• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Lite kvalitetstid med en relativt nyinskaffad 6309 frÄn -84. Gillar den skarpt.
fullsizeoutput_10ea.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har köpt (och sÄlt) sÀkert tio paddor senaste tre Ären. Idag kom en jag övervÀgt lÀnge och vÀl innan jag bestÀmde mig för.

BeskÄda Seiko Prospex Save the Ocean Manta Ray King Turtle SRPE39K1! (Köpt frÄn svensk AD för att stötta vÄra svenska butiker!)

66B3BE89-0CC2-4DDE-B923-CCFE6E84E24D.jpeg
9C584D9F-2733-4188-8292-5DFB84D73E0A.jpeg
270752EF-6FBB-4545-B69C-D6DB6BE3D5D0.jpeg
 
Tjena, har gÄtt och snöat in mig pÄ turtles och var nÀra att bli med en 6309 i gott skick men nÄgon hann före i mitt velande, i efterhand har jag nu börjat kolla pÄ de nya turtles som finns och funderar mera kring storleken ifall det Àr bÀst att konstatera att de inte Àr nÄgot för mig och min 17cm handled, vad tycker ni, hur bÀrs de t.ex jÀmfört med SKX? Tacksam för svar!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena, har gÄtt och snöat in mig pÄ turtles och var nÀra att bli med en 6309 i gott skick men nÄgon hann före i mitt velande, i efterhand har jag nu börjat kolla pÄ de nya turtles som finns och funderar mera kring storleken ifall det Àr bÀst att konstatera att de inte Àr nÄgot för mig och min 17cm handled, vad tycker ni, hur bÀrs de t.ex jÀmfört med SKX? Tacksam för svar!
Hej!

Turtles Àr mycket trevliga. Har aldrig haft en SKX (pga av urverket, vill inte ha utan hacking och tycker det Àr B att man inte ens kan vrida upp det med kronan) men Turtle har vÀl kort lÀngd (lug-to-lug) i förhÄllande till sin bredd. MÄnga klockor med 44-45 mm bredd har en lÀngd (L2L) pÄ en bit över 50 mm, medan Turtle endast har ca 47-48 mm. DÀrför kan jag bÀra den pÄ mina blotta 15,5 cm. 17 torde mao inte vara nÄgra problem! :)


0E22338F-A9D0-4106-B036-07EB559C7098.jpeg
 
Okej, tusen tack för svar! Ja, de Àr verkligen sympatiska pÄ sitt eget sÀtt! Ifall det inte Àr för mycket att frÄga undrar jag om du kunde visa nÄgon bild dÀr Àven handen syns, mera för persepektiv?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Okej, tusen tack för svar! Ja, de Àr verkligen sympatiska pÄ sitt eget sÀtt! Ifall det inte Àr för mycket att frÄga undrar jag om du kunde visa nÄgon bild dÀr Àven handen syns, mera för persepektiv?
Absolut! Klockan tÄl att fotas. ;)

PÄ/framför knölen:
565FDB33-9314-46FF-998C-5BB15AC4246C.jpeg

Bakom knölen:
8958BC02-4D2F-464B-9ADA-FA822FA5059B.jpeg

FrÄn sidan:
CDBEF824-1869-4A50-8881-ED7A13B5DFE9.jpeg
7BCCA017-FFB2-4DF5-847A-EE3829219172.jpeg

Sa jag att tavlan Àr magisk pÄ Seiko Prospex Save the Ocean Manta Ray King Turtle SRPE39K1? :)
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Körde ett turtle race för ett tag sedan med king, den vanliga och nu mini. Alla hĂ„ller hög klass men slutade med att jag har 2st mini. Padin Ă„ den blĂ„đŸ˜Š

Lug to lug Ă€r alla bra men gillar den lite nĂ€ttare minin. Men det Ă€r bara att testa sig fram. Köper du begagnat sĂ„ kan du testa utan att tappa nĂ€mnvĂ€rt i pengar😊
 

Rulle

Audemars
Tjena, har gÄtt och snöat in mig pÄ turtles och var nÀra att bli med en 6309 i gott skick men nÄgon hann före i mitt velande, i efterhand har jag nu börjat kolla pÄ de nya turtles som finns och funderar mera kring storleken ifall det Àr bÀst att konstatera att de inte Àr nÄgot för mig och min 17cm handled, vad tycker ni, hur bÀrs de t.ex jÀmfört med SKX? Tacksam för svar!
hade jag varit dig sÄ ha koll pÄ köp och sÀlj efter en spb151/153 !!
dessa Àr ju bara 42mm och bÀrs riktigt bra

spb151 Àr jÀvligt clean
har dykt upp fler Ă„ fler under 10k!


annars sÄ tror jag nog att du kan bÀra upp en vanlig turtle utan problem men undvik lÀnkarna
ÀndlÀnkarna bygger oftast pÄ lite pÄ lug-lug mÄttet.

om du köper en med 22 luggar sÄ har uncle seiko super fina gummin som Àr kortare i lÀngden sÄ du slipper en jÀtte lÄng flÀrp
 
hade jag varit dig sÄ ha koll pÄ köp och sÀlj efter en spb151/153 !!
dessa Àr ju bara 42mm och bÀrs riktigt bra

spb151 Àr jÀvligt clean
har dykt upp fler Ă„ fler under 10k!


annars sÄ tror jag nog att du kan bÀra upp en vanlig turtle utan problem men undvik lÀnkarna
ÀndlÀnkarna bygger oftast pÄ lite pÄ lug-lug mÄttet.

om du köper en med 22 luggar sÄ har uncle seiko super fina gummin som Àr kortare i lÀngden sÄ du slipper en jÀtte lÄng flÀrp
Japp, tycker bÄda ser löjligt bra ut pÄ gummi och framför allt 153 Àr jag rÀtt sÄld pÄ och blir antagligen, för min plÄnbok, mitt nÀsta "större" inköp, tÀnkte dock testa nÄgon turtle för det och fÄ det bekrÀftat för mig! Och efter att nojat i nÄgra dagar har jag nu bestÀmt mig för att köra pÄ svarta minin och sÄ fÄr vi se hur det gÄr efter det!
 
Topp