• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

BRATTÅS

Cartier
morgonrockar đŸ€˜đŸŽž

IMG_2496.jpeg
Capt. Willard pÄ riktigt. ;)
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Hela dagen idag med!!!
Verkligen formidabelt bra

Önskar ibland att den hade den lilla röda och vita pluppen kvar pĂ„ sekundvisaren för de tycker jag Ă€r sĂ„ fina.
Men men. Det mesta man kan ha Ă€r vĂ€l en klocka som vĂ€cker att man vill ha en klocka till😁
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    381.5 KB · Visningar: 1

Viskan

Panerai
2-Faktor
Hela dagen idag med!!!
Verkligen formidabelt bra

Önskar ibland att den hade den lilla röda och vita pluppen kvar pĂ„ sekundvisaren för de tycker jag Ă€r sĂ„ fina.
Men men. Det mesta man kan ha Ă€r vĂ€l en klocka som vĂ€cker att man vill ha en klocka till😁
Köp en till. Det Àr ju perfekt att ha en i patinerat skick och en i fint skick. Det har sÄlts nÄgra fina faktiskt hÀr de senaste mÄnaderna.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Hela dagen idag med!!!
Verkligen formidabelt bra

Önskar ibland att den hade den lilla röda och vita pluppen kvar pĂ„ sekundvisaren för de tycker jag Ă€r sĂ„ fina.
Men men. Det mesta man kan ha Ă€r vĂ€l en klocka som vĂ€cker att man vill ha en klocka till😁

Hade ocksĂ„ föredragit om min hade kvar det röda men samtidigt sĂ„ tycker jag slitaget skĂ€nker en oerhörd charm 👌
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Hade ocksĂ„ föredragit om min hade kvar det röda men samtidigt sĂ„ tycker jag slitaget skĂ€nker en oerhörd charm 👌
Exakt sÄ!!
SÄ @Viskan har vÀl helt rÀtt: Vi fÄr fundera pÄ att köpa en till :)

Hade funderingar pÄ en tudor sub, vilket ocksÄ dykt upp mÄnga fina det sista med dessutom priser som börjar nÀrmar sig "normala" men vi fÄr vÀl se....
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Exakt sÄ!!
SÄ @Viskan har vÀl helt rÀtt: Vi fÄr fundera pÄ att köpa en till :)

Hade funderingar pÄ en tudor sub, vilket ocksÄ dykt upp mÄnga fina det sista med dessutom priser som börjar nÀrmar sig "normala" men vi fÄr vÀl se....
Det Àr nog svÄrare att hitta en 6105 i bra skick Àn en Tudor sub, eller? Jag har dÄlig koll pÄ Tudor. Aldrig Àgt nÄgon faktiskt, varken nytt eller vintage.
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
En till pÄ 6306an sÄ hÀr i morgonljuset, nytt Uncle Seiko GL-band pÄ. Kan verkligen rekommendera för er som inte testat.
IMG_9856.jpeg
Wow vilket skick alltsĂ„. Man undrar ju hur det Ă€r möjligt att dessa klockor som Ă€r av ”bruksnatur” kan hĂ„lla sig sĂ„?
Jag har sjÀlv en 6309 som Àr i magiskt skick, köpt hÀr pÄ forat. Typ NOS nÀr den köptes, inte lÀngre för jag anvÀnder den ju.
Vet du historien bakom din?
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Wow vilket skick alltsĂ„. Man undrar ju hur det Ă€r möjligt att dessa klockor som Ă€r av ”bruksnatur” kan hĂ„lla sig sĂ„?
Jag har sjÀlv en 6309 som Àr i magiskt skick, köpt hÀr pÄ forat. Typ NOS nÀr den köptes, inte lÀngre för jag anvÀnder den ju.
Vet du historien bakom din?
De hĂ„ller sig för att de Ă€r av vĂ€ldigt hög kvalitet. De risiga exemplaren har förmodligen brukats hĂ„rt och inte blivit omhĂ€ndertagna pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt. FörstĂ„eligt eftersom de inte kostade en förmögenhet som nya. Betydligt dyrare schweiziska dykararur har antagligen klarat sig bĂ€ttre genom Ă„ren just för att Ă€garna har skött om dem. Jag menar, det Ă€r kanske inte lika vanligt att man undrar varför en Rolex sub frĂ„n 60,70-talet klarat sig sĂ„ bra, trots att de ocksĂ„ var av ”bruksnatur”.
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
De hĂ„ller sig för att de Ă€r av vĂ€ldigt hög kvalitet. De risiga exemplaren har förmodligen brukats hĂ„rt och inte blivit omhĂ€ndertagna pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt. FörstĂ„eligt eftersom de inte kostade en förmögenhet som nya. Betydligt dyrare schweiziska dykararur har antagligen klarat sig bĂ€ttre genom Ă„ren just för att Ă€garna har skött om dem. Jag menar, det Ă€r kanske inte lika vanligt att man undrar varför en Rolex sub frĂ„n 60,70-talet klarat sig sĂ„ bra, trots att de ocksĂ„ var av ”bruksnatur”.
FörstÄr vad du menar och du har garanterat helt rÀtt.
Men med tanke pÄ hur olika kostnadslÀge dessa har blir jag ÀndÄ glad varje gÄng jag ser en seiko som Àr lika vÀlbehÄllen som en klocka som en stÄl sub.
Gagnar vĂ„r hobby om inte annat😁
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
FörstÄr vad du menar och du har garanterat helt rÀtt.
Men med tanke pÄ hur olika kostnadslÀge dessa har blir jag ÀndÄ glad varje gÄng jag ser en seiko som Àr lika vÀlbehÄllen som en klocka som en stÄl sub.
Gagnar vĂ„r hobby om inte annat😁
Det skiljde ju inte riktigt lika mycket mellan en 6306 och en sub pĂ„ den tiden som det gör pĂ„ vintagemarknaden idag. Jag har nog sagt det tidigare, det Ă€r vĂ€l ofarligt i denna trĂ„den😉, att jag tycker att Seiko gjorde dykarur som iaf delvis var minst lika bra som de schweiziska jĂ€ttarna. Schweiz satsade i gammal god tradition pĂ„ bĂ„de precision och rubusthet medan Japan nöjde sig med rubusthet. Behöver ett dykarur gĂ„ -4/+6? TvĂ„ olika filosofier, jag gillar bĂ„da.
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Det skiljde ju inte riktigt lika mycket mellan en 6306 och en sub pĂ„ den tiden som det gör pĂ„ vintagemarknaden idag. Jag har nog sagt det tidigare, det Ă€r vĂ€l ofarligt i denna trĂ„den😉, att jag tycker att Seiko gjorde dykarur som iaf delvis var minst lika bra som de schweiziska jĂ€ttarna. Schweiz satsade i gammal god tradition pĂ„ bĂ„de precision och rubusthet medan Japan nöjde sig med rubusthet. Behöver ett dykarur gĂ„ -4/+6? TvĂ„ olika filosofier, jag gillar bĂ„da.
Preaching to the choir!!
SkÄl
 
Topp