• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

L.A.P

Omega
Guys! Har nu hittat en e90 från 2006. 325 med automatlåda, ”comfort” så ingen m- fjädring osv. Ser ut att vara i gott skick, få ägare, nybesiktigad och servad.
Nåt särskilt att ha i beaktande? :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Guys! Har nu hittat en e90 från 2006. 325 med automatlåda, ”comfort” så ingen m- fjädring osv. Ser ut att vara i gott skick, få ägare, nybesiktigad och servad.
Nåt särskilt att ha i beaktande? :)
Egentligen inte. Däremot kräver den motorn att man faktiskt "gasar ur den" imellanåt. Den sotar igen i toppen annars vilket kan leda till ett "tickande" ljud. I övrigt inga stora problem.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Kamm-tail (Wunibald Kamm (1893-1966)) var väl "allmänt känt" i början på 60?

...och Ferrari Breadvan var väl flera år före Daytona coupes... :)

1602836741114.png
Ja den första modellen som hans designtankar användes på var en BMW 328 från 1938...mao rejält långt innan TZ2or eller Daytona couper. Likväl är ju båda riktigt coola bilar :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
@MaziK ;)

Yeah man, har redan varit i kontakt med olika handlar kring mer info, men finns tyvärr inget mer för tillfället

Som det ser ut nu så kommer tyvärr inte handling pack versionen till Europa, i alla fall inte nästa år.
HP versionen kommer utöver basmodellen ha en annan aggresivare frontsplitter, vinge bak, styvare krängningshämmare bak, annan EPAS samt 19*11 fälgar runtom med 305 Cup 2or runt om
 

Bilagor

  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-58.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-58.jpg
    364.3 KB · Visningar: 21
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-55.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-55.jpg
    285.7 KB · Visningar: 16
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-3e.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-3e.jpg
    251.2 KB · Visningar: 13
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-35.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-35.jpg
    417.1 KB · Visningar: 7
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-36.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-36.jpg
    364.3 KB · Visningar: 11
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-27.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-27.jpg
    242.5 KB · Visningar: 7
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-21.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-21.jpg
    329.2 KB · Visningar: 8
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-1e.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-1e.jpg
    252.3 KB · Visningar: 12
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-19.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-19.jpg
    369.7 KB · Visningar: 13
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-1c.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-1c.jpg
    261 KB · Visningar: 10
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-1d.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-1d.jpg
    195.3 KB · Visningar: 12
  • Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-05.jpg
    Ford-Mustang_Mach_1_EU-Version-2021-1600-05.jpg
    224 KB · Visningar: 14
Senast ändrad:

MaziK

Rolex
2-Faktor
Vad innefattar Handling Pack?
Jag uppdaterade mitt inlägg

lägger in det här med
"HP versionen kommer utöver basmodellen ha en annan aggresivare frontsplitter, vinge bak, styvare krängningshämmare bak, annan EPAS samt 19*11 fälgar runtom med 305 Cup 2or runt om", dock så går den inte att få med A10-lådan

Aerodelarna ger tydligen bra mycket mer downforce jämfört med den GT jag hade, de säger 150%

HP framifrån
1602948703810.png


HP bakifrån
1602948782898.png



bra bild med skillnader mot vanliga GT och skillnaderna mellan Mach 1 base och HP
1602949034625.png
 
Senast ändrad:

MaziK

Rolex
2-Faktor
Finns redan att köpa ifrån Kina. Känns som att någon fått tag på ritningarna/formar @supreeme. Säkert någon tidig prototyp ifrån BMW som hamnat på virrvarr :)
 

Bilagor

  • Front 4.jpg
    Front 4.jpg
    79.4 KB · Visningar: 17
  • Front2.jpg
    Front2.jpg
    180.1 KB · Visningar: 17
  • G20-3-series-M8-style-PP-Unpainted-front-bumper-for-BMW-G20-325i-330i-340i-Car.jpg_q50.jpg
    G20-3-series-M8-style-PP-Unpainted-front-bumper-for-BMW-G20-325i-330i-340i-Car.jpg_q50.jpg
    75.2 KB · Visningar: 25
  • G20-3-series-M8-style-PP-Unpainted-front-bumper-for-BMW-G20-325i-330i-340i-Car.jpg_q50-1.jpg
    G20-3-series-M8-style-PP-Unpainted-front-bumper-for-BMW-G20-325i-330i-340i-Car.jpg_q50-1.jpg
    91.3 KB · Visningar: 21
Senast ändrad:

Riffraff

Cartier
A45an är grym men Civicens paradgren är svängar och inte 0-100 tider

Hade hondan inte sett ut som ett rymdskepp så hade jag haft en.

Att Hondan ser ut som ett rymdskepp/är en ungdomsbil/ får folk att rynka på näsan bara talar för den i min bok.

Jag har kört en Civic FN2 3 bansäsonger och A45:an 0 ggr på bana så kan inte jämföra, men Civicen var grym i kurvorna. Med A45:an kommer jag slippa bli slaktad på rakorna, det vet jag
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Var precis ute och åkte lite AMG (med turbo) med en kompis och vid full acceleration kom det en skön liten bang/pop vid varje växling.
Är det oförbränt bränsle som exploderar?
Kan man påverka styrkan i ljudet på något sätt?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Var precis ute och åkte lite AMG (med turbo) med en kompis och vid full acceleration kom det en skön liten bang/pop vid varje växling.
Är det oförbränt bränsle som exploderar?
Kan man påverka styrkan i ljudet på något sätt?
Ja, får samma i min Abarth. Finns vissa nötter som uppdaterar mjukvaran så att det blir en massa pop n' bangs, åker fram & tillbaks och sprider oljud. Ganska vanligt med vag-bilar och civic type-r har jag märkt.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Var precis ute och åkte lite AMG (med turbo) med en kompis och vid full acceleration kom det en skön liten bang/pop vid varje växling.
Är det oförbränt bränsle som exploderar?
Kan man påverka styrkan i ljudet på något sätt?
I korta drag ja det styrs med mappningen. Antingen så kan man knuffa på oförbränd bränsle mot varmt avgassystem eller så är tändcykeln ändrad så att man öppnar man avgasventilen i samband med detonationen så att ljudet letar sig ut till avgassystemet(skulle tro det är enbart detta moderna bilar kör med).

Sen så kan byte av avgassystem framhäva detta ljud
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
I korta drag ja det styrs med mappningen. Antingen så kan man knuffa på oförbränd bränsle mot varmt avgassystem eller så är tändcykeln ändrad så att man öppnar man avgasventilen i samband med detonationen så att ljudet letar sig ut till avgassystemet(skulle tro det är enbart detta moderna bilar kör med).

Sen så kan byte av avgassystem framhäva detta ljud
Du har nog rätt. Att skicka oförbränt bränsle rakt ut i avgaset lär man inte kunna göra numera pga avgasreningen.

Själv tycker jag det är fåntratteri på högsta nivå eftersom det numera inte har någon praktisk funktion. Förr var det en effekt av hård trimingsgrad, nu är det inte så längre. Det är bara "Titta på mig. Men titta på mig då! MEN TITTA PÅ MIN BALLA BIL DÅ FÖR HELVETE!"-ljudsignal
 
Senast ändrad:

Marli

Cartier
Oftast låter man spridarna ’läcka’ aningens efter ordinarie insprut. Så funkar det t.ex. på MHD mjukvara till BMW N54/55 motor. Kan ställa både ’duration’ och ’agressiveness’ på exhaustburbles. Inte bra för turbons packningar, det är ju där bensinen exploderar....
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Oftast låter man spridarna ’läcka’ aningens efter ordinarie insprut. Så funkar det t.ex. på MHD mjukvara till BMW N54/55 motor. Kan ställa både ’duration’ och ’agressiveness’ på exhaustburbles. Inte bra för turbons packningar, det är ju där bensinen exploderar....
Är det något man kan fixa själv på en S55 eller måste man skaffa någon typ av box?
 
Ja, får samma i min Abarth. Finns vissa nötter som uppdaterar mjukvaran så att det blir en massa pop n' bangs, åker fram & tillbaks och sprider oljud. Ganska vanligt med vag-bilar och civic type-r har jag märkt.


En Abarth med t ex Monza systemet är inte stötande på samma sätt som modifierade bilar som man ser ute i trafiken. T om vissa prestandabilar faller där tyvärr.

De låter lite som de drar tomburkar som skramlar efter sig. Knappast något vackert motorljud.

Det är ju skillnad om det är en gammal Ferrari F40 som kan slå ut lågor från avgassystemet när man släpper på gasen från oförbränt bränsle där det förekommer avgassmällar och en modern Audi RS3, Golf R, A45 AMG eller t om de moderna Porsche och Ferraris. Där det är automatisk mellangas nerväxlingar som är styrda av en dator eller ett konstruerat bludder från avgassystemet som är lika digitalt som om det kom från en cd skiva.
 

Marli

Cartier
Blås i MHD, ger dig +500 hk utan andra mods, mer om du byter till en öppnare kat. Har kört S55 i M3 med / utan MHD. Det är stor skillnad.
 
Topp