• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Bra där. Sjukt tråkig diskussion med brinnande Volvo... ( ;) )
Jag bjuder på bild på en riktig bil istället :cool:
40117D66-3F66-4040-91AB-134C991AB84E.jpeg
Den hade jag gärna provkört...Men vad har hänt med dörren?
 

Orson

Omega
2-Faktor
Jo, är nog så. Själv vill jag väldigt gärna ha en 320 x-drive men tvekar att köpa en ny. Lite för mycket pengar för mig. Två bekanta som är bilmek menar att BMW är bilar man äger nya och sen max fem år, efter det blir dom ändlösa svarta hål man öser pengar i. Underligt konstruerade, mycket plastdetaljer som man måste plocka bort halva motorn för att byta ut. Begagnat, menar dom, finns egentligen bara två märken man ska köpa; Toyota och Honda. Men hur roligt är det? Å andra sidan.. hur roligt ska man ha egentligen. Funderar på att provköra en Lexus IS 250 (2010-2013) någon som har erfarenhet av dom?

Vänligen.
Kör en fullt utrustad IS 250 -08 och gjort i 7 år och har alltid gått jättebra. De som är bytt på den under min ägo är en läkande vattenpump och bromsklossar.
Bara handla skulle jag säga! :)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Tänk att någon gång få bli positivt överraskad.
Kunde äntligen lämna in bilen på verkstaden i måndags för fix av 2 parkeringsskador; ett dörruppslag samt en spräckt kofångare efter ett besök av en dragkrok.
Skull ta ca 1,5v så bokade hyrbil för 2v...
Blev uppringd i onsdags före lunch och meddelades att allt var klart. Tog alltså bara lite drygt 2 dagar. Högdalens Bil- och skadecenter levererar!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag och frugan har behövt en andra bil länge.
Letat någon sunkig 740 eller liknande men dom kostar huggorm.
Men vafan, jag vevar väl igång min gamla Lincoln då?
Inte använd på 5 år, egentligen typ 7 år eftersom jag använde den bara en vecka eller så för 5 år sedan. Ej startad på 3 år.
Hivade ned ett batteri, 2 sekunder på startmotorn och efter en snabb hostning gick hon igång! Låg platt på marken pga luftfjädring men det pumpade hon upp och håller luften mycket väl nu.
Fungerar helt perfekt.
Lite luftbubblor i kylsystemet som kommer ta sig ur inom kort och så blinkar en varningslampa för handbromsen till ibland vid höger svängar.

Jaja, besikta den snart då så kan jag äntligen åka runt i mitt gamla kontor.
IMG_20191201_152625_651.jpg
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Jag har för tillfället en Audi A4 avant, 1,4TSI från 2016 men funderar på att beställa en Tesla Model 3 Standard range plus (bakhjulsdriven). Har provkört en Long range över helgen och gillar den skarpt! Har någon erfarenhet gällande standard range? Är det stor skillnad mellan den och Long range överlag. Själva räckvidden räcker helt säkert för mig då jag kör ca 30km per dag och sällan gör längre körningar (använder fruns tjänstebil bil till längre resor) och tvivlar heller inte på att kraften/accelerationen på standard range skulle räcka till för mina behov.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Jag har för tillfället en Audi A4 avant, 1,4TSI från 2016 men funderar på att beställa en Tesla Model 3 Standard range plus (bakhjulsdriven). Har provkört en Long range över helgen och gillar den skarpt! Har någon erfarenhet gällande standard range? Är det stor skillnad mellan den och Long range överlag. Själva räckvidden räcker helt säkert för mig då jag kör ca 30km per dag och sällan gör längre körningar (använder fruns tjänstebil bil till längre resor) och tvivlar heller inte på att kraften/accelerationen på standard range skulle räcka till för mina behov.
Det var dåligt med respons, men citerar mig själv och berättar att Teslan nu är beställd:)
Ingen minns en fegis, osv...;)
 
Topp