• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

orlin

Cartier
image.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jahapp, det gick naturligtvis inte att vara utan turtle reissue nÄn lÀngre tid trots att jag intalat mig bÄde en och tvÄ gÄnger att de Àr "för stora":confused: Som nÄgon jag minns ej vem, sÄ trÀffande beskrev storleken likt en guldhamster ungefÀr, en fullvuxen sÄdan.

SRP 773 Àr rÀtt attraktiv i verkligheten. Skiftar fÀrg en aning, som pearllacken pÄ en bil. Nu gÀller det bara att fÄ loss skruvarna frÄn en lÀnkbit. De sitter som vore de limmade vilket de kanske ocksÄ Àr pÄ sÀtt och vis.


ture1w.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det var fundersamheter sÄg jag pÄ "FrÄgor och funderingar kring annonser pÄ Köp & SÀlj" ang fÀrgen pÄ SRP 773 pÄ bild i en annons. Jag gjorde ett snabbt och ovetenskapligt experiment. TvÄ bilder frÄn samma plats pÄ nÄn meter nÀr med ett par minuters mellanrum i likartat ljus och nÄgot annorlunda vinkel. SÄ hÀr pass olika kan det bli med fÀrgen helt oredigerad. Har inte mÀrkt fenomenet pÄ andra blÄ klockor jag haft/har men har kanhÀnda Ä andra sidan inte tÀnkt pÄ det.

773-1w.jpg


773-2.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Är det nĂ„n hĂ€r som har erfarenhet av Bor-lĂ€nkar till de hĂ€r? Uncle Seiko och Yobokies finns vĂ€l. Är det nĂ„n nĂ€mnvĂ€rd skillnad pĂ„ kvalitĂ©n tro?

Samma med Strapcodes super jubilĂ©e. Antar den Ă€r bra? Snygg ser den ut i alla fall. Är nöjd med Strapcode oysterlĂ€nken men fĂ„r kanske lust pĂ„ nĂ„n annan modell som omvĂ€xling nĂ„n gĂ„ng framöver.
 

KrÄksaltarn

Panerai
2-Faktor
UrsÀkta min okunskap men nu har jag googlat i nÀstan tvÄ siffrigt antal minuter. Turtle Blue Lagoon Àr en reissue pÄ vad dÄ? Jag vill se hur originalet sÄg ut:)

UrsÀkta MIN okunskap, men mig veterligen Àr inte just SRPB11 nÄgon reissue. Den Àr limiterad dÀremot.

Det Àr vÀl boettformen som sÄdan i sÄ fall, frÄn 6309, men det gÀller ju turtles överlag, och kanske SRP777 i synnerhet..? Mina Seikokunskaper Àr inte mycket att hÀnga i granen. :)

Vet att @Molle har en SRPB11 i hushÄllet. Han kan sÀkert svara..
 

mannis

Cartier
UrsÀkta MIN okunskap, men mig veterligen Àr inte just SRPB11 nÄgon reissue. Den Àr limiterad dÀremot.

Det Àr vÀl boettformen som sÄdan i sÄ fall, frÄn 6309, men det gÀller ju turtles överlag, och kanske SRP777 i synnerhet..? Mina Seikokunskaper Àr inte mycket att hÀnga i granen. :)

Vet att @Molle har en SRPB11 i hushÄllet. Han kan sÀkert svara..

Hehe det skulle ju i sÄdana fall besvara varför jag gick bet i mitt googlande:)

VÀntar med spÀnning pÄ @Molle sprider ljus i frÄgan:)
 
Topp