• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Haha ja! KĂ€nner lite samma faktiskt 😂
Ofan, det var mer Ă€n jag visste! Skiljer det nĂ„got pĂ„ sprintarna till Jubilee-lĂ€nken frĂ„n originallĂ€nken? TĂ€nker om det Ă€r viktigt att hĂ„lla isĂ€r sprintarna sĂ„ man inte blandar ihop dom eller Ă€r det samma lĂ€ngd och diameter pĂ„ bĂ„da? Enkel sak att kolla upp nĂ€r man Ă€r hemma i och för sig men sitter ej hemma just nu đŸ€­
Om du menar bandstiften sÄ spelar det ingen roll vilka du ÀnvÀnder. Enda skillnaden mellan original och strapcodes Àr att de senare har en krage som gör det lÀttare att fÄ bort dem, men det saknar ju betydelse nÀr man har borrade bandhorn.
 

OscarD

Omega
Om du menar bandstiften sÄ spelar det ingen roll vilka du ÀnvÀnder. Enda skillnaden mellan original och strapcodes Àr att de senare har en krage som gör det lÀttare att fÄ bort dem, men det saknar ju betydelse nÀr man har borrade bandhorn.
Precis! Bandstiften jag syftade pĂ„ 😄 Kanon tack för svar! Ska nog inhandla ett gĂ€ng extra, kĂ€nns som en bra sak att ha hemma 😎
SĂ„g en sjukt snygg ”Nemo” pĂ„ marketplace pĂ„ Facebook ocksĂ„ 😉 diggar boxen 😂
 

Bilagor

  • 28560670-261F-4AF3-9E66-11E2398F03FD.png
    28560670-261F-4AF3-9E66-11E2398F03FD.png
    676.2 KB · Visningar: 14
  • AD8C4BB9-6ADA-469E-AB6C-A3A9B2D03B94.png
    AD8C4BB9-6ADA-469E-AB6C-A3A9B2D03B94.png
    554.1 KB · Visningar: 12

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Precis! Bandstiften jag syftade pĂ„ 😄 Kanon tack för svar! Ska nog inhandla ett gĂ€ng extra, kĂ€nns som en bra sak att ha hemma 😎
SĂ„g en sjukt snygg ”Nemo” pĂ„ marketplace pĂ„ Facebook ocksĂ„ 😉 diggar boxen 😂
Det Ă€r inte fel att ha ett gĂ€ng bandstift hemma nĂ€r det vĂ€l behövs. 🙂
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det dĂ€r med lĂ€der pĂ„ en dykare Ă€r en urgammal diskussion, ha ha! Folk fĂ„r vĂ€l göra som de vill sĂ„ tĂ€nker jag vad jag vill. 😂 Men ja, det Ă€r ett jubilee frĂ„n strapcode. De bytte ju namn pĂ„ dem för att Rolex stötte pĂ„ med rĂ€ttigheter till namnet. Det Ă€r vad jag hört iaf.

Haha ja! KĂ€nner lite samma faktiskt 😂
Ofan, det var mer Ă€n jag visste! Skiljer det nĂ„got pĂ„ sprintarna till Jubilee-lĂ€nken frĂ„n originallĂ€nken? TĂ€nker om det Ă€r viktigt att hĂ„lla isĂ€r sprintarna sĂ„ man inte blandar ihop dom eller Ă€r det samma lĂ€ngd och diameter pĂ„ bĂ„da? Enkel sak att kolla upp nĂ€r man Ă€r hemma i och för sig men sitter ej hemma just nu đŸ€­
De nya namnen Ă€r löjevĂ€ckande. Jubilee blev J. Louis med franskt uttal och Oyster blev O’Boyer!
 

Dr H

Cartier
2-Faktor
Moddade min SRP779 med en alternativ glasring. Kan inte bestÀmma mig för om det blev bra eller inte. Vet heller inte om jag kan fÄ det ogjort.
NĂ„gra tankar kring detta?

1622615046728.png
 

Ghostie

Omega
2-Faktor
Moddade min SRP779 med en alternativ glasring. Kan inte bestÀmma mig för om det blev bra eller inte. Vet heller inte om jag kan fÄ det ogjort.
NĂ„gra tankar kring detta?
Blev verkligen nÄt unikt, lite flygande tefat över det hela. Eller kanske ett biffigt syskon till en "DressKX"? Jag sÀger bra!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Moddade min SRP779 med en alternativ glasring. Kan inte bestÀmma mig för om det blev bra eller inte. Vet heller inte om jag kan fÄ det ogjort.
NĂ„gra tankar kring detta?

1622615046728.png
Sorry, men jag tycker inte den flyger. Den ser klumpigare ut utan vridringen. Och dÄ Àlskar jag ÀndÄ turtles! Detta Àr ju bara min Äsikt, men det var ju Ä andra sidan det du frÄgade efter, ha ha!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Halloj och god dag pÄ er.

TÀnker nog lÄte min zimbe lÀmna och vill fÄ lite inputs gÀllande pris. Klockan Àr i princip oanvÀnd och komplett.
Priserna Àr vÀldigt spretiga pÄ nÀtet dÀrav min frÄga hÀr.
1D3D0D13-EFED-4109-B60F-9E83FDDC9965.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp