• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

BadkarsPiraten

Vacheron
På tal om kromade/svarta lister. Fått höra från många inklusive säljaren på Audi att jag har ”fel look” med kromade lister till denna färg och plastpaket. Ska tydligen vara svarta. Ingen toning på rutorna var tydligen också fel..

Kunde nog inte bry mig mindre, tycker det blev riktigt bra med det kromade.

C8B81E22-8742-4635-B75D-DA373C9CE681.jpeg
Hade sett väldigt tråkigt ut om allt det kromade vore svart...
Bättre sådär!

För att fortsätta trenden med att jag ej lämnar bort mina bilar.
Nya åskledare till Ramchon gjordes idag medan ungen sov middag (VAB av frisk unge...)
Så nu går hon på 8 burkar igen 😎
20210610_125406.jpg

20210610_125410.jpg
 
Senast ändrad:

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
På tal om kromade/svarta lister. Fått höra från många inklusive säljaren på Audi att jag har ”fel look” med kromade lister till denna färg och plastpaket. Ska tydligen vara svarta. Ingen toning på rutorna var tydligen också fel..

Kunde nog inte bry mig mindre, tycker det blev riktigt bra med det kromade.

C8B81E22-8742-4635-B75D-DA373C9CE681.jpeg
Superfin bil.

Bilen blir mer elegant och ”lite lyxig” än sportig i detta utförande. Hade det varit svarta detaljer så hade den sett sportigare ut och mindre elegant.

Jag gillar båda! Klart du ska vara nöjd 🙏
 

Wi

NLA
2-Faktor
Superfin bil.

Bilen blir mer elegant och ”lite lyxig” än sportig i detta utförande. Hade det varit svarta detaljer så hade den sett sportigare ut och mindre elegant.

Jag gillar båda! Klart du ska vara nöjd 🙏

Yes, var lite så jag tänkte faktiskt. Var ute efter lite sportigt elegant och inte att den skulle se ut som någon supersport RS-variant (skulle bli lite löjligt med bara 265 häst), även om lacken touchar lite på det temat
 

zeke_varg

Omega
Det stammer bra.

1958 Cadillac Series 62 DeVille.
1agare sedan ny. Gatt har i byn sedan julafton 1957. Statt i "garaget" du ser till hoger i bild sedan 1983....
Sånt man bara kan läsa om.

1 miljon i en Ica-kasse. Lämnar in. Ingen saknar den. Man får tillbaka innehållet.

Man hittar en YM. Lämnar in. Ingen saknar den. Man får tillbaka den.

Någon säljer dammig gammal vacker bil som ägts i 60 år från flång ny. Nån jävel kommer över exemplaret.

..det är aldrig jag! 😢
 

FlipSwede

Rolex
Sånt man bara kan läsa om.

1 miljon i en Ica-kasse. Lämnar in. Ingen saknar den. Man får tillbaka innehållet.

Man hittar en YM. Lämnar in. Ingen saknar den. Man får tillbaka den.

Någon säljer dammig gammal vacker bil som ägts i 60 år från flång ny. Nån jävel kommer över exemplaret.

..det är aldrig jag! 😢
Ibland har man tur och ar pa ratt stalle vid ratt tidpunkt.

Kul var att dottern till agaren ( en dam pa sadar 70...) tyckte det var kul jag var svensk. De hade haft svenska vanner och det var ju inte sa lange sedan de talades vid....nagongang pa 60talet..:rolleyes:
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det är iaf en förklaring jag har hört många gånger angående krom. Du har kanske hört annat, vad vet jag... Åldersnoja skojar man inte bort, oerhört underhållande att se folk som gör allt för att övervinna åldrandet.
OT: Jag hade en släng av åldersnoja i typ 25-årsåldern, det var inget vidare alls. Det är väldigt skönt att faktiskt odiskutabelt och märkbart blivit äldre.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Helt varit inne på hot hatch... Men i någon impuls igår på Willysparkeringen i väntan på fru så köpte jag en Boring Grey Metallic 420d utan m-paket.
Fick för mig att den kmr få mig att köra mer... moget.

20210320_085326.jpg

Här bredvid andra skönheterna. XTn är till salu för snorbillig peng.
Nästan 3 månader klarade jag med 420d. Den var väl fin och trevlig på vägen men... Nää... Skapade noll känsla... Nu såld.
Saknar Forestern...

Jaja, jakten är ju rolig!!!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Finns inget tråkigare än 2-litersdieslar. Noll känsla. Spelar liksom ingen roll vad de sitter i, de förstör allt.
Ja, verkligen. Blev lite ledsen varje gång jag startade den. Bekväm transport absolut! Sen kör jag så litet att bränsleförbrukning inte spelar någon roll... Tråkigt att se en så tråkig bil stå och tappa värde.

Kanske får leta fatt någon fin 540 e39, eller en FJ Cruiser... Eller... eller...
 

Jonire

Omega
På tal om kromade/svarta lister. Fått höra från många inklusive säljaren på Audi att jag har ”fel look” med kromade lister till denna färg och plastpaket. Ska tydligen vara svarta. Ingen toning på rutorna var tydligen också fel..

Kunde nog inte bry mig mindre, tycker det blev riktigt bra med det kromade.

C8B81E22-8742-4635-B75D-DA373C9CE681.jpeg
Jag tycker det blev snyggt. Just den gråa färgen och svarta lister är ju lika inne nu som ”gröna klockor”. Svarta lister med den färgen funkar bra på en Skoda RS men på din ser det bra ut med krom tycker jag.
 
  • Like
Reactions: Wi

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nu är den hämtad. En simpel bil såklart jämfört med alla i denna tråd men jag är nöjd! Lite stenskott på huven som stör men får köpa lackstift och lösa det :)
20210612_122313.jpg
20210612_122302.jpg
20210612_122150.jpg
20210612_122104.jpg
Magisk maskin ändå. Kvick och väldigt gedigen på vägen. Testade att gubbköra den på ekonomiläget till landet. Då drog den bara 0,44 på 20 mil. Sånt ger bredare smalj än feta fälgar med centrum bult…..men är ju på väg in i gubberan också :) Lämnar nu tillbaka min efter 4 år, likadan men med äldre skärmen och skinnklädsel. Kommer sakna den….
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Magisk maskin ändå. Kvick och väldigt gedigen på vägen. Testade att gubbköra den på ekonomiläget till landet. Då drog den bara 0,44 på 20 mil. Sånt ger bredare smalj än feta fälgar med centrum bult…..men är ju på väg in i gubberan också :) Lämnar nu tillbaka min efter 4 år, likadan men med äldre skärmen och skinn klädsel. Kommer sakna den….
Tack! Ja jag är nöjd. Jag jämför ju i princip med en Saab 9000 från 98 så man är rätt glad åt att kunna använda Spotify och säga "ring xxxxx" och sedan kunna prata med bra ljud. En bra AC är också nice. Känns lite konstigt med automatväxel men kommer nog vänja mig. Det enda jag känner att jag saknar är skinnstolar faktiskt. Rent allmänt är stolarna i vår gamla saab snyggare och framförallt skönare.

Utseendemässigt är jag mycket förtjust i fronten och cockpit samt ratten som jag tycker är riktigt snygg. Märkligt att man bryr sig om sådana småsaker men en snygg cockpit kommer jag glädjas över varje gång jag sätter mig... :)

Testade knappt motorn men tyckte också den kändes pigg faktiskt.

Fälgarna är inte så kul men bilköpsprocessen har fått mig att inse att jag behöver två på sikt. En miljövänlig kombi för familjetransport och en äldre leksak, typ z3 coupe eller ngt...
 

L.A.P

Omega
Tack! Ja jag är nöjd. Jag jämför ju i princip med en Saab 9000 från 98 så man är rätt glad åt att kunna använda Spotify och säga "ring xxxxx" och sedan kunna prata med bra ljud. En bra AC är också nice. Känns lite konstigt med automatväxel men kommer nog vänja mig. Det enda jag känner att jag saknar är skinnstolar faktiskt. Rent allmänt är stolarna i vår gamla saab snyggare och framförallt skönare.

Utseendemässigt är jag mycket förtjust i fronten och cockpit samt ratten som jag tycker är riktigt snygg. Märkligt att man bryr sig om sådana småsaker men en snygg cockpit kommer jag glädjas över varje gång jag sätter mig... :)

Testade knappt motorn men tyckte också den kändes pigg faktiskt.

Fälgarna är inte så kul men bilköpsprocessen har fått mig att inse att jag behöver två på sikt. En miljövänlig kombi för familjetransport och en äldre leksak, typ z3 coupe eller ngt...
Är den så tyst i kupén som vissa recensioner säger? ”S-klass- klass” så att säga?
 
Topp