• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumbugg Bilden är för stor

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Får sedan nyligen inte lägga till bilder till poster för att bilden är för stor. Dock samma kamera/telefon/bildformat som tidigare fungerat. Har någon storleksgräns tillförts/ändrats eller är det en bugg?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det finns en tråd om det någonstans här i forumdelen och vi kom fram till att storleksgränsen är satt väldigt högt (30MP?) så det borde inte vara det som är problemet, särskilt om det gäller samma kamera med samma inställningar.

Hur är det med din anslutning? Kan det vara så att det tar för lång tid att ladda upp bilden och att det är därför som den säger ifrån?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det finns en tråd om det någonstans här i forumdelen och vi kom fram till att storleksgränsen är satt väldigt högt (30MP?) så det borde inte vara det som är problemet, särskilt om det gäller samma kamera med samma inställningar.

Hur är det med din anslutning? Kan det vara så att det tar för lång tid att ladda upp bilden och att det är därför som den säger ifrån?
Oki, Tack! Bra info...fast det gör bara det hela konstigare. Sitter på 500gb internet med bra fart på Wi-fi också så det bör kunna uteslutas. Får forska lite från Device hållet istället o se om det och/eller något i Google foto ställer till det.
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Samma här, det jag upplever är att när jag med min nya telefon väljer kameraläget med 50MP kamera går dessa ej att ladda upp, filstorleken är då cirkus 10-15MB. Kör jag med kameraläget 12MP får jag en filstorlek på cirkus 2-5MB.
Ligger begränsningen i filstorleken (MB) eller bildstorleken (MP)?
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vi har satt gräns på 15mb.
Tack för svar, jag testade nu på en 50MP-bild som ligger på 11,03MB, denna gick inte att ladda upp 🤔
Screenshot_20220812-223922.png
 
Topp