -98 Ombyggd till skogstroll!
Letar efter en Cadillac, Alfa Romeo GTV eller Mazda miyata som sommarbil.
 
Topp