• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bild(er) på din nyårsklocka!

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Tiden är kommen och det är snart dags att fira in det nya året. Antar att jag inte är ensam här med att bära smoking så visa gärna klockan ni tänker bära inför nyårsfirandet!

Det är kutym att som trådskapare inleda men min tänkta nyårsklocka är inne för lite sista-minuten fix hos urmakaren.


OT: är det någon som kör med röd fluga/gördel till svart smoking? Har haft det tidigare men nu känns det bara helt fel, svart är färgen som gäller.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
bild på urverket
xkkcnXI.jpg
(lånad bild)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Gördel är absolut tydligaste tecknet på att man hyrt smokingen och skall på skolbal, skippa! Flugan knyter du själv och till smoking har du en svart i siden, gärna lite för stor!

Tack för tipsen, skönt med någon som har koll! Verkar dock som alla stilsidor för män (ex manolo) trycker på bärandet av gördeln till smoking, men jag håller med att det ser gymnasiebal-aktigt ut.
 

OBRKV

Cartier
Tack för tipsen, skönt med någon som har koll! Verkar dock som alla stilsidor för män (ex manolo) trycker på bärandet av gördeln till smoking, men jag håller med att det ser gymnasiebal-aktigt ut.
Det är snyggt att skippa gördel OM byxorna sitter perfekt! Snyggast är byxor med lite högre midja, som även bärs högre upp än vanliga, exempelvis, jeans.

För att hålla mig On Topic; blir nog denna klocka till nyårsfirandet
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
Rolex DJ .... hålls ihop med matchande skjort- och manschettknapp.

Om du inte är någons "toyboy" föreslår jag att du skippar röd gördel och fluga....
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Kostym, Rado Ceramica eller Breitling Aerospace... Troligen den förstnämnda, återkommer med bild när jag bestämt mig ;)
 

Whedda

Rolex
Tack för tipsen, skönt med någon som har koll! Verkar dock som alla stilsidor för män (ex manolo) trycker på bärandet av gördeln till smoking, men jag håller med att det ser gymnasiebal-aktigt ut.

Lugn och fin nu...Vi förespråkar inte att man nödvändigt behöver bära Gördel och under inga omständigheter matchat med fluga i någon annan nyans än svart. Det är inget stilbrott med svart gördel men absolut inget måste. Vad man vill undvika är att ha en låg gren på smokingbyxorna så att skjortan syns mellan byxlinning och kavajknapp. Särskilt om man väljer att bära smokingskjorta.

Jag tycker Jakobb är spot on i sin analys annars. Se till att ha en egenknuten fluga, svart eller midnattsblå smoking, vit skjorta med dubbel manschett (och manschettknappar) samt svarta släta oxfords, lackskor, operapumps eller Albert Slippers på fötterna.
 
Topp