• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag har pÄ kort tid skaffat mig en rÀtt besvÀrlig fixering vid Seikos paddor. Den Àr sÄ extremt rÀtt formgiven och det dessutom till ett orimligt bra pris. Love it.

Men om jag vore Seiko skulle jag göra en "Super Turtle"-version med lite vassare urverk, lite uppsnoffsad polering och kanske den Àldre boettformen. Skulle vara oemotstÄndlig.
Aningen mindre storlek skulle inte skada. Ja, inte fattas det mycket för att den skulle vara ordentligt svÄrslagen.
Fast priset skulle nog inte vara orimligt bra lÀngre med ett vassare verk... och en del av dem gÄr redan orimligt bra.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag har pÄ kort tid skaffat mig en rÀtt besvÀrlig fixering vid Seikos paddor. Den Àr sÄ extremt rÀtt formgiven och det dessutom till ett orimligt bra pris. Love it.

Men om jag vore Seiko skulle jag göra en "Super Turtle"-version med lite vassare urverk, lite uppsnoffsad polering och kanske den Àldre boettformen. Skulle vara oemotstÄndlig.

Jag har ju den oemotstÄndliga Turtlen Ät dig ;)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor


KĂ€nsliga varnas;
Dagens skrÀck: En kuslig pumpapadda:nailbiting:

pp1.jpg
 

johnz

Rolex
Tycker sjÀlv att det Àr lite roligt att jag lyckats fÄ en trevlig kombo av engelska, italienska, arabiska, tyska och romerska siffror pÄ dagvisaren.
 

johnz

Rolex
Imponerande. Var kommer insertet pÄ den nedersta ifrÄn?

Köpte det av en italienare som fiskat upp det pÄ eBay. Satt pÄ den med grön tavla ursprungligen i ett desperat försök att fixa en Green Turtle-substitut men de gröna tonerna rockade inte ihop sÄ det blev till att swappa mot en standardsvart och fÄ tvÄ gröna Turtle-varianter istÀllet.
 

johnz

Rolex
Paket frÄn Stella Tung?! Aldrig hört talas om henne.
IMG_4526.JPG
IMG_4527.JPG

Faktiskt ingen aning om vad jag kan ha köpt frÄn Hong Kong..
IMG_4528.JPG

JAA, just det!
IMG_4529.JPG

IMG_4530.JPG

IMG_4531.JPG

IMG_4532.JPG

Nya klÀder till sköldpaddorna!
IMG_4533.JPG

IMG_4534.JPG

IMG_4535.JPG

IMG_4536.JPG

Nu ska det bara bestÀmmas vilken padda som ska fÄ vilken clasp och sen monteras.. fortsÀttning följer (sorry partiell trÄdkapning med en mini-paletöppning men som ni ser Àr det för en god sak ;)).
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Paket frÄn Stella Tung?! Aldrig hört talas om henne.
IMG_4526.JPG
IMG_4527.JPG

Faktiskt ingen aning om vad jag kan ha köpt frÄn Hong Kong..
IMG_4528.JPG

JAA, just det!
IMG_4529.JPG

IMG_4530.JPG

IMG_4531.JPG

IMG_4532.JPG

Nya klÀder till sköldpaddorna!
IMG_4533.JPG

IMG_4534.JPG

IMG_4535.JPG

IMG_4536.JPG

Nu ska det bara bestÀmmas vilken padda som ska fÄ vilken clasp och sen monteras.. fortsÀttning följer (sorry partiell trÄdkapning med en mini-paletöppning men som ni ser Àr det för en god sak ;)).
En sÄn "trÄdkapning" Àr vÀl bara positiv.
Köpte det av en italienare som fiskat upp det pÄ eBay. Satt pÄ den med grön tavla ursprungligen i ett desperat försök att fixa en Green Turtle-substitut men de gröna tonerna rockade inte ihop sÄ det blev till att swappa mot en standardsvart och fÄ tvÄ gröna Turtle-varianter istÀllet.
SÀrskilt den gröntavlade med svart insert, som t.o.m. ser lite fadeat ut i ljuset pÄ en av bilderna, Àr vÀldans attraktiv. Fy farao va snygg...
 

Tampa_blord

Panerai

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Ett litet tillÀgg:

Jag hjÀlpte @Sistakvarten med installationen av glaset. Detta glas, med blÄ AR, passar sjukt bra pÄ PADIN!
Jubilee lÀnken frÄn strapcode Àr för övrigt grym :) Blir nog till att bestÀlla hem ett gÀng till mina paddor :)
Safiren lyfte klockan mer Àn jag trodde och jubileet Àr fantastiskt skönt, kommer Àven jag att klicka hem ett nytt bara för att ha redo nÀr nÀsta padda trillar in:)
 

johnz

Rolex
Ett litet tillÀgg:

Jag hjÀlpte @Sistakvarten med installationen av glaset. Detta glas, med blÄ AR, passar sjukt bra pÄ PADIN!
Jubilee lÀnken frÄn strapcode Àr för övrigt grym :) Blir nog till att bestÀlla hem ett gÀng till mina paddor :)
FörlÄt, blÄ AR, vad innebÀr det? Mina tavlor Àr svarta, gröna och iofs har jag en 773a ocksÄ men borde man ta nÄtt neutralt (om det nu finns, ska kika)?

Edit: lĂ€ste pĂ„. Finns grönt ocksĂ„. BAM. Återkommer med bilder ;)
 
Topp