• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

WolfieH

Cartier
2-Faktor
0AFB2F29-81D7-49B9-9D20-CEB718B9CE3A.jpeg
 

OscarD

Omega
Med risk för att svĂ€ra i kyrkan, men har alltid varit helt förĂ€lskad i Seiko(s) Turtle Prospex klockor. Införskaffade min första ”riktiga” klocka hĂ€r pĂ„ forumet för
tre Är sedan innan jag skulle ta studenten, en Seiko Turtle SRPB11K1 Blue Lagoon, den fick hÀnga med nÀstan dagligen pÄ handleden innan den fick vandra vidare i höstas. Har nu fÄtt upp ögonen för samma modell fast en Grey Dawn. Ingen hÀr som vill avyttra en? TÀnkte lÀgga ut en köpes annons men uppfyller inte kraven och vill inte förpesta forumet med 26 inlÀgg till dÀr jag försöker fylla min kvot pÄ 50 inlÀgg enbart för att uppfylla kraven för att publicera annons, Àger ingen klocka i dagslÀget (förutom en gammal g-shock) och har inget bra att bidra med (Àn sÄ lÀnge). Men lÀr mig mer och mer för varje dag som gÄr. Blue Lagoon kan Àven vara av intresse. En fundering, Nemo varianten, sÄldes den aldrig pÄ europeiska marknaden?
 
Senast Àndrad:

Viskan

Panerai
2-Faktor
Med risk för att svĂ€ra i kyrkan, men har alltid varit helt förĂ€lskad i Seiko(s) Turtle Prospex klockor. Införskaffade min första ”riktiga” klocka hĂ€r pĂ„ forumet för
tre Är sedan innan jag skulle ta studenten, en Seiko Turtle SRPB11K1 Blue Lagoon, den fick hÀnga med nÀstan dagligen pÄ handleden innan den fick vandra vidare i höstas. Har nu fÄtt upp ögonen för samma modell fast en Grey Dawn. Ingen hÀr som vill avyttra en? TÀnkte lÀgga ut en köpes annons men uppfyller inte kraven och vill inte förpesta forumet med 26 inlÀgg till dÀr jag försöker fylla min kvot pÄ 50 inlÀgg enbart för att fylla kraven för att publicera annons, Àger ingen klocka i dagslÀget (förutom en gammal g-shock) och har inget bra ett bidra med (Àn sÄ lÀnge). Men lÀr mig mer och mer för varje dag som gÄr. Blue Lagoon kan Àven vara av intresse. En fundering, Nemo varianten, sÄldes den aldrig pÄ europeiska marknaden?
Det Àr nog mÄnga hÀrinne som tycker att prospex turtle Àr riktigt grymma, om man dömmer efter bilderna. Gillar sjÀlv modellen och har en padi. De kÀnns rejÀla pÄ armen samtidigt som de inte bÀrs för stort. Enda att invÀnda Àr vÀl att Seiko pumpat ut vÀl mÄnga varianter, Ä andra sidan finns det mycket att vÀlja pÄ. Tror att nemon sÄldes i asien.
 

OscarD

Omega
Det Àr nog mÄnga hÀrinne som tycker att prospex turtle Àr riktigt grymma, om man dömmer efter bilderna. Gillar sjÀlv modellen och har en padi. De kÀnns rejÀla pÄ armen samtidigt som de inte bÀrs för stort. Enda att invÀnda Àr vÀl att Seiko pumpat ut vÀl mÄnga varianter, Ä andra sidan finns det mycket att vÀlja pÄ. Tror att nemon sÄldes i asien.
Dom Àr riktigt grymma och tÄl enormt mycket, anvÀnde min som en beater och blev förvÄnad över vilken gedigen kvalitet klockan höll, hÀngde med pÄ bad, fiske, jobb och kunde inte ens se nÄgra tendenser till att urverket skulle ha tagit stryk. Dents och andra oundvikliga skavanker tillkom med tiden sÄklart, men utöver det, vilken klocka! Som jag misstÀnkte med nemon. Hur Àr det egentligen med Blue Lagoon och deras senare Limited edition prospex turtle varianter, vet man i hur mÄnga exemplar dom slÀpps i? Dawn Grey finns i 2018 exemplar worldwide vad jag har lÀst till mig men kÀnns som Blue Lagoon och Save the ocean Àr vanligare eller har jag fel?
 

Ekberget

Cartier
Dom Àr riktigt grymma och tÄl enormt mycket, anvÀnde min som en beater och blev förvÄnad över vilken gedigen kvalitet klockan höll, hÀngde med pÄ bad, fiske, jobb och kunde inte ens se nÄgra tendenser till att urverket skulle ha tagit stryk. Dents och andra oundvikliga skavanker tillkom med tiden sÄklart, men utöver det, vilken klocka! Som jag misstÀnkte med nemon. Hur Àr det egentligen med Blue Lagoon och deras senare Limited edition prospex turtle varianter, vet man i hur mÄnga exemplar dom slÀpps i? Dawn Grey finns i 2018 exemplar worldwide vad jag har lÀst till mig men kÀnns som Blue Lagoon och Save the ocean Àr vanligare eller har jag fel?
Hade en Blue turtle i flera Är och bytte till en Samurai för ett tag sen. Vill minnas att den kom i 6000 ex. SÄ den borde gÄ att fÄ tag i relativt enkelt.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
6000 exemplar Àr den siffra jag hört ocksÄ. Seiko har vÀl officiellt aldrig angett antal vad jag vet, men den siffran kan sÀkert stÀmma.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Dom Àr riktigt grymma och tÄl enormt mycket, anvÀnde min som en beater och blev förvÄnad över vilken gedigen kvalitet klockan höll, hÀngde med pÄ bad, fiske, jobb och kunde inte ens se nÄgra tendenser till att urverket skulle ha tagit stryk. Dents och andra oundvikliga skavanker tillkom med tiden sÄklart, men utöver det, vilken klocka! Som jag misstÀnkte med nemon. Hur Àr det egentligen med Blue Lagoon och deras senare Limited edition prospex turtle varianter, vet man i hur mÄnga exemplar dom slÀpps i? Dawn Grey finns i 2018 exemplar worldwide vad jag har lÀst till mig men kÀnns som Blue Lagoon och Save the ocean Àr vanligare eller har jag fel?
MĂ„nga av save the ocean modellerna (kanske alla) Ă€r ju special edition och inte limited. Jag hade en srpe39 save the ocean och den var special edition. Även padin Ă€r special edition. Det lĂ„g en nemo pĂ„ köp och sĂ€lj förra veckan sĂ„ den dyker ocksĂ„ upp ibland. Som @Ekberget skriver 6000 ex pĂ„ blue lagoon borde inte va nĂ„gra problem att hitta.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har haft ett flertal turtles sen den nya versionen och har i skrivande stund tre stycken kvar. Den jag kÀnner att jag nog skulle vilja ha utöver padin och min save the ocean Àr den dÀr orangea varianten. Den Àr riktigt lÀcker. FÄr vÀl se om man försöker hugga en framöver. Du ska inte slÀppa din vad?
Tror alla kommer fÄ lÀmna
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den grĂ„ original ”Zimbe” Ă€r magisk! Har haft ett ex och saknar sĂ„klart att den sĂ„ldes.
Jag Ängrar i stort sett alla försÀljningar som jag har gjort. Hade jag haft rÄd hade jag gÀrna haft kvar alla. ;)

Men vad Àr egentligen charmen med den grÄa Zimbabweklockan? Hade du den pÄ filoflex? (Obs! SkÀmt). Nej, men smaken Àr ju olika. :) Mina favoriter bland nya Turtle Àr Save the Ocean, Ninja och Blue Lagoon. Och sen en 777 för att ha en neutral.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag Ängrar i stort sett alla försÀljningar som jag har gjort. Hade jag haft rÄd hade jag gÀrna haft kvar alla. ;)

Men vad Àr egentligen charmen med den grÄa Zimbabweklockan? Hade du den pÄ filoflex? (Obs! SkÀmt). Nej, men smaken Àr ju olika. :) Mina favoriter bland nya Turtle Àr Save the Ocean, Ninja och Blue Lagoon. Och sen en 777 för att ha en neutral.
Tycker fĂ€rgkombinationen var slĂ„ende nĂ€r den lanserades. Samma hĂ€r! Jag Ă„ngrar alla min sĂ„lda klockor🙁🙂
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Är bĂ€ttre nĂ„gon som anvĂ€nder dem tar dem. Körde Padin dĂ„ den kom ett par veckor sedan har den legat. Nemon har jag inte ens anvĂ€nt ett dygn och zimbie endast nĂ„gra timmar 😂
Jag vill minnas att det var nÄgon lÀngre upp i trÄden som va sugen pÄ en nemo?
 
Topp