• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Blackbird

Breitling
En liten frÄga dock - ni kanske vet..? NÀr jag köpte min Save The Ocean sÄ fick jag bara en vanlig vit box. Ska ju vara en svart box med blÄ inslag osv. Han trodde inte han fÄtt den i nÄn speciell box ens. Kan det stÀmma? FÄr de boxar och klockor separat typ? Vore ju kul att ha rÀtt lÄda.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
20201016_192156.jpg
 

Oskar89

Cartier
Införskaffade min första nya "dyra" (i min vÀrld) klocka hÀromdagen :). Klockmaster i Linköping hade dock 30% rea sÄ den blev faktiskt inte sÄ dyr.
Aldrig gillat dykarklockor innan jag sÄg en Turtle live. NÄt med blandingen av mjuka och hÄrda former som var vÀldigt imponerande att se. TyvÀrr Àr det svÄrt att fÄ med hur cool tavlan Àr pÄ bild. Rockorna Àr mycket svÄrare att se IRL Àn pÄ Seikos produktbilder.

SRPE39K1

IMG_20201014_233408.jpg IMG_20201012_181205.jpg IMG_20201013_090102.jpg
IMG_20201014_232614.jpg
VÀlkommen in i turtle vÀrlden :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Mellan 2000-2500 kr skulle jag tro.

SÄ pass lite? Trots att det Àr en J-modell?

Har den kanji? Om inte tror jag ingen betalar mer för J Ă€n K tyvĂ€rr. Är ju identiska klockor i övrigt.
Tror som er. Saken Àr den att Àven King Turtle har börjat gÄ ner i pris, sÄ vill man fÄ det sÄlt sÄ fÄr man nog lÀgga sig lite lÀgre. Som jag tror som sagt.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Det Àr nog sÄ dumt att en skx tingar mer Àn en turtle just nu. Dumt, men sÄ Àr det.
Är det sĂ„ eller Ă€r prissĂ€ttningen önsketĂ€nkande? đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž Jag bara skrattar nĂ€r jag ser en skx för de summorna 😄
Vet och det gör mig förbannad faktiskt. En turtle Àr bÀttre pÄ exakt alla punkter!
HÄller med fullstÀndigt, ikon eller ej. Turtle Àr bra mkt mer klocka för pengarna enligt mig.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Är det sĂ„ eller Ă€r prissĂ€ttningen önsketĂ€nkande? đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž Jag bara skrattar nĂ€r jag ser en skx för de summorna 😄

HÄller med fullstÀndigt, ikon eller ej. Turtle Àr bra mkt mer klocka för pengarna enligt mig.
Likt allt annat med denna hobby, "nothing makes sense".
 

Blackbird

Breitling
Mer sÀllan nu nÄt riktigt habegÀr sÄ man mÄste göra nÄgot Ät det infinner sig för nya klockor men den dÀr Àr frestande mÄste jag sÀga. JÀdrars vilken tavla.
Den Ă€r sjukt fin :) Hade inte grĂ„tit om tavlan varit större dock. Det jag ofta ogillar med dykarklockor. Ett dasslock pĂ„ armen med 15mm visare. :p Den Ă€r sjukt fet dock, det och tavlan trumfade det ;) Aldrig haft en klocka med sĂ„dan vikt. Och ljudet nĂ€r man fipplar med lĂ€nken... ♄
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Är det sĂ„ eller Ă€r prissĂ€ttningen önsketĂ€nkande? đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž Jag bara skrattar nĂ€r jag ser en skx för de summorna 😄

HÄller med fullstÀndigt, ikon eller ej. Turtle Àr bra mkt mer klocka för pengarna enligt mig.
Ja, jag vet förstÄs inte vad klockorna sÀljs för men de Àr definitivt dyrare Àn förr.
 
Topp