• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Maxer

Audemars
2-Faktor
Halloj och god dag pÄ er.

TÀnker nog lÄte min zimbe lÀmna och vill fÄ lite inputs gÀllande pris. Klockan Àr i princip oanvÀnd och komplett.
Priserna Àr vÀldigt spretig pÄ nÀtet dÀrav min frÄga hÀr.
1D3D0D13-EFED-4109-B60F-9E83FDDC9965.jpeg
Jag bjuder 500 spÀnn. Snabb och smidig affÀr utlovas
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Vad tycker panelen om denna kombo?
Är inte helt sĂ„ld men var en pain in the ass att fĂ„ in stiften i sjĂ€lva gummibandet sĂ„ lĂ€r vĂ€l rocka denna kombo i nĂ„gon dag Ă€ndĂ„ 😂
C8458A16-D12A-41F8-9C1E-09AC50B61CF4.jpeg
Jag tycker den fÀrgkombon Àr sommarcool! Körde ett liknande upplÀgg sjÀlv ett tag men tycks inte ha fotat det för jag hittar ingen bild pÄ det. Det var hur som helst ett orange Plongeur frÄn Singularstraps.se

Edit; letade efter ett gult gummi till den för jag tÀnkte att det skulle ta igen sekundvisarens fÀrg pÄ ett snyggt sÀtt, men det blev aldrig av.
 

OscarD

Omega
Jag tycker den fÀrgkombon Àr sommarcool! Körde ett liknande upplÀgg sjÀlv ett tag men tycks inte ha fotat det för jag hittar ingen bild pÄ det. Det var hur som helst ett orange Plongeur frÄn Singularstraps.se

Edit; letade efter ett gult gummi till den för jag tÀnkte att det skulle ta igen sekundvisarens fÀrg pÄ ett snyggt sÀtt, men det blev aldrig av.
Tycker ocksĂ„ att det blev helt okej faktiskt 😄 Tror just detta band kommer frĂ„n Zulu Diver, stĂ„r ZD pĂ„ spĂ€nnet. HĂ„len för bandstiften var dock en aning smĂ„ sĂ„ tog ett tag innan dom hade glidit igenom 😂 Vill inte ens försöka ge mig pĂ„ att fĂ„ ut dessa utan dom fĂ„r sitta kvar i bandet! Funderar dock pĂ„ vart man smidigast kan köpa nya bortsett frĂ„n lokala urmakaren? Finns det svenska Ă„terförsĂ€ljare eller Ă€r det typ EBay som gĂ€ller? SĂ„g iallafall att royalstraps har đŸ€˜đŸ»
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Tycker ocksĂ„ att det blev helt okej faktiskt 😄 Tror just detta band kommer frĂ„n Zulu Diver, stĂ„r ZD pĂ„ spĂ€nnet. HĂ„len för bandstiften var dock en aning smĂ„ sĂ„ tog ett tag innan dom hade glidit igenom 😂 Vill inte ens försöka ge mig pĂ„ att fĂ„ ut dessa utan dom fĂ„r sitta kvar i bandet! Funderar dock pĂ„ vart man smidigast kan köpa nya bortsett frĂ„n lokala urmakaren? Finns det svenska Ă„terförsĂ€ljare eller Ă€r det typ EBay som gĂ€ller? SĂ„g iallafall att royalstraps har đŸ€˜đŸ»
Jag kollade nu och sÄg att Tid & Ting bara har vanliga bandstift. Royalstraps.se dÀremot hade Àven de fetare varianterna. Skulle nog gÄ pÄ den fetare varianten.
 

OscarD

Omega
Jag kollade nu och sÄg att Tid & Ting bara har vanliga bandstift. Royalstraps.se dÀremot hade Àven de fetare varianterna. Skulle nog gÄ pÄ den fetare varianten.
Blev ett par utav den fetare varianten frĂ„n Royalstraps.se tillslut, vet att man ska supporta sina lokala handlare sĂ„ gott det gĂ„r men ringde till den lokala urmakaren och han skulle ha runt 100kr per bandstift och var leveranstid pĂ„ dom, lĂ€t lite vĂ€l dyrt i mina öron. FĂ„r hoppas att jag inte var dumsnĂ„l nu och fĂ„r Ă„ngra mitt val nĂ€r bandstiften landar frĂ„n Royalstrap.se, sĂ„g gedigna ut pĂ„ bilden iallafall 😄
 

dicken

Omega
2-Faktor
Vad tycker panelen om denna kombo?
Är inte helt sĂ„ld men var en pain in the ass att fĂ„ in stiften i sjĂ€lva gummibandet sĂ„ lĂ€r vĂ€l rocka denna kombo i nĂ„gon dag Ă€ndĂ„ 😂
C8458A16-D12A-41F8-9C1E-09AC50B61CF4.jpeg
Njaaaa, detta föll mig inte riktigt i smaken, tycker att gult och orange blir sÄdÀr ihop faktiskt. Blir lite mycket fÀrger pÄ en gÄng kanske :nailbiting:
Men jag gillar experimenterandet, fortsÀtt sÄ sÄ hittar du sÀkert nÄn schysst kombo man kan ta inspo av till sin egen blue lagoon ;)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Njaaaa, detta föll mig inte riktigt i smaken, tycker att gult och orange blir sÄdÀr ihop faktiskt. Blir lite mycket fÀrger pÄ en gÄng kanske :nailbiting:
Men jag gillar experimenterandet, fortsÀtt sÄ sÄ hittar du sÀkert nÄn schysst kombo man kan ta inspo av till sin egen blue lagoon ;)
Ja, det ligger nÄt i det. Ett gult hade blivit kanon!
 

Kreacon

Audemars
SlÀnger in en förfrÄgan hÀr med. Ingen som har ett Uncle Seiko khaki waffle eller Bonetto 281 svart 22 mm över?
 
Senast Àndrad:

Viskan

Panerai
2-Faktor
vad Àr egentligen en 6309-7040 vÀrd i fint skick/ok skick?
SÀg det. VÀrde brukar vara svÄrt, speciellt pÄ vintage Seiko. Ett trÄkigt svar Àr att den Àr vÀrd det som nÄgon Àr beredd att betala. Det brukar begÀras runt 3-4-5k. Jag har en nos med papper och lÄda. Den betalade jag lÄngt mycket mera för sÄ det varierar.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
SÀg det. VÀrde brukar vara svÄrt, speciellt pÄ vintage Seiko. Ett trÄkigt svar Àr att den Àr vÀrd det som nÄgon Àr beredd att betala. Det brukar begÀras runt 3-4-5k. Jag har en nos med papper och lÄda. Den betalade jag lÄngt mycket mera för sÄ det varierar.
Jag sÄlde den för billigt ;)

Priserna pÄ riktigt fina, orörda exemplar har stukigt ivÀg. Framförallt 6306
 

jimmyhoffa24

Cartier
2-Faktor
Jag handlade nyligen en och har hÄllit koll lÀnge och vÀl. Generellt Àr vÀl mellan 35-4500 men dÄ Àr de olika grader av slitna/servade. De fÄ gÄnger som riktigt fina ex dyker upp har de bara gÄtt nÀrmare dubbelt. Eftersom jag ville ha en sliten sÄ hittade jag för 3500.
 

Bergets

Panerai
sÄvidda man trycktestat en 6309-7040 osv sÄ bör man vÄga bada med dessa trotts Äldern eller hur?
hur Àr tidavvikelsen pÄ era 6309-7040?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Jag handlade nyligen en och har hÄllit koll lÀnge och vÀl. Generellt Àr vÀl mellan 35-4500 men dÄ Àr de olika grader av slitna/servade. De fÄ gÄnger som riktigt fina ex dyker upp har de bara gÄtt nÀrmare dubbelt. Eftersom jag ville ha en sliten sÄ hittade jag för 3500.
Internationellt sÄ gÄr en riktigt fin 6306 för 15k utan problem. Jag sÄlde min nÀra nos 6309 för den summan.

sÄvidda man trycktestat en 6309-7040 osv sÄ bör man vÄga bada med dessa trotts Äldern eller hur?
hur Àr tidavvikelsen pÄ era 6309-7040?
Jag badar ofta med mina 6309/06. SÄ lÀnge de har fÀrska packningar och Àr trycktestade sÄ Àr det inga problem alls. Tidsavvikelsen ligger allt mellan +-60spd till +-0 beroende pÄ hur de Àr servade/ruckade.

De Àr inte direkt cosc-certade :) min 06 brukar ligga pÄ +9 spd
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
sÄvidda man trycktestat en 6309-7040 osv sÄ bör man vÄga bada med dessa trotts Äldern eller hur?
hur Àr tidavvikelsen pÄ era 6309-7040?
Nya packningar och godkÀnt trycktest sÄ borde de vara lika tÀta som nÀr de var nya. Om du kÀnner att du verkligen mÄste bada med den sÄ gör det. Jag hade inte gjort det men det Àr jag det. De har bra förutsÀttningar att vara mycket goda tidhÄllare.
 

Bergets

Panerai
Internationellt sÄ gÄr en riktigt fin 6306 för 15k utan problem. Jag sÄlde min nÀra nos 6309 för den summan.


Jag badar ofta med mina 6309/06. SÄ lÀnge de har fÀrska packningar och Àr trycktestade sÄ Àr det inga problem alls. Tidsavvikelsen ligger allt mellan +-60spd till +-0 beroende pÄ hur de Àr servade/ruckade.

De Àr inte direkt cosc-certade :) min 06 brukar ligga pÄ +9 spd

Nya packningar och godkÀnt trycktest sÄ borde de vara lika tÀta som nÀr de var nya. Om du kÀnner att du verkligen mÄste bada med den sÄ gör det. Jag hade inte gjort det men det Àr jag det. De har bra förutsÀttningar att vara mycket goda tidhÄllare.

👍


snurrar bezelen Ät bÀgge hÄllen pÄ en 6309-7040?
finns dÀr mÄnga fakes dÀr ute?
 

Bergets

Panerai
Vad tror vi om den hĂ€r?đŸ€”đŸ€”đŸ€”
Vet att serienumret börjar pĂ„ 1 och slutar pĂ„ 5 đŸ„ž

Àgaren sÀger att den Àr ifrÄn 1990-99 och att den har saffirglas.... ?

8ADDE847-C136-45D2-9DC0-6713E8D757C6.jpeg
83921DE9-E3E2-4D58-A0A1-38BEA83C5100.jpeg
3C763578-0F2C-4E1B-BB0D-0B8E3166B648.jpeg
 

Rulle

Audemars
Vad tror vi om den hĂ€r?đŸ€”đŸ€”đŸ€”
Vet att serienumret börjar pĂ„ 1 och slutar pĂ„ 5 đŸ„ž

Àgaren sÀger att den Àr ifrÄn 1990-99 och att den har saffirglas.... ?

8ADDE847-C136-45D2-9DC0-6713E8D757C6.jpeg
83921DE9-E3E2-4D58-A0A1-38BEA83C5100.jpeg
3C763578-0F2C-4E1B-BB0D-0B8E3166B648.jpeg
kÀnna som du borde köpa en srp-turtle sÄ slipper du alla problemen med att du inte vet vad folk bytt i klockan
 
Topp